Toon posts:

DTT2500 vs 3500, 6kanaals input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt, stuitte op een topic waarin mijn vraag werd gesteld maar niet beantwoord...

De DTT3500 zou als het goed is via de digitale DIN kabel een 6 kanaals input moeten slikken(eventueel zou dan, werkt niet weet ik, je softwaredecoding op je live 5.1 aan moeten kunnen zetten. Ook spellen zouden dan 5.1 sound kunnen gebruiken). De DTT2500 heeft echter aan de achterkant alleen een analoge front+rear ingang, en een ac3 ingang daarbij. Maar pakt die 2500 wél een 5.1 signaal via de DIN ingang, of is dat alleen ook maar een 4.1 ingang, net als de analoge.

Ik vraag dit omdat ik vrij ziek wordt van mijn Yamaha kaart onder XP/2000. Drivers zijn gewoon zwaar ruk, geen EAX of A3D aan de praat te krijgen. Dus misschien dat ik voor 100 piek ff een sblive 5.1 erbij haal, voor t gamen e.d. Daarom ben k benieuwd of ie ook een 5.1 signaal pakt....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

SPellen kunnen twee dingen doen. Ze kunnen stereo geluid 'maken' en ze kunnen 4 kanaals EAX/A3D 'maken'.

In dat eerste stereokanaal kan een dolby prologic signaal zitten (in de muziek bijvoorbeeld), waardoor een 5.1 set met ingebouwde decoder dit kan decoderen tot Dolbyprologic. Dat is dus stereo voor, een centerkanaal en een monoachterkanaal. Dit is vele malen minder indrukwekkend dan de effecten die je krijgt met behulp van A3d (echte achterkanalen) of EAX (vele malen mooiere ruimtelijke effecten!).

Een DTT3500 kan dus inderdaad van een stereokanaal alle speakers aansturen, maar dat is toch wat minder indrukwekkend, dan gewoon plain 4 kanaals gamegeluid. 5.1 geluid bij spellen kan _niet_ met zulke kaarten.

Als het je om spellen gaat met zo af en toe een DVD'tje, kan ik je maar een kaart aanraden: De live5.1 met een DTT2500 (of inspire5300)... 5.1 met spellen _bestaat niet_ of is "verzonnen" 5.1, wat minder mooi is dan het 'echte' EAX of A3d in spellen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig zag ik vandaag de c't liggen met daarin een test van geluidskaarten. De Audigy was de rapste(scheelde echt veel), en ik kan em tegen inkoopprijs krijgen. Met een beetje mazzel de OEM versie voor hfl 150 oid.....

Maar ik d8 dat de DTT3500 en de opvolger daarvan ook 6 kanaals via de DIN accepteerden, aangezien ze ook een 6kanaals analoge input hebben(toch :? ). EN mijn 2500 heeft maar front en rear.... vandaar, vroeg het me gewoon af.

Zit trouwens op de Audigy OEM ook een SPDIF uit? de firewire hebben ze wel, is mij verzekerd, alleen niet de vergulde uitgangen(who cares met een DTT2500 :) )...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die audigy heeft gewoon dezelde mogelijkheden als een live5.1 en is met spellen 3d geluid inderdaad een stuk sneller.

Ook hier kan je een DTT3500 en een 2200 en weet ik veel welke creative speakerset op aansluiten. Als je bij de koop maar de goede kabeltjes koopt/erbij krijgt. Dat kan je het beste bij de winkel vragen. Soms moet je een kabeltje bij creative aanvragen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:38 schreef JvS het volgende:
Die audigy heeft gewoon dezelde mogelijkheden als een live5.1 en is met spellen 3d geluid inderdaad een stuk sneller.

Ook hier kan je een DTT3500 en een 2200 en weet ik veel welke creative speakerset op aansluiten. Als je bij de koop maar de goede kabeltjes koopt/erbij krijgt. Dat kan je het beste bij de winkel vragen. Soms moet je een kabeltje bij creative aanvragen ofzo.
had ik al in de gaten, maandag ff het 035 nr bellen van creative. Hoe zit het trouwens met de geluidskwaliteit(mp3/audio e.d.) Die hoontech van me klinkt echt mooi warm, klinkt die Audigy ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem dus toch gehaald, maar de centerspeaker doet het niet bij de 5.1 demo's, als ik hem via de DIN kabel aan heb gesloten. Alleen als ik ac3 offboard laat decoderen heb ik de center speaker erbij. Zet ik hem op softwarematig dan doen alle speakers het behalve de center. Van de week ga ik het proberen met de aansluitingsset van een DTT3500 om eens te kijken of het aan mijn "verouderde" bekabeling ligt...

Nog even een vraag. Kun je de sbaudigy/live 5.1 ook op een 6 kanaals input van een dolby versterker gooien(marrantz oid) of verschillen de signalen voor de sub/center van wat de versterker accepteerd(aangezien de spdig ook op deze connector zit...)

Verwijderd

Topicstarter
schop :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je de dtt 3500 haalt
raad ik je aan om echt de digitale ding in combinatie met de livedrive te gebruiken
dat klinkt stukken beter en anders het dik zonde van het geld

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:13 schreef tweakduke het volgende:
als je de dtt 3500 haalt
raad ik je aan om echt de digitale ding in combinatie met de livedrive te gebruiken
dat klinkt stukken beter en anders het dik zonde van het geld
livedrive niet voor de DIN kabel maar voor de spdif uit, en die heb ik al....

maar dit was niet het punt wat ik aan wilde stippen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou mogelijk om de center en het subwooferkanaal van de SB Audigy/Live 5.1 op bv. een 6 kanaals input te zetten van een marrantz-versterker?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 14 januari 2002 17:30 schreef neographikal het volgende:
Is het nou mogelijk om de center en het subwooferkanaal van de SB Audigy/Live 5.1 op bv. een 6 kanaals input te zetten van een marrantz-versterker?
eh, ja natuurlijk :o. Anders heb je niets aan het 5.1 gedeelte van je live5.1 :o

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:39 schreef JvS het volgende:

[..]

eh, ja natuurlijk :o. Anders heb je niets aan het 5.1 gedeelte van je live5.1 :o
nee maar omdat tie gecombineerd is met je spdif kon het zijn dat de subwoofer anders werd aangesproken oid.. Dan wordt een extra paar JK-Acoustics met een Marrantz/Denon 5.1 versterker toch wel erug interessant.

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit dat nou met die gecombineerde plug, iemand die het weet?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 16 januari 2002 10:37 schreef neographikal het volgende:
hoe zit dat nou met die gecombineerde plug, iemand die het weet?
die is OF een digitale uitgang OF een uitgang voor de center en de sub... En dat is gewoon net zo'n uitgang als die voor de frontkanalen of de rears. Je kan die dus gewoon op een DTT2200 of een versterker met 5.1 input aansluiten. (dat zei ik toch al? :?).

Als je EN EN wil, dan moet je zo'n uitbreidingskaartje kopen ofzo :o.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 11:43 schreef JvS het volgende:

[..]

die is OF een digitale uitgang OF een uitgang voor de center en de sub... En dat is gewoon net zo'n uitgang als die voor de frontkanalen of de rears. Je kan die dus gewoon op een DTT2200 of een versterker met 5.1 input aansluiten. (dat zei ik toch al? :?).

Als je EN EN wil, dan moet je zo'n uitbreidingskaartje kopen ofzo :o.
dan doen we dat :P . Ik zal eens naar Live-Music hier lopen in de stad, die weten het vast allemaal wel :)

Hmmm, nu maar hopen dat ik een extra paar JK-Acoustics weet te vinden :P
Pagina: 1