Toon posts:

Lange "zoektijd" :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten, ik heb sinds kort een Maxtor 60 gig schijf. Hijs heel snel en ook aardig stil alleen heb ik een vaag probleem. Ik heb windhoos xp erop gezet en als ik men pc nou aan zet start ie heel snel op. Als ie dan opgestart is en ik open de verkenner gaat ie heel lang zoeken het duurt wel 20 a 30 sec voordat ik men schijven te zien krijg. Waar kan dit aan liggen. Met mijn oude zeegeit schijf had ik dit niet.

ThanX

HAWK

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Maxtor is sowieso slomer dan Seagates (bijna 2x zo langzaam bij mij)
2. heb je DMA aanstaan?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 04 januari 2002 15:39 schreef Hawk666 het volgende:
Hey gasten, ik heb sinds kort een Maxtor 60 gig schijf. Hijs heel snel en ook aardig stil alleen heb ik een vaag probleem. Ik heb windhoos xp erop gezet en als ik men pc nou aan zet start ie heel snel op. Als ie dan opgestart is en ik open de verkenner gaat ie heel lang zoeken het duurt wel 20 a 30 sec voordat ik men schijven te zien krijg. Waar kan dit aan liggen. Met mijn oude zeegeit schijf had ik dit niet.

ThanX

HAWK
Heb je niet gewoon een cd in je cdrom speler zitten? Als ik een cdrom in m'n plex heb zitten en ik start verkenner op wil dat ding ook nog weleens moeilijk doen door eerst 20sec lang te zoeken en dan pas goed te lezen.. En dat je 60gb 2x zo traag is als je zeegeit (dude hierboven) is uiteraard crap.. het is NIET goed dat het 20sec duurt, maar dit ligt dus niet aan je maxtor (ik heb het probleem ook niet :Y) 0

Verwijderd

Topicstarter
men dma staat aan. het komt volgens mij niet door de cd die er in zit. ik heb ook de nieuwste via drivers geinstalleerd. keb al 2 keer opnieuw xp erop gezet maar dat maakt niet uit. ik heb een raidbord maar men hdd zit op men normale ide controller. zou het helpen om 'm op men raid controller aan te sluiten?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 04 januari 2002 18:14 schreef Hawk666 het volgende:
ik heb ook de nieuwste via drivers geinstalleerd.
Die heb je dus niet nodig bij XP

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 18:31 schreef Ortep het volgende:

[..]

Die heb je dus niet nodig bij XP
ok ik heb ze niet nodig, maar kan het kwaad? ik heb trouwens gehoord van iemand dat het kan helpen om men hdd op cable sellect te zetten ipv op master. zou dit kunnen helpen? naja ik probeer het wel ff als ik thuis ben.

iemand anders nog een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 04 januari 2002 17:59 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Heb je niet gewoon een cd in je cdrom speler zitten? Als ik een cdrom in m'n plex heb zitten en ik start verkenner op wil dat ding ook nog weleens moeilijk doen door eerst 20sec lang te zoeken en dan pas goed te lezen.. En dat je 60gb 2x zo traag is als je zeegeit (dude hierboven) is uiteraard crap.. het is NIET goed dat het 20sec duurt, maar dit ligt dus niet aan je maxtor (ik heb het probleem ook niet :Y) 0
Mijn Maxtor is gewoon :r :r :r (heb ik al eens topics over geopend).
Seagate werkt bij mij beter dan Maxtor. Dus ik koop gewoon een Seagate en dump die Maxtor 8-)

• Wimo.
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 04 januari 2002 21:29 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Mijn Maxtor is gewoon :r :r :r (heb ik al eens topics over geopend).
Seagate werkt bij mij beter dan Maxtor. Dus ik koop gewoon een Seagate en dump die Maxtor 8-)
Dus je hd was gewoon rot? Of bedoel je dat de hele serie rot is ?

Verwijderd

Topicstarter
joehoe, ik heb men hdd op cable sellect gezet en hij doet het perfect. Bedankt Sebastiaan (hij vertelde het me). Trouwens die Maxtor rulled wel hoor, hijs volop snel en stil. ik vin 'm beter dan men zeegeit.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 22:18 schreef Hawk666 het volgende:
joehoe, ik heb men hdd op cable sellect gezet en hij doet het perfect. Bedankt Sebastiaan (hij vertelde het me). Trouwens die Maxtor rulled wel hoor, hijs volop snel en stil. ik vin 'm beter dan men zeegeit.
want???
Pagina: 1