Laptop gekregen, Linux erop?

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik heb dus een laptopje gekregen, het ding werkt goed, accu beetje lui...de rest is perfect.

Het is een 486SX, 4 mb geheugen en 112 mb hd.

Hier kan ik toch gewoon Linux op draaien?

Zo ja, wat voor distro is klein genoeg?

Ik wil hem natuurlijk ook aan mijn netwerkje kunnen hangen :P nou heb ik nog een netwerkadapter die op de lpt poort werkt van Trust, heeft iemand ervaring met zo'n ding? onder windows 3.11/dos heb ik het ding niet aan de praat gekregen, maar ik kon ook geen drivers vinden.

Er kunnen dus geen pcmcia kaartjes in die laptop, het moet dus via dit ding (of compoort, maar dat wordt al lastiger, voor mij dan...)

Als iemand wat weet...kan ik weer verder spelen =)

Verwijderd

Nou als ik dan je eerste antwoord mag geven: JA doe maar

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

4mb is wel _erg_ weinig. Dus veel zal je er niet op kunnen doen. Je kunt misschien tinylinux (die ik persoonlijk niet ken) of een oude slackware proberen :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 04 januari 2002 16:00 schreef Quinny het volgende:
Het is een 486SX, 4 mb geheugen en 112 mb hd.
Hier kan ik toch gewoon Linux op draaien?
SX pfff, dus geen math-coprocessor.. Mjah, het kan wel, Debian-testing installatie is +/- 60 MB..
Ik wil hem natuurlijk ook aan mijn netwerkje kunnen hangen :P nou heb ik nog een netwerkadapter die op de lpt poort werkt van Trust, heeft iemand ervaring met zo'n ding?
Dat niet, hoe oud is dat ding, wat voor chip zit erop (Aangezien Trust bijna uitsluitend troep van andere merken verkoopt).. Zonder info kunnen we geen antwoord geven :)
Er kunnen dus geen pcmcia kaartjes in die laptop, het moet dus via dit ding (of compoort, maar dat wordt al lastiger, voor mij dan...)
Mjah, nulmodemkabel is wel erg makkelijk hoor, en zo snel hoeft het toch niet te gaan, aangezien je proc. niet zo snel is :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik heb geen idee hoe oud dat ding is of wat voor chip erin zit, ik kan hem ook niet vinden op de site van Trust (moet zoeken op typenummer van een aantal cijfers, ik heb geen enkel nummer op dat ding van dat aantal cijfers.) ik zal vanavond als ik thuis ben een foto van het ding maken...

Ik weet niet precies wat ik met die laptop ga doen als ie eenmaal draait, hij raait nu dos/windows 3.11, maar scherm is zwart/wit, is niet zo mooi onder windows. Ik wil gewoon een Linux versie hebben die ik er _makkelijk_ op kan installeren (ik heb niet zo heel erg veel ervaring met linux...)

Het hoeft dus niet functioneel te zijn, het is gewoon voor de lol...

Over die nullmodem kabel: kan ik dan ook mijn netwerkje op ofnie? ik heb ook nog een 233 draaien met redhat 7.2...moet via dat systeem gaan dan?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 04 januari 2002 16:29 schreef Quinny het volgende:
Ik heb geen idee hoe oud dat ding is of wat voor chip erin zit, ik kan hem ook niet vinden op de site van Trust (moet zoeken op typenummer van een aantal cijfers, ik heb geen enkel nummer op dat ding van dat aantal cijfers.) ik zal vanavond als ik thuis ben een foto van het ding maken...
Mjah, en om nou alle drivers van Linux ff af te lopen op goed geluk, dan ben je ook een weekje verder vrees ik :D
Ik weet niet precies wat ik met die laptop ga doen als ie eenmaal draait, hij raait nu dos/windows 3.11, maar scherm is zwart/wit, is niet zo mooi onder windows.
* moto-moi schopt open deur in : Kleurenscherm is ook lelijk met Windows hoor :D ;)
Ik wil gewoon een Linux versie hebben die ik er _makkelijk_ op kan installeren (ik heb niet zo heel erg veel ervaring met linux...)
Het hoeft dus niet functioneel te zijn, het is gewoon voor de lol...
Maarja, klein, functioneel en newby-friendly gaan niet altijd samen :)
Redhat kun je bijvoorbeeld al gewoon vergeten, dat heeft standaard meer dan 120 MB HD ruimte nodig.. Zelfde zal ongetwijfeld gelden voor SuSE & Mandrake, dus dan blijven er nog 2 versies van Linux over : Slackware & Debian.. Debian is een hel om te installeren, Slackware schijnt wat dat betreft beter te zijn.. Allebei zijn ze vrij spartaans, maar je kunt op die machine toch geen X draaien, aangezien hij dat niet trekt..
Verder heb je ook nog de *BSD-reeks, daar heb ik geen ervaring mee, maar anderen kunnen daar ongetwijfeld wat zinnigs over zeggen..
Over die nullmodem kabel: kan ik dan ook mijn netwerkje op ofnie? ik heb ook nog een 233 draaien met redhat 7.2...moet via dat systeem gaan dan?
Nullmodem kabel gaat van com-poort naar com-poort, dus je zult hem via een server ofzo aan moeten sluiten, en dan ff kloten met je instelling, zodat 'ie het als ppp ziet ofzoiets.. Maar daar is vast wel een howto voor ofzo, zie de Faq :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1