Toon posts:

Stand by na computer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart gaat hij automatisch op standy. Ik kom dus niet meer in windows.

Het gebeurde toen ik een spelletje (avp2) via internet aan het spelen was. Hij ging in een keer op standby. Reset-knop deed het niet meer. Kon alleen nog maar de voeding eraf halen en opnieuw proberen op te starten. Sindsdien start hij normaal op tot op het moment dat windows gaat starten.
dan gaat de monitor uit en doet hij verder niks meer.

Ik heb windows 98 en xp. bij allebei gebeurt het.
enig idee hoe ik dit moet oplossen?

misschien heeft het iets met m'n modem te maken (mxstream usb) want toen ik deze eruit haalde startte windows xp wel ff op (2 secs tot hij weer standby ging). Nu haalt dat modem eruit halen ook niks meer uit.

Pls help me ;(

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
Das wel heel vaag idd. Het enige dat ik kan bedenken is ff opnieuw installen.
Je had ff een image van je HD moeten draaien met Ghost |:(. Dan had je nu binnuh 5 min opnieuw geinstalled (naja iets langer dan)

Zoals ik begrijp uit je post ist alleen in Windows. Dus kan je vanuit dos nog wel ff wat backuppen.

Ohwjah, hebbie al in je bios gekeken en daar wat geklooid (je weet maar nooit)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ach, ik heb nog wel een soort van backup schijfje, maar ik zou graag nog ff in windows komen om allerlei bestanden te vinden, en formateren en opnieuw instaleren in een vrij groot gedoe, waar ik weinig zin in heb. Ik ben niet de enige gebruiker van de computer en ik ben bang dat m'n zus het niet zo leuk vindt als al haar programma's enzo weg zijn.
Ik kan wel formateren, maar alleeen als het echt niet anders kan.
Heeft niemand een oplossing?

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:57
Opstarten in safe-mode al geprobeerd?
En gaat de hele PC in standby (hoor je de HD uitgaan enzo) of alleen de monitor? In het laatste geval is er waarschijnlijk een video-mode ingesteld die je monitor niet aankan. Dat zou je in safe-mode moeten kunnen oplossen.

• MrJT
Misschien een raar idee hoor, maar probeer eens de monitor pas aan te zetten wanneer de pc helemaal is opgestart. (Je weet maar nooit :? )

Je zou trouwes ook ff een andere Videokaart kunnen probben (best logisch)

• MrJT
Op vrijdag 04 januari 2002 14:53 schreef RikY het volgende:
Opstarten in safe-mode al geprobeerd?
En gaat de hele PC in standby (hoor je de HD uitgaan enzo) of alleen de monitor? In het laatste geval is er waarschijnlijk een video-mode ingesteld die je monitor niet aankan. Dat zou je in safe-mode moeten kunnen oplossen.
Als dit het geval is dan zit er misschien een foutje in AvP2 ofzow. Dan moet je wel ff een bugreport doen aan die luitjes die uhm gemaakt hebben.
Pagina: 1