Toon posts:

[Win2k] Messenger-service servicefout 2119

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het opstarten van Windows 2000 Professional SP2 zie ik in het logboek een foutmelding:
Type gebeurtenis:Fout
Bron van gebeurtenis:Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis:Geen
Gebeurtenis-ID:7024
Datum:04-01-2002
Tijd:15:00:56
Gebruiker:n.v.t.
Computer:RACETOWS
Beschrijving:
De Messenger-service is gestopt met de specifieke servicefout 2119.
Weet iemand wat dit inhoudt :? Het is volgens mij niet MSN Messenger, want die start gewoon op.

Verwijderd

kijk eens of netsend nog werkt, want het kan ook zijn dat het netsend is want die service start ook automagisch op bij het booten van win2k :)

Verwijderd

Topicstarter
't Is echt extreem vaag: net send werkt half, naar de ene Windows 2000 pc kan ik wel een message sturen en naar een andere weer niet. Dus het lijkt erop dat die foutmelding wel wat met net send te maken heeft :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? Met die Microsoft support schiet ik ook al niets op :(

Verwijderd

en heb je al gegoogelt naar die fout, misschien geeft da wat duidelijkheid :)

je blijft je steeds maar weer verbazen met windows, wat voor fouten er komen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:02 schreef Schum1 het volgende:
en heb je al gegoogelt naar die fout, misschien geeft da wat duidelijkheid :)

je blijft je steeds maar weer verbazen met windows, wat voor fouten er komen |:(
Met Google vindt ik bijna alleen maar telefoonnummers en postcodes i.p.v. oplossingen. Het enige wat ik gevonden heb is:
Code: 2119
Description: The server is currently out of the requested resource.
Dat lijkt me nogal vreemd, er zijn hier genoeg resources. (512 MB RAM, 30 GB harddisk, P3 800). Het blijft dus een nogal wazig Mircrosoft probleem :(

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
als je de install van service pack 2 hebt gebackupt kan je em ff uninstallen opnieuw downloaden en instaleren. Soms blijkt ie gewoon verneukt te zijn en probeer em zonder download accelerator te downen schijnt te helpen :D

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heb jij jouw instal gedaan met een evaluation versie?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:21 schreef MRic3 het volgende:
install van wat :?, dis een beetje vage post :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:12 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
als je de install van service pack 2 hebt gebackupt kan je em ff uninstallen opnieuw downloaden en instaleren. Soms blijkt ie gewoon verneukt te zijn en probeer em zonder download accelerator te downen schijnt te helpen :D
Ik heb die Service Pack 2 helemaal opnieuw gedownload, met Internet Explorer, en vervolgens opnieuw die Service Pack geïnstalleerd. Helaas, het heeft niet geholpen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:21 schreef MRic3 het volgende:
Volgens mij heeft Microsoft geen evaluatie versies van Windows of Service Packs of Messenger-services :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zaterdag 05 januari 2002 15:31 schreef Racetows het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Microsoft geen evaluatie versies van Windows of Service Packs of Messenger-services :?
van Windows 2000AV iig zeker dat ze die hebben want die heb ik meerdere hier liggen (120 dagen versies zijn dat). Toen ik die namelijk geinstaleerd had en er een definitieve versie overheengezet had kreeg ik ook zo'n soort foutmelding in mun log... dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat gevonden had... Alles deed het gewoon maar in de log stond die fout, en dat wilde ik niet....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 17:27 schreef MRic3 het volgende:

[..]

van Windows 2000AV iig zeker dat ze die hebben want die heb ik meerdere hier liggen (120 dagen versies zijn dat). Toen ik die namelijk geinstaleerd had en er een definitieve versie overheengezet had kreeg ik ook zo'n soort foutmelding in mun log... dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat gevonden had... Alles deed het gewoon maar in de log stond die fout, en dat wilde ik niet....
Ahhhh dat wist ik niet :) Maar ik dus niet dat soort versies geinstalleerd. Bij mij werkt ook alles goed, alleen die error in de log bevalt me niet :) Het moet dus iets anders vaags zijn. Maar wat... Wie zal het weten :?

Verwijderd

Om 't forum niet te veel te vervuilen ga ik hier maar door.

Weet iemand inmiddels hoe je van deze error af moet komen?
Ik krijg dus ook "De Messenger-service is gestopt met de specifieke servicefout 2119. " bij Windows 2000 Server SP1+SP2+SP3...
Zeg anders maar welke service het is, gooi ik 'm van 't systeem af >:)

Verwijderd

Topicstarter
/me is ook nog wel benieuwd ja

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zeg anders maar welke service het is, gooi ik 'm van 't systeem af
Nou euh, de "messenger" service en die kan je via services.msc bij startup type op disabled zetten.
Kijk meteen ff naar de alerter service, want die stuurt z'n berichten via de messenger service en kan dus evt. meldingen in je log veroorzaken.

Firmpete on Aerie Peak

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Jij zegt dat de net send maar half werkt. Staat de messenger service wel aan op de machine waar het niet werkt? Kijk gelijk bij de services van de machine waar het niet werkt wat de logon dependencies zijn.... Zie het graag!

Verwijderd

Kabouterplop01 schreef op 21 March 2003 @ 20:24:
Jij zegt dat de net send maar half werkt. Staat de messenger service wel aan op de machine waar het niet werkt? Kijk gelijk bij de services van de machine waar het niet werkt wat de logon dependencies zijn.... Zie het graag!
Dat was iemand anders, een tijdje geleden.
Ik ben op de oude reacties voortgegaan, zodat dit topic er mooi bij wordt betrokken.

Net send werkt hier goed geloof ik (heb ff geen draaiende NT tot m'n beschikking om te testen).
Het rare is ook, dat hij de ene keer zonder problemen boot, en de andere keer geeft ie wel een error....
Pagina: 1