[MouseMod] Yee de zoveelste muismod jee

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
ja hier is ie dan (eindelijk blauwe ledjes van conrad binnen, na 4 weken :()
Maar goed hij doet het dus, ik heb het felste 5mm ledje van conrad direct aan de 5v van de PS2 gesoldeerd, dus hij is nu altijd op zijn felst (heb er wel een weerstand van 47Ohm tussengedaan, hopen dat het genoeg is :), zal wel niet maar dan koop ik wel weer een nieuwe).
Eerst deed ie het niet als ik hem gewoon op de aansluitingen soldeerde van de ouwe rode led, dan wou die op een of andere manier niet op zijn felste stand gaan staan en dan doet ie het kut. Toen heb ik dus de 5V lijn van de PS2 gepakt, toen deed ie het weer niet :(, en toen heb ik een beetje zitten emmeren met de richting van het LEDje, want deze led heeft een veel kleinere stralingshoek dan die rode dus die moet preciezer gericht staan. Na een 30min. kloten doet ie het. Hier zijn weer wat pics (je kan zien dat het blauw is maar daar houdt het ook bij op. Konden ze bij chello niet gewoon gratis een digicam ipv zo'n crappy webcam geven?, nou ja kijk een gegeven paard niet in de bek }:O).
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERDSAOEHEHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ETAEROEHEHE

Verwijderd

is dit een mouse mod???ik zie alleen een wazig plaatje met iets zwart in een hand met wat blauws.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op vrijdag 04 januari 2002 15:09 schreef mark_m het volgende:
is dit een mouse mod???ik zie alleen een wazig plaatje met iets zwart in een hand met wat blauws.
Vertaling: je ziet een logitech corldless optical met een 5mm blauw ledje erin :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 15:10 schreef LeonM het volgende:

[..]

Vertaling: je ziet een logitech corldless optical met een 5mm blauw ledje erin :)
Zal wel een logitech optical wheelman zijn! Ik zie toch echt een zwart draadje, en als je goed leest zie je ook dat het een ps/2 aansluiting heeft!:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

niet iedereen heeft een digitaal fototoestel bij de hand :)
mooi werkt en vooral goed dat de muis het nog doet !

ik werk ook nog aan een muismod, zoek iets origineels, maar lukt nie direct :)

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Grappig, ook al zie ik geen donder op die gare plaatjes.
Een ding is me nog onduidelijk, ist nou een optical mouse?
Edit: ik nu weet

stoer hoor. ookal snap ik nie hoe je t voor elkaar heb gekregen om ehm werkend te houe (zou dit ook met een groen ledje kunnen?).

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
tis geen optical, hij heeft namelijk een draadje.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• MrJT
Op vrijdag 04 januari 2002 15:20 schreef MagicTempest het volgende:
Slaap je nog of weet je echt niet dat optical betekent: zonder bal |:(
Cordless is ie idd niet.

Verwijderd

what are u talking about?

• Bert-Jan
tis wel een optical maar geen cordless

en ja i, weet dat het zwaar brakke pics zijn dat heb je als je geen digicam hebt en ook weer geen zin om een gewone foto te maken, ze te laten ontwikkelen en dan nog eens te scannen.
Maar als iemand een mooie digicam heeft liggen voor 50 euro kom maar op :P

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Uhmm... geen optical omdat hij een draadje heeft?? Was dat voor onzin.. mijn optical heeft ook een draadje hoor !

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

Op vrijdag 04 januari 2002 15:13 schreef SlinkingAnt het volgende:

[..]

Zal wel een logitech optical wheelman zijn! Ik zie toch echt een zwart draadje, en als je goed leest zie je ook dat het een ps/2 aansluiting heeft!:)
die bestaat niet en een cordless heeft ook een ps2 aansluiting |:(

• Bert-Jan
ok dan voor de duidelijkheid het is dus een logitech mouseman optical met draadje eraan, zo'n blauwe

:)

• MrJT
Kan je er geen HowTo voor schrijven (is altijd makkelijk)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Anders draai je ff aan de webcam lens om 'm scherp te stellen!!!

Owjah koel gedaan!

• bredend
  • Laatst online: 21-08 22:28
Wat is dat bovenste plaatje?

Maarja, altijd leuk he? zo'n mousemod!

Verwijderd

Is wel lache hoor zo'n muis. Heb je ook met rood licht.

• BFS
  • Laatst online: 21-08 15:47

BFS

Rude awakening

Ik vind hem wel lachen, grappig gedaan hoor.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
leuk hoor.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 15:07 schreef Bert-Jan het volgende:
ja hier is ie dan (eindelijk blauwe ledjes van conrad binnen, na 4 weken :()
Maar goed hij doet het dus, ik heb het felste 5mm ledje van conrad direct aan de 5v van de PS2 gesoldeerd, dus hij is nu altijd op zijn felst (heb er wel een weerstand van 47Ohm tussengedaan, hopen dat het genoeg is :), zal wel niet maar dan koop ik wel weer een nieuwe).
Eerst deed ie het niet als ik hem gewoon op de aansluitingen soldeerde van de ouwe rode led, dan wou die op een of andere manier niet op zijn felste stand gaan staan en dan doet ie het kut. Toen heb ik dus de 5V lijn van de PS2 gepakt, toen deed ie het weer niet :(, en toen heb ik een beetje zitten emmeren met de richting van het LEDje, want deze led heeft een veel kleinere stralingshoek dan die rode dus die moet preciezer gericht staan. Na een 30min. kloten doet ie het. Hier zijn weer wat pics (je kan zien dat het blauw is maar daar houdt het ook bij op. Konden ze bij chello niet gewoon gratis een digicam ipv zo'n crappy webcam geven?, nou ja kijk een gegeven paard niet in de bek }:O).
[afbeelding]
[afbeelding]

mooie pix ook post dan niks

Verwijderd

Leuk gedaan zo ... ik had alleen het ledje rood gemaakt ;) .. had je je pics tenminste door kunnen linken naar de logitech site en hadden we nog wat kunnen zien ook hehe :9

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 15:40 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Anders draai je ff aan de webcam lens om 'm scherp te stellen!!!

Owjah koel gedaan!
dit was het beste wat ik eruit kon krijgen.

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 16:50 schreef MoSc2001 het volgende:
Leuk gedaan zo ... ik had alleen het ledje rood gemaakt ;) .. had je je pics tenminste door kunnen linken naar de logitech site en hadden we nog wat kunnen zien ook hehe :9
LOL

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 16:28 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]
BL44T$CH44P

Verwijderd

Kewle mod :)
Ben ook van plan iets met me muis te doen, hij is een beetje doorzichtig dus leuk voor lampjes :D
alleen welke draadjes moet je hebben in je muis ??

edit:

Dit zal mijn broer wel weten, en anders ff doormeten ofzow :D

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 17:15 schreef ISN het volgende:
Kewle mod :)
Ben ook van plan iets met me muis te doen, hij is een beetje doorzichtig dus leuk voor lampjes :D
alleen welke draadjes moet je hebben in je muis ??
het is heel simpel, bij mij zit er een rood draadje in en 2 zwarte, de rode is +5 en de zwarte zijn ground. En anders: meten is weten. Let er wel op dat er maar iets van 500mA door een PS2 poort past, nou als je er een paar ledjes bij doet moet dit geen probleem opleveren, maar je kunt met die 500mA ook weer niet hele gekke dingen doen.

Verwijderd

leuke mod
kan je me misschien vertellen weleke de 5v en welke de min is op mijn ps2 connector?
is wel handig

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 15:34 schreef mrjoint het volgende:
Kan je er geen HowTo voor schrijven (is altijd makkelijk)
een howto:
schroef je muis open, schroef de prinplaat los, keer hem om, soldeer een draadje aan de +5 en de ground (pin 3 en 5, dus die waar het rode draadje aanzit is +5 en ground is zwart) maak hier een Ledje aan met een eventuele weerstand van een Ohm of 40-50-60 (ligt aan het ledje). Knip het oude ledje weg, prop het nieuwe ledje in het houdertje en klaar. Je moet hem alleen ff een beetje goed recht erin doen en een beetje mikken dan moet ie het doen.

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 17:18 schreef NightHawk506 het volgende:
leuke mod
kan je me misschien vertellen weleke de 5v en welke de min is op mijn ps2 connector?
is wel handig
Keb het geloofik al wel gezegd, maar:

+5: pin 3, rode draadje op het stekkertje
0: Pin 5, zwarte draadje op het stekkertje

Verwijderd

ik heb ff alle draaitjes gemeten maar er is er geen een 5+
:?
edit:

laat maar ik heeft em al

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 15:26 schreef epsilon het volgende:

[..]

die bestaat niet en een cordless heeft ook een ps2 aansluiting |:(
Ja, maar niet eentje in de muis zelf, want die heeft de voeding van de batterijen

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 17:22 schreef NightHawk506 het volgende:
ik heb ff alle draaitjes gemeten maar er is er geen een 5+
:?
dat ken niet er moet een plus 5 zijn, heb je wel goed gemeten enzo??

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 15:09 schreef mark_m het volgende:
doe niet zo negatief man!

ff OT: ziet er leuk uit zo, maar als je muis op tafel legt, zie je het dan ook nog? :)

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 17:27 schreef Schum1 het volgende:

[..]

doe niet zo negatief man!

ff OT: ziet er leuk uit zo, maar als je muis op tafel legt, zie je het dan ook nog? :)
alleen als het donker is. Maarja, ik vind blauw toch wel koeler en dan heb ik nog wat te patsen op GoT :P

Verwijderd

NightHawk stookt zijn soldeerbout weer heet
>:)

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 17:34 schreef NightHawk506 het volgende:
NightHawk stookt zijn soldeerbout weer heet
>:)
suc6 :y)

Verwijderd

het is wel voor een andere muis
geen optical maar nu weet ik welke draaitjes ik nodig heb voor een lichie in me rat

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
Hier dan mijn muis mod van een tijd geleden :)
Totaal nutteloos, maar leuk wanneer je nix te doen hebt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/metrodesign/rotzooi/images/muis-mod.jpg

Verwijderd

470 ohm is wel een beetje erg veel voor 5 volt en een ledje
jesus....ik heb 470ohm voor me 12v er tussen zitten naar een ledje pfff 470 voor 5v is gewoon teveel probeer eens 100 ohm

• Bert-Jan
Op vrijdag 04 januari 2002 19:56 schreef Chemical_X het volgende:
470 ohm is wel een beetje erg veel voor 5 volt en een ledje
jesus....ik heb 470ohm voor me 12v er tussen zitten naar een ledje pfff 470 voor 5v is gewoon teveel probeer eens 100 ohm
er staat 47Ohm, dus zeven-en-veertig :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 04 januari 2002 15:07 schreef Bert-Jan het volgende:
Ehm... wat je hier allemaal zegt, klinkt mij wat vreemd in de oren:

Je hebt het felste ledje genomen... okee, snap ik

Die heb je direct aan de 5V van de PS2 gesoldeerd... Niet verstandig omdat er dan een behoorlijk grote stroom gaat lopen. Zal je mobo mogelijk niet zo blij mee zijn.
direct aan de 5v van de PS2 gesoldeerd, dus hij is nu altijd op zijn felst (heb er wel een weerstand van 47Ohm tussengedaan, hopen dat het genoeg is :)
Hoezo hij is altijd op z'n felst... wel als je er geen weerstand tussen plakt ja.... maar je zegt dus er wel een weerstand tussen te hebben gesoldeerd..... :? Wat is het nou?

Bovendien.... 47 of 470 Ohm (zoals vorige poster ook al opmerkte) Wat is het nou.

Als je 470 ertussen hebt gedaan, denk ik dat je ledje dus absoluut niet op z'n optimale sterkte is....

Bij 47 Ohm zou er een stroom van 53 mA gaan lopen (Als de led 2,5 volt vreet... tenminste... blauw is toch 2,5 Volt?)
Heb je dat wel even berekend?

Als ik dit zo lees heb je niet echt het idee waar je mee bezig bent. Vind ik verder geen probleem, maar je kan aardig wat dingen vernielen... en dan dus niet alleen het ledje waar jij het over hebt......

Als je verstandig bent, zoek je de gegevens van de led op in de conradgids (voor zover vermeld) ga je nog even aan het rekenen

Succes :)

Verwijderd

mja ziet er wel leuk uit van wat je kunt zien

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Hijz wel cool.. (nog meer blauw :))

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1