Harddisk met bad clusters en toch ook weer niet :?

Pagina: 1
Acties:

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49
Voor de vakantie hebbik me harddisk opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd, en bij het formatteren is ie ontzettend lang bezig geweest met "poging beschadigde clusters te repareren", ik heb me pc toen maar gewoon uitgezet toen ik wou gaan slapen en de volgende dag me hd naar de winkel gebracht voor vervanging.

Zij hebben een korte en een lange uitgebreide test gedaan maar geen beschadigde clusters gevonden :?

Betekend dit dan dat er toch geen beschadigde clusters meer zijn, of dat ze toch allemaal gerepaird zijn tijdens het formatteren?

Ik heb namelijk geen zin om wanneer ik alles eindelijk weer opnieuw heb geinstalleerd, alles opnieuw te moeten doen omdat er toch beschadigde clusters waren.

There is no magic.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Poging beschadigde clusters repareren duid toch bij mijn weten zeerzeker op een verrotte harddisk.

download eens een testproggie van je hd fabrikant, indien aanwezig. Maxtor en seagate hebben iig zo'n proggie.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een harde schijf is stiekem groter dan de fabrikant op het label zet. Het gedeelte wat verborgen is wordt in eerste instantie gebruikt om als vervanging te dienen voor klusters die defect zijn. Dit gebeurt softwareatig. Als deze aanwezige maar niet zichtbare ruimte is opgeruikt beginnen de echte problemen: dan lbijven de beschadigde klusters zichtbaar.

En zoals mijn voorganger al zegt: een diagnoseproggie is altijd nuttig in dit geval en geeft eenduidig uitsluitsel of een RMA te overwegen is.

Wanbeleid is ook beleid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat voor schijf je hebt, maar ik weet dat bijv Seagate, IBM en nog wat andere merken niet moeilijk doen met RMA's

• The Will
Ze hebben bij de winkel waar ik me hd naar toe heb gebracht het test proggie van maxtor zelf gebruikt (is ook maxtor hd) dus lijkt me dat dat wel goed zit.

En als je eenmaal beschadigde clusters hebt is je hd toch gewoon ten dode opgeschreven of heb ik dat nou mis?

m.a.w. kan ik gewoon doorgaan met die hd of moet ik net zo lang door blijven zeiken totdat ik een nieuwe krijg?

There is no magic.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 14kWh

Vroeger hadden we een 2 gig schijf (word nu nog in inetserver gebruikt) en daar zat 1 bad cluster op.

Het ding draait nog steeds *D

• The Will
Naja ik ga gewoon weer opnieuw installeren enzo en als ik dan tog weer bad clusters krijg dan ga ik ze verrot schelden >:)

Ik heb namelijk echt geen zin om het daarna nog een keer opnieuw te gaan installeren.

Hoe komen bad clusters eigenlijk? Behalve door met je hd te gaan gooien ofzo.

There is no magic.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 04 januari 2002 15:05 schreef The_Will het volgende:
Hoe komen bad clusters eigenlijk? Behalve door met je hd te gaan gooien ofzo.
Kleine stofdeeltjes die op de een of andere manier in je HD terecht zijn gekomen. Dat is ECHT dodelijk voor een HD.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Ik zit hier met een samsung hdd die vanmorgen spontaan is gestorven ofzow. Win ME laat de disk wat ratelen en zegt dan dat de boel beschadigd is ofzow.
Heb em in mn Win2K bak gehangen en tis allemaal OK. Vreemd he?
Pagina: 1