Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?Op vrijdag 04 januari 2002 14:50 schreef willem169 het volgende:
Zet in die iframes een background-image met 50% transperancy.
volgens mij helpt alleen een transparant plaatje op de achtergrond nix, dat maakt de iframe niet transparant
en een iframe is dat nietOp vrijdag 04 januari 2002 14:57 schreef Karp het volgende:
sry shadow maar dat is IE only
Hmm ik bedoelde de achtergrond in je body een transperantie meegeven van 50%, maar dat gaat niet volgens mij. Wel kun je in je iframe layers gebruiken, maar een layer met een z-index van 0; Zet daarin een wit gifje van 1 bij 1px en strek die HTML-matig uit naar 100% van de iframe, en geef deze layer vervolgens een transperantie van 50%.Op vrijdag 04 januari 2002 14:59 schreef Karp het volgende:
[..]
kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
volgens mij helpt alleen een transparant plaatje op de achtergrond nix, dat maakt de iframe niet transparant
Moet werken toch?
maar dat kan ik opvangen door er ook een ipanel bij te makenOp vrijdag 04 januari 2002 15:15 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
en een iframe is dat niet
Ik snap helaas niet precies wat je bedoelt maar ik heb ook het vage vermoeden dat het niet werkt (voor zo ver ik het begrijp)Op vrijdag 04 januari 2002 15:21 schreef willem169 het volgende:
[..]
Hmm ik bedoelde de achtergrond in je body een transperantie meegeven van 50%, maar dat gaat niet volgens mij. Wel kun je in je iframe layers gebruiken, maar een layer met een z-index van 0; Zet daarin een wit gifje van 1 bij 1px en strek die HTML-matig uit naar 100% van de iframe, en geef deze layer vervolgens een transperantie van 50%.
Moet werken toch?
Verwijderd
nee, Iframe is html 4.01 en wordt gewoon ondersteund door Mozilla/NS 6.x en opera, maar een iframe transparant maken kan alleen in IE, het is mij iig nog nooit gelukt met MozillaOp vrijdag 04 januari 2002 15:15 schreef Hangloozz het volgende:
en een iframe is dat niet
kan wel zijn maar ik heb sterk de indruk dat de opmerking 'IE only' verklaarde dat het ook in NN moet werken, en dan bedoel ik versie 4.x die tenslotte nog het meest gebruikt wordt van de Netscape versies.Op vrijdag 04 januari 2002 15:34 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
nee, Iframe is html 4.01 en wordt gewoon ondersteund door Mozilla/NS 6.x en opera, maar een iframe transparant maken kan alleen in IE, het is mij iig nog nooit gelukt met Mozilla
Niet dat het boeit dat 4 bezoekers per jaar je transparante freempie niet kunnen zien
En daarnaast kun je altijd nog het volgende toepassen:
1
| <iframe ..attributes><ilayer..attributes>melp</ilayer></iframe> |
edit:
vergeet ik nog te melden:
ik zie met IE5.0 ook niets van je transpa-experiment; wordt pas vanaf 5.5 ondersteund.
zover ik weet zijn al die filters IE only
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verder heb ik geen idee wat ik moet zien maar hier in Mozilla 0.9.7 zie ik een zwarte pagina, met 2 frames in het midden (iframes neem ik aan
en een menutje in het midden
[edit]De reden dat ik geen achtergrond zie is omdat je "image\bgtest.gif" gebruikt ipv "image/bgtest.gif"
Verwijderd
beste manier, zo heb ik het ook gedaan bij een site die ik heb gemaaktOp vrijdag 04 januari 2002 16:28 schreef Karp het volgende:
thnx, ik zit er nu aan te denken om gewoon een stuk uit het bg plaatje te knippen en dit bij alle iframes (en ipanels) als achtergrond te gebruiken
mijn sait
allemaal zelf gemaakte graphics?
Verwijderd
met een vriend van meOp vrijdag 04 januari 2002 17:17 schreef Karp het volgende:
nice
allemaal zelf gemaakte graphics?