gemagnetiseerde monitor

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
Als ik men monitor uitzet en ik zet m na een tijdje weer aan is het hele beeld verkleurt en vervormd. Als ik dan degauss is het weer normaal. Het beeld wordt dus gemagnetiseerd alleen ik weet niet waardoor het komt. Het beeld is meestal naar onder getrokken, maar onder men beeldscherm staat alleen men pc. Naast de monitor staan 2 kleine cambridge speakertjes. Mijn monitor is een samsung syncmaster 753s. Het lijkt mij dat er in de kast geen echt sterke magneten zitten die dit kunnen doen. Ik had er met men ouwe monitor tenminste nooit last van. Iemand een idee hoe dit wordt veroorzaakt?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mijn IIyama degaussed elke keer als ie opstart, dus ik heb er geen problemen mee. Maar ik zou niet weten waar het van komt. Misschien dat de monitor zichzelf magnetiseerd of dat er ergens in de buurt toch een sterk magnetisch veld is.

Wat ik zou doen is um ff ergens anders neerzetten, kijken of die het dan ook nog doet (de kleuren dan :)). Werkt dat niet, kijk ff of je nog garantie hebt, want dan is het een hardwarematig probleem, en wel bij je monitor... ;(

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

lijkt mij dat er in de buurt iets staat wat je monitor magnetiseert

- speakers
- Mobiele telefoon
- Schroevendraaiers

gewoon ff checken wat er in de buurt ligt

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je hebt je monitor ook niet ondersteboven staan he? Want dat heb ik ooit eens gedaan bij Crystal Caves op me oude Cyrix... >:) (Je hebt daar zo'n ondersteboven map)... Mijn hele beeld werd mooi roodgevlekt :9

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• dribbel
hehe nee ik heb men monitor niet ondersteboven staan, hier liggen wel een paar schroevedraaiers ja. Ik zal ze wel weghalen, maar ik denk niet dat het daar van komt. Beeld helt altijd naar onderen namelijk.

Verwijderd

dat zie ik ook heel vaak bij packard bell monitors.

oorzaak weet ik niet maar die is wel intern.

Verwijderd

T Komt door je speakertjes! Ik heb de zelfde speakertjes naast mijn monitor staan, ik heb er alleen last van als ik mijn monitor draai, dan verkleuren de hoeken, ff degauss is het weer weg ja. Maar het komt dus door je speakertjes, ik was ook teleurgesteld, dat zulke merk speakers niet eens goed afgeschermd waren... :(

• dribbel
heb jij ook die cambridge FPS1500 speakertjes dan? Op de doos stond toch dat ze shielded zijn?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 16:12 schreef dribbel het volgende:
heb jij ook die cambridge FPS1500 speakertjes dan? Op de doos stond toch dat ze shielded zijn?
Volgens mij heb ik de FPS1600, ik weet het niet zeker meer, maar bij al deze sets zitten dezelfde satalite speakertjes... Ik weet niet of dat op de doos stond.

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op vrijdag 04 januari 2002 16:00 schreef Scyth het volgende:
Je hebt je monitor ook niet ondersteboven staan he? Want dat heb ik ooit eens gedaan bij Crystal Caves op me oude Cyrix... >:) (Je hebt daar zo'n ondersteboven map)... Mijn hele beeld werd mooi roodgevlekt :9
Elektronen stroom zegt: ..buig.. :D

Heb ik ook eens met mijn monitor gedaan, leuk effect dat rood. Heeft er niets aan overgehouden, maar ik vraag me toch af of het geen kwaad kan.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Pagina: 1