Speaker kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Wat is een goede kabel voor je speakers om aan te sluiten hij moet niet te dik en ook weer niet te gek duur zijn het is voor een lengte van ongeveer 10 meter.
Mischien kan het niet of is het raar maar zal je ook een coax kabel kunnen gebruiken?(daar zat ik opeens aan te denken).
En zal je er veel van merken om de orginele kabels die bij nieuwe speakers zitten te vervangen voor dikkere?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
coax kan je gebruiken maar de binnenste kabel is bij het meeste (gewone tv) coax erg dun, je hebt dus wel een dikke coax kabel nodig.

ik zou gewone kabel nemen.

of je veel van dikkere kabel merkt hangt denk ik vooral af van de afstand van de versterker totde speaker.

als je je boxen 1 meter van de versterker hebt staan is een kabel van 1 mm^2 hetzelfde als je boxen op 5 meter en een kabel van 5 mm^2 (de weerstand is namelijk hetzelfde)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Sommige mensen kopen kabels van 3500 piek. Heel erg dik en ze zouden beter geleiden. Ik geloof daar niet in. Ik geloof niet dat er veel verschil is tussen zo'n kabel en een goede dikke kabel van bv een tientje per meter.

• gkros
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik was hier in dordt bij een audio zaak gaan vragen hoe het zit met de dikte en hij kwam met de zelfde kabel aanlopen die orgineel bij mijn speakers zaten dus ik zei laat maar,nu had ik nog vrij dikke kabel thuis liggen en die gebruik ik nu maar voor de voorspeakers en de orginele voor de achter speakers het liefst had ik het omgedraait,maar dan heb ik dus te weinig dus het moet maar bedankt.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het mooiste is een korte speakerkabel en een lange signaalkabel, met daartussen een monoblokje :)
Over het algemeen is 1,5qmm wel het minimum, waarbij de kwaliteit van de versterker en de luidsprekers zwaar meetellen.
Ik heb 4qmm voor de sub en 2,5qmm voor de center en de surroundjes, waarvan de versterkers zo dicht mogelijk bij de luidsprekers staan; front L/R zijn aktieve luidsprekers, met ingebouwde versterkers dus.