[CM] Stille pc

Pagina: 1
Acties:

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:56
Ik heb een Chieftec dragon Midi, Noisecontrol silverado, en 4 spire casefanse, Dit is dus wel vrij stil.

Maar ik heb ook nog een IBM 40gb 7200rpm en een maxtor 20gb 7200 rpm en die maken een storend geluid als ze opspinnen. Wat kan ik hieraan doen???

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

blitzkrieg

Whoop Whoop!

isoleren, vloerbedekking ofzo aan de binnenkant

dit hoort trouwens in /ocm

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
daar heb je toch een soort rekjes voor, die de trillingen absorberen. ik weet niet precies hoe het heet, maar dit moet wel te vinden zijn in de search.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

een binnenband aan stukken knippen en dat tussen je HD en het rack doen.

/dev/null

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 21:09
Seagate Barracuda IV kopen en die andere 2 verkopen ;) Is enorm stil ivm IBM e.d.

Verwijderd

wat je kan doen zijn silentdrive kopen.
Volgens de site werkt het goed.

Verwijderd

http://www.molex.com/product/silent/silentdrive.html

dit is een mooie link:
http://www.silentpc.nl/prod04.htm
Daar zie je ook mooie foto;s kwam het laatst tegen.
Maar dat kan je ook doen is een optie.
Maar mischien ook een andere harddisk kopen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

silentdrive + 7200 RPM schijven = vragen om problemen

Je zou dan inderdaad met geluidsdempend schuim aan de binnenkant van je kast aan de gang moeten gaan. Ikzelf zit ook met dit probleem, HD's zijn de enige onderdelen die ik kan horen (rest is dus gewoon _stil_ ) Ik ga eens knutselen met een houten blok met daarin geluidsdempende zooi maar wel genoeg ruimte rondom de schijven. Die hang ik dan bovenin m'n kast boven de voeding. Kleine gaatjes erin voor airflow en * Sick Nick kan weer slapen.

Verwijderd

ow ja die silentdrive zijn alleen voor 5400 toeren niet aan gedacht |:(

• Jorick
  • Laatst online: 17:47
Ik heb dan wel een geluidsruchtige Compu maar daar heb ik iets op gevonden, Desktop theatre DTT 2200 :7. Dan heb je geen last meer van je pc :9

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Die Silentdrives zijn wel geschikt voor sommige 7200RPM drives! Ik heb er al een aantal IBM's in gehad uit de diverse series!

Ik heb er trouwens twee te koop, dus mail me maar als je ze wilt hebben!

chuckie@chello.nl

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Hey Chuckie, je rack komt er aan.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 18:15 schreef Jorick het volgende:
Ik heb dan wel een geluidsruchtige Compu maar daar heb ik iets op gevonden, Desktop theatre DTT 2200 :7. Dan heb je geen last meer van je pc :9
Heb ik ook, maar me moeder kan geen isolatie vinden voor het geluid dat m'n speakers maken :+

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OCM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op vrijdag 04 januari 2002 15:47 schreef kingnelis het volgende:
Ik heb een Chieftec dragon Midi, Noisecontrol silverado, en 4 spire casefanse, Dit is dus wel vrij stil.

Maar ik heb ook nog een IBM 40gb 7200rpm en een maxtor 20gb 7200 rpm en die maken een storend geluid als ze opspinnen. Wat kan ik hieraan doen???
Wissel het rode en gele draadje om :o
Dan spinnen ze nooit meer op, lekker stil ;)
(Niet serieus nemen)
Met tapijttegels aan de gang, of met het geluid leren leven..... Of geld gaan investeren in Silent Drive enz...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OF een andere HD erin die wel stil is :)

• kingnelis
  • Laatst online: 16-07 08:56
Da's het probleem, ik kan er wel een 5400 rpm HD in gooien, maar dan ben ik ten eerste weer een hoop geld kwijt, en de prestaties zijn ook weer minder.

Dus ik laat hem wel ff ratelen. en dan bestel ik bij conrad wel wat van die isolatieplaten.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 18:15 schreef Jorick het volgende:
klopt >:)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Kan je die maxtor niet softwarematig zachter laten draaien...
of bestaat dat systeem niet meer?

Verwijderd

dat geluid bij spinnen is normaal , maar je kan altijd waterkoeling op alles zetten :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb een seagate en een westerndigital hd.. geenlast van... maar nu heb ik er al helemaal geen last meer van want me pc is kapot :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

>>>die maken een storend geluid als ze opspinnen

wanneer spinnen ze op?? juist als je je pc boot, dus wat maakt dat dan uit, na de boot draaien ze gewoon constant op de zelfde snelheid, of zie ik het nu helemaal verkeerd???

Daarnaast "Denk" je dat ze kabaal maken, pak een paar 15k disken van compaq, die maken pas een tering herrie als ze gaan callibreren.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Op dinsdag 08 januari 2002 18:01 schreef real_raichu70 het volgende:
dat geluid bij spinnen is normaal , maar je kan altijd waterkoeling op alles zetten :)
Interessante reactie als het om GELUIDSISOLATIE gaat!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 15:47 schreef kingnelis het volgende:
Heb zelf een IBM Deskstar 40 Gb 7200 RPM drive. Wat je waarschijnlijk hoort is niet zozeer het spinnen zelf, maar het resoneren van de kast. Kijk maar eens hoeveel geluid ie produceert als je een hd buiten de kast in je hand houdt...

Die van mij hoor ik nu niet, omdat ik een rubberen ophanging voor hem gemaakt heb: gewoon met (stevig) elastiek! Daardoor voorkom je dat de trillingen aan de kast worden doorgegeven. De ophanging kun je het beste maken in een 5,25 inch bay.

Omdat jij TWEE drives op 7200 RPM hebt, heb je ook nog te maken met de resonantie die ontstaat door 2 geluidsbronnen met (ongeveer) dezelfde frequentie. Meestal ontstaat daardoor een (irritante) zweving. Ook bij het gebruik van fans krijg je dit effect trouwens! Als ik jou was, zou ik een aantal experimenten doen met de positie van de drives (zowel in de kast als t.o.v. elkaar), omdat dit ook een rol speelt bij het meer of minder meetrillen van je kast en het volume van de zweving.

De 2 drives vervangen door 1 (van 60 Gb) is natuurlijk ook een optie. Om terug te komen op die fans: ik heb 2 80 mm fans vervangen door 1 120 mm fan op 7 V. Systeem is nu su-per-stil! :)
Pagina: 1