Toon posts:

Zoekopdracht binnen .htm pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een functie die een zoekopdracht kan uitvoeren via een invulveld. Er worden geen gegevens in de database gezocht maar ik wil dat hij alle pagina's in de mapjes van de betreffende website doorkijkt op het zoekwoord. Het liefst zou ik deze functie zien in ColdFusion of in Javascript aangezien de database functies ook via ColdFusion lopen. Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Javascript gaat sowieso niet lukken (Je moet immers bestanden op de server doorzoeken, en javascript wordt op de client uitgevoerd).. CF zou ik zo niet weten, heb ik niet genoeg verstand van om daar uitspraken over te doen.

Heb je nog meer mogelijkheden op die server (Commandline dingen, ander CGI oid)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb totaal 0,0 verstand van ColdFusion, maar ik kan je wel op een andere methode wijzen. Ik geloof dat zoekmachines zoals Google jouw site kunnen indexeren en dan zoekresultaten enkel van jouw site laten zien. Dit gebruikt het W3C ook op hun site. Voordeel is de veel geavanceerder zoektechniek van de zoekmachine en makkelijkheid, nadeel is dat het niet real-time up-to-date is.
Dit laatste kan een probleem zijn, maar dan moet je duidelijk maken waarin je precies wil zoeken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
CFFILE ACTION="Read"
You can use the CFFILE tag to read an existing text file. The file is read into a dynamic parameter you can use anywhere in the page like any other dynamic parameter. For example, you could read a text file and then insert its contents into a database. Or you could read a text file and then use one of the find and replace functions to modify its contents. 

Syntax
<CFFILE ACTION="Read"
    FILE="full_path_name"
    VARIABLE="var_name">

FILE
Required. The full path name of the text file to be read. 

VARIABLE
Required. The name of the variable that will contain the contents of the text file after it has been read. 

Example
The following example creates a variable named "Message " that will contain the contents of the file message.txt.

<CFFILE ACTION="Read" 
    FILE="c:\web\message.txt" 
    VARIABLE="Message">

The variable "Message" could then be used in the page. For example, you could display the contents of the message.txt file in the final Web page: 

<CFOUTPUT>#Message#</CFOUTPUT>

ColdFusion supports a number of powerful functions for manipulating the contents of text files. You can also use variable created by a CFFILE Read operation in ArrayToList and ListToArray functions. 

See String Functions and Array Functions for more information about working with strings and arrays.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Ik ga je absoluut geen script geven ondanks dat ik het weet hoe het moet. Ik ga je wel een paar hints geven.

<cfdirectory> list
<cffile> read naar variabel
zoek functies gebruiken
en outputten

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

En in Cold Fusion zit dacht ik een standaard search mechanisme ingebakken. Hoe het heet weet ik ff niet meer, maar het zit er wel in.

Aanvulling: Het heet Verity Search en daarmee kun je in files EN databases zoeken.

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe dat verity search werkt,
maar je kan ook gewoon de server dir indexen en iedere file met de uitgang .htm openen en deze doorzoeken.
Heb geen verstand van CF maar dit heb ik in PHP ook zo aangepakt.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik weet niet of het ook een "remote" oplossing mag zijn, maar dan moet je http://www.atomz.com/search/trial_account.htm even kijken

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Gebruik <cfindex>-tag om een collectie te maken, dit dien je wel dagelijks te doen (bijvoorbeeld snachts) aangezien de content nogal eens veranderd, dat kan natuurlijk weer door hiervoor een pagina te bouwen dat uitgevoerd kan worden met <cfschedule> om een uur of 00:00 snachts.
Met <cfindex kan je aangeven welke extensie oftewel wat voor soort documenten ge-indexeerd moeten worden.

Gebruik de tag <cfsearch> om dan in de collectie te zoeken.

Alles is te vinden op Allaires online documentatie of in Coldfusion Studio onder help of na intypen van de tag en drukken van de F1 toets.

Good luck!

:) SmileBringer :)
Coldfusion 5 Developer
http://www.jea.nl/
Pagina: 1