hoe doe ik dat in vredesnaam? want als je gewoon een getal laat op tellen dan gaat het fout want 10isdan lager dan 1 dus eigenlijk moet ik 001 hebben waar ik dan steeds 001 bij optel dan gaat het pas bij 1000 fout maar hoe gaat dat of is er een andere oplossing
??
wat bedoel je precies?
kijk eerst even naar de LB_* messages die je naar een listbox kunt sturen.
wat bedoel je precies?
kijk eerst even naar de LB_* messages die je naar een listbox kunt sturen.
nope
ik bedoel hoe laat je iemand zien welke regel het is in een listbox. het is heel leuk als je een regel kan laten verwijderen maar de mensen moeten wel weten welke regel ze willen verwijderen die dan intypen en daar kan een progje wat mee. of weet jij een betere manier om ene regel in een lisbox te verwijderen. ik sta overal open voor zolang het maar werkt
listbox1.items.delete(listbox1.items.selected)Op vrijdag 04 januari 2002 14:58 schreef jurian het volgende:
ik bedoel hoe laat je iemand zien welke regel het is in een listbox. het is heel leuk als je een regel kan laten verwijderen maar de mensen moeten wel weten welke regel ze willen verwijderen die dan intypen en daar kan een progje wat mee. of weet jij een betere manier om ene regel in een lisbox te verwijderen. ik sta overal open voor zolang het maar werkt
volgens mij kun je een item selecteren en dan is er een selected item die heeft vast een index en een listbox heeft vast wel een remove method maar je kunt natuurlijk ook f1 gebruiken he m'n leestekens zijn op
oogjes open, snaveltjes dicht
Hallo, hij is een delphi beginner.Op vrijdag 04 januari 2002 15:49 schreef bloody het volgende:
LB_GETSELITEMS
procedure Button1.Click blablabla
var i: Integer;
begin
i := ListBox1.ItemIndex;
If ListBox1.ItemIndex <> -1 Then begin
ListBox1.Items.Delete(i);
end;
end;
begin
end;
end;
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Ranzig.Op vrijdag 04 januari 2002 17:21 schreef Chimera2k2 het volgende:
procedure Button1.Click blablabla
begin
end;
end;
Ga voor de code van papa_eend en voeg een check op SelCount toe.
Pagina: 1