Toon posts:

mp3 Digitaal naar Pioneer MD-Deck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pioneer MD-Deck en een Midiman Audiophile 2496 audiokaart met digitale uitgang (S/PDIF). Inmiddels heb ik een coax-kabel gekocht (10m) en mijn audiokaart digitaal gekoppeld aan mijn md-deck, zodat ik rechtstreeks mijn mp3's op minidisc op kan nemen.
Alleen is er één probleempje. Als ik bijv. Winamp aanzet en een nummertje afdraai, pikt mijn Pioneer Md-Deck pas +/- 3 sec. later het audiosignaal op, zodat hij elke keer de eerst 3 seconden van een mp3tje overslaat. Dit doet hij ook tussen de nr's door. Telkens als Winamp op een ander nr overspringt geeft mijn Minidisc-speler aan dat hij even geen normaal signaal ontvangt (DIN-UNLOCK ERROR). Volgens mij is hij dan gewoon zijn digitale signaal kwijt.
Eigenlijk zou er een soort digitaal rustsignaal moeten zijn tussen de nr's...
Kan iemand mij hiermee helpen???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat ligt meer aan je geluidskaart dan aan je MD deck. Die heeft geen moeite met 'stilte' als digitaal signaal

Trackmarks of stiltes tussen de nummers door kan je vergeten.. Daar is alles al mee/op geprobeerd :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geeft ie die stilte dan wel aan als een DIN-UNLOCK? En trackmarks plaatsen deed ie al, alleen slaat hij de eerste drie sec van een nr over.

Het gaat zo Nr (Hierbij mis ik de eerste drie sec.) ->
DIN-Unlock (Vanwege stilte tussen twee nr's?) ->
Nr 2 Ook hierbij mis ik de eerste drie sec.)

Heb je programma's die voor elke mp3 2 of 3 seconden een pauze plaatsen? Dan zou alles denk ik goed verlopen...

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
voor stiltes heb je winamp plug-ins...kijk maar ff op www.winamp.com

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

HOI.

Hmm ik heb je verhaal eens gelezen maar zou het niet aan die digitale kabel kunnen liggen ?
10 meter is wel een hele lengte mischien dat het signaal verstoord of niet meteen begrepen word door het opname apparaat ?
Mischien eens proberen met een kortere digitale interconect ? }:O

Verwijderd

Topicstarter
Maar hiermee is nog steeds mijn probleem niet verholpen...

Verwijderd

Topicstarter
Aha,.. maar ik denk niet dat het aan mijn kabel ligt... Een 10 meter kabel moet niet voor problemen zorgen, want mijn geluid is verder perfect.
Het gaat er gewoon om dat hij het signaal tussen 2 nr's niet herkent en dan op DIN-Unlock schiet, waar hij vervolgens weer uit moet komen en daar doet ie iets van 3 sec over (denk ik). Dan heb je ondertussen wel het begin van een nr gemist...
Hoe zit dat als je van een cd-deck naar een md-deck opneemt (Coaxiaal). Wat doet zo'n speler dan tussen 2 nr's door???
:?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Helemaal niets.. Dan maakt-ie een trackmark en gaat gewoon onverstoord verder met opnemen (continu).. Ik denk dat je geluidskaart toch gekke dingen doet met die digitale uitgang. Bijvoorbeeld vertraagd inschakelen ofzo..

Kan je niet ergens "always on" kiezen in een instelling? Ik kan namelijk kiezen tussen 'on on stereo' 'on on dolby digital' en 'always on'...

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje naar Midiman gestuurd en ik heb waarschijnlijk toch de verkeerde kabel. Ik moet dus echt een SPDIF kabel hebben en die lijkt verdomd veel op een gewone audio kabel met RCA-connectoren... SPDIF stuurt namelijk alleen digitaal signalen, een RCA kabel doet dat niet...
En die gasten van Correct in R'dam toch nog zeggen dat ik met deze kabel goed zit. :(
Weet iemand misschien waar ik die dingen met zo'n lengte kan kopen, want ik heb minstens 6 meter nodig... Of moet ik mijn troep gaan verplaatsen??? |:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gewoon 6 meter 75ohm bij een technische dienst van een wat betere hifizaak scoren of bij een electronicazaak en daar pluggen opsolderen :) (of laten doen :o).

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we dat maar proberen. Ik wacht ook wel ff af wat ik van Midiman terug krijg...
Is zo'n 75 ohm kabel trouwens dezelfde kabel als zo'n tv kabel?
Wel vaag trouwens dat ik nu via mijn gewone RCA kabel ook een goed geluid krijg, ik zou toch gewoon helemaal geen signaal moeten hebben? Ik heb alleen wat vertraging en als hij geen signaal binnen krijgt (zoals tussen 2 nr's) gaat ie flippen...
Pagina: 1