Geen primary en secundairy DNS in freesco !

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een nieuwe ISP (www.friaco.nl) nu heb ik alles netjes thuis gekregen dus wilde ik mijn Freesco routertje instellen maar daar moet ik dus de dns opgeven maar die is er niet :? Dus heb ik dat vrij gelaten maar als ik nu wil wisselen van verbinding dan krijg ik de volgende fout melding :
ipfwadm: host/network "" not found
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen het freesco forum is dood dus daar kan ik ook niet posten.
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 04 januari 2002 14:33 schreef Koekie007 het volgende:
Ik heb een nieuwe ISP (www.friaco.nl) nu heb ik alles netjes thuis gekregen dus wilde ik mijn Freesco routertje instellen maar daar moet ik dus de dns opgeven maar die is er niet :? Dus heb ik dat vrij gelaten maar als ik nu wil wisselen van verbinding dan krijg ik de volgende fout melding :
[..]

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen het freesco forum is dood dus daar kan ik ook niet posten.
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Hoe bedoel je die is er niet ?
Wat is er niet ?
dns server ?

Dat kan niet :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
en als je een automatische DNS hebt dus waar je bij windhoos "automatisch een dns verkrijgen" aan zou vinken.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dat gaat doormiddel van DHCP. Als je Freesco zelf zijn instellingen van buiten dmv DHCP laat opvragen gaat dat wel goed hoor. (Niet te verwarren met de DHCP -server- die er ook inzit)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 04 januari 2002 17:57 schreef Koekie007 het volgende:
en als je een automatische DNS hebt dus waar je bij windhoos "automatisch een dns verkrijgen" aan zou vinken.
Dan heb je nog altijd een dns server :)
Alleen geef je die niet zelf in ;)
Je kan gewoon kijken welke dns servers ze hebben als je die via DHCP gehad hebben :)
Ofzelfs dns server van ergens anders gebruiken, dat maakt niet uit.

Maar doe gewoon wat Vlasbaard zegt, je krijgt de dns servers & gateway & ... allemaal wel via DHCP

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Hey, onder freesco kun je wel degelijk een prim. en sec. DNS instellen.
Als je in setup naar advanced gaat en vervolgens optie 91 onder 'permanent router' kiest (gateway/DNS/proxy) dan kun je daar voorgenoemde dingen instellen.

succes ;)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als het niet werkt gebruik dan tijdelijk ff de DNS van xs4all. Ze zijn hier niet blij mee denk ik maar je kan in ieder geval internetten tot je de oplossing hebt. DNS xs4all 194.109.6.66
Pagina: 1