Mijn tweeters bevallen me niet

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou, ik heb dus nieuwe speakerboxen gebouwd, best veel geld in gestoken (voor mijn doen: meer dan 800 piek). Eerst had ik een Tonsil tweeter, een hoorn. Klotegeluid. Toen heb ik een andere gehaald (dome) maar die klinkt ook al niet.
Hoe kom ik nou aan een goeie tweeter? IK pas er voor om telkens een te kopen en er vervolgens achter te komen dat hij niet bevalt.

Wekkel> Jij hebt ook de SLG-serie van Conrad he? Wat vindt jij er van? Ik vindt ze best tegen vallen, de Cat-serie klonk veel beter en de Base-drum kon je echt voelen... Geweldige bas
, die Cat-serie. Dat terwijl die Cat maar een 20 cm Woofer had en de SLG een 30 cm, dat zegt natuurlijk niet alles, maar toch.

Verwijderd

Het belangrijkste als je eraan begint bijm boxen bouwen is gewoon uit te rekenen wat het beste is om in te bouwen je kan best zeggen van ik wil geen 20 maar 30 cm woofer maar dat hoewft niet veel uit te maken.

de woofer die je gaat gebruiken die moet berekend zijn op de inhoud van de kast de bassport en de soort bekleding die je in de kast wil gebruiken en van de muzieksoort die je het liefste draait.

dan heb je ook nog het punt van storingen vergeet niet dat die boxen gewoon mageneten zijn aan de achterkant en dat als de woofer mid en hightone speakertjes te dicht op elkaar zitten de boel gaat piepen en kraken omdat er signalen in elkaar gaan overvloeien door zeer krachtige magnetische velden.

ik neem aan dat je al een erder boxen hebt gebouwd maar zo niet zou je mischien een zo`n boekje erover moeten lezen ;) (NO OFFENCE) ;)
ik heb er ook erg veel moeite mee nog steeds :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Mijn vorige boxen heb ik ook zelf gebouwd. Geweldig geluid. ik vindt dat de Keffies van mijn pa er niet aan kunnen tippen. Alleen heb ik al een paar keer de woofer/tweeter opgeblazen, gewoon door te hard zetten. Daarom wilde ik een krachtiger systeem. Vandaar dus...

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Misschien komt het ook wel door de Midrange. Als er een wat ruiger stuk is met veel bekkenslagen en gitaren in het nummer, is het een bonk geraas, echt niet mooi. ook de midden/hoge tonen lijken "ver weg" te zijn.
De bas is wel lekker diep, maar iets minder krachtig.