[win2k] ICS + Zonealarm?

Pagina: 1
Acties:

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
eej,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb ICS geinstalld op de win2k machine die als server moet dienen. Op deze bak staat echter ook Zonealarm. Maar die blockt al het verkeer voor de client. Als ik zonealarm uitdoe dan kan de client wel internetten. Maar doe ik zonealarm weer aan dan blockt ie simpelweg alle IP's die de client aanvraagt. Heeft iemand een goede oplossing voor die probleem? :?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

ZoneAlarm eraf :P

Norton kan volgens mij wel met een paar instellingen het interne netwerk laten accessen enzo, dus daar zou he tdan wel mee moeten kunnen

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Maar kan het echt niet? :(

Verwijderd

Ik zit zo'n beetje met hetzelfde probleem. Met de gratis versie van zone alarm heb je eigenlijk geen ics support. Dus dan kun je alleen internetten met de clients als je de host internet security op medium zet. (evt kun je bij de clients het ip adres 192.168.0.1 toevoegen -> de host)

Op hun site vermelden zij, dat zone alarm pro wél ics ondersteund. Dus ik heb hem gekocht. Maar nu weet ik niet hoe ik alles in moet stellen. Want als ik zone alarm internet security zonder meer op high zet wordt weer al het internet verkeer voor de clients geblokkeerd. Heel irritant. Op medium werkt alles wel. Maarja, ik had pro nou net aangeschaft dat ik de 'server' op high kon zetten...

Als iemand mij/ons kan helpen zou ik heel erg blij zijn. Zone Alarm is namelijk een perfect programma'tje..

Verwijderd

de instellingne voor de pro uitvoering met ics staan op de tech support site van zonealarm. Bij de free versie werkt het bij mij als ik de internet security op midium zet en local op low

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

6. How do I set up ZoneAlarm Pro to work on an ICS system?
On the ICS gateway machine, ZoneAlarm Pro needs two specific settings to ensure the ICS clients will have access. Otherwise, ZoneAlarm Pro on the gateway will block client access.

In ZoneAlarm Pro, on the ICS gateway machine:

- Step 1. Go to the Security panel.
- Step 2. Select "Advanced."
- Step 3. Go to the "General" tab.
- Step 4. Click "This computer is an ICS gateway". The local gateway address 192.168.0.1 should appear in the Local Address combo box. The internet IP address will also appear in the list, but 192.168.0.1 is what should be selected.
- Step 5. Go to the "Local zone Contents" tab.
- Step 6. In the "Adapter Subnets" list, check the checkbox for the network card that the local network is connected to (the one with the 192.168.0.1 address). Do not check the adapter that connects the gateway to your modem.
- Step 7. Click "Apply" or "OK" for these two settings. That is the minimum that is required for ZoneAlarm Pro installed on the ICS gateway machine.

On the ICS server, be sure that the checkboxes to allow outgoing DNS and outgoing DHCP are checked. You can find these in the Security panel. Click Advanced, then "Internet Zone Custom Settings" tab.

ZoneAlarm Pro does not have to be installed on the ICS clients. But if the clients would like to see ZoneAlarm Pro alerts, have the client machine(s) protected by ZoneAlarm Pro, control outbound connections from client applications, or perhaps have more stringent security than the gateway's ZoneAlarm Pro settings, then install ZoneAlarm Pro on the client machine(s) and:

- Step 1. Go to the Security panel.
- Step 2. Click "Advanced."
- Step 3. Go to the "General" tab.
- Step 4. Click "This computer is a client of an ICS gateway running ZoneAlarm Pro." The gateway address 192.168.0.1 should appear in the Gateway Address combo box.
- Step 5. Check "Forward alerts from gateway to this computer" if you would like to see the alerts on the client machine.
- Step 6. Go to the "Local Zone Contents" tab.
- Step 7. In the "Adapter Subnets" list, check the checkbox for the network card that connects the client to the gateway.

Verwijderd

Ja ik had de site van zonelabs.com ook al afgezocht naar oplossingen. Maar als ik al deze instellingen zo gebruik is het probleem nog steeds niet opgelost, heel vaag. Dus als iemand ervaring met zone alarm pro heeft??

• wowi
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Er kan wat fout zijn in je settings
verwijder eens je huidige settings dus de map
winnt\Internet Logs eens leegmaken
en probeer de settings dan nog eens.
Misschien dat dat helpt

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 20:12 schreef wowi het volgende:
Er kan wat fout zijn in je settings
verwijder eens je huidige settings dus de map
winnt\Internet Logs eens leegmaken
en probeer de settings dan nog eens.
Misschien dat dat helpt
Nope helpt niet. We zoeken nog ff verder :)

Verwijderd

FF mijn ZA Pro Instellingen.

ZA => Security => Advanced => General => This computer is an Internet Gateway => Vervolgens vul jij hier het Gateway adres in die je hebt opgegeven bij de server + clients.
Meestal is het Gateway adres 192.168.0.1

Vink ff alle bolletjes uit bij General settings.

Stap 2:

ZA => Security => Advanced => Local zone contents => Ad ip adres => en vul vervolgens de netwerkgegevens in van de Client pc's.

Het schuifje local op medium en internet high, hoppelijk werkt het.

• BaatZ
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

je moet bij ZA kunnen instellen dat je 1 bepaalde range van IP adressen alle toegang geeft

die range moet je 192.168.x.x maken, dat is voor intranet gereserveerd, inbrekers kunnen dit adres nooit gebruiken dus het is 100% veilig (dacht ik...)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Ik heb de internet security op medium gezet en dan doet ie het opeens wel fatsoenlijk. Vreemd :?

Overigens werkt een bepaalde range toevoegen niet echt doordat je een hele brede range van ip's moet toevoegen doordat ICS automatisch een IP kiest

Verwijderd

Ik heb het opgelost! Ik heb alle instellingen gedaan die worden gegeven op de site van zonelabs..staat ook hier in het forum. Toen werkte het sharen nog niet. Maar als ik 'allow other outgoing icmp' aanzet op de gateway bij de internet security werkt alles perfect.. Je kunt de internet security dan gewoon op high zetten!
Pagina: 1