Toon posts:

video editing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben voornemens een video kaart aan te schaffen van pinnacle, een studio dc10plus kaart met bijbehoerende software. deze moet gaan draaien op een compaq 5900T met 256 mb intern geheugen en een 800 mhz processor. mijn bedoeling is om bestaande vhs bestanden te manipuleren met spraak en muziek, ze op te slaan of op vhs banden of op cd rom. heeft iemand ervaring met dit pakket en kan het aan wat ik wil? is plm EUR 225 een redelijke prijs?
graag reacties. bvd

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Download ff de demoversie van Adobe Premiere, is een redelijk profi pakket.

Download my music on SoundCloud

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sonic Foundry Vegas Video is ook wel een aardig pakket, maar nogal aan de dure kant (vind het persoonlijk aangenamer werken dan adobe en mgi).

Verwijderd

StudioDC10Plus kan dat ook wel, waarom moeilijk doen met duizenden-guldens-kostende-software a la Premieren enzo als de standaard bijgeleverde software het ook kan :?

Verwijderd

Topicstarter
beelzebubu
kan je iets specifieker zijn wat je bedoelt met de standaard bijgeleverde software?

Verwijderd

Ik heb thuis ook een dc10plus kaartje met de software!
Om te editten gebruik ik premiere 6.0!
Als je een beetje leuke dingen wil gaan doen is de software van dc10 geen optie!
Op de dc10 kaart zit een composiet in en uit en een s-vhs in en uit. Daar moet je voldoende aan hebben om jouw filmpjes mee te kunnen maken!
Het is wel een aanrader voor weinig geld tenminste!

Verwijderd

Let er wel op dat er nog steeds geen drivers voor win2000 voor zijn !!! :(

Verwijderd

Das waar!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nog onder W98 SE. Werkt het daaronder wel?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ulead MediaStudio Pro 6(.5)! Superpakketje! En relatief goedkoop.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 13:49 schreef leopostma het volgende:
beelzebubu
kan je iets specifieker zijn wat je bedoelt met de standaard bijgeleverde software?
Dat heet StudioDC10Plus. Je kan er scenes mee editen (scene/frame), scene-overgangen, voice-overs, etc.... Over de stabiliteit van dat programma valt nogal te twisten maar over de stabiliteit van heel windows valt genoeg te twisten dus daar zal ik je niet mee vervelen...

En er zijn dus geen win2k/XP drivers (maar wel weer linux drivers 8-))

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik gebruik hier een Studio PCTV voor het inladen van analoge videobestanden (is lekker goedkoop in aanschaf en werkt onder 2000/XP) en moviemaker van XP. Voor simpele dingetjes is dit ruim voldoende.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Ik zou je afraden om de DC10 nog nieuw te kopen. De TV kaart suggestie is goedkoper, en minstens zo goed om mee te 'beginnen'. Werkt ook onder W2000/XP. Er zijn voor videobewerken veel betere kaarten dan de DC10. Ik ben van mening dat als je geen drivers meer levert, je het kaartje ook uit de handel dient te nemen. De DC30 wordt nog wel ondersteund.

Verwijderd

Hij werkt wel onder 98 ja! Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met het kaartje en ben zeker tevreden!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36
Ik heb ook de MIRO DC10+
Het best wel een leuk kaartje: Bijgeleverde software is gebruiksvriendelijk en mocht deze niet meer voldoen, dan is de kaart ook prima compatible met de andere bekende videobewerkingssoftware (Adobe Premiere en uLead).

Ik kan me er alleen wel ontzettend over opwinden dat Pinnacle Systems er nog steeds GEEN windows 2000/XP support voor heeft. Ik heb de kaart nu alweer 2,5 jaar, waarvan ik al 1,5 jaar windows 2000/XP gebruik. En helaas heb ik dus altijd nog een windows 98 in multiboot erbij moeten hebben voor het videobewerken. Daarbij komt ook nog eens dat Windows 2000 en XP veel stabieler zijn en meer performance kunnen waarborgen dan windows 98. Onbegrijpelijk dus, dat Pinnacle hier zo'n ontzettende misser maakt.

Tot overmaat van ramp moet je waarschijnlijk voor goede Windows2000/XP support ook nog eens een upgrade pakket voor de software kopen :(

In het forum van Pinnacle ( http://www.pinnaclesys.de ) wordt er dan ook flink ongenoegen geüit over het driver- en software beleid van Pinnacle.

Conclusie: Als je windows 98 draait en niet op korte termijn van plan bent om over te stappen op de DC10, dan is het een aardig kaartje. Wil je ook onder Windows 2000/XP kunnen capturen, dan is inderdaad een TV kaartje een goedkopere oplossing.

Één ding: Let bij een TV kaart wel op dat je een krachtiger systeem nodig zult hebben voor volledige PAL capture. De DC10 heeft een hardewarematige MJPEG chip, die zelfs op een pentium classic nog goede captures mogelijk maakt. En de captures zullen daardoor ook qua MJPEG van wat betere kwaliteit zijn.

Maar goed, je hebt een 800 mhz. systeempje dus dat moet wel goed zitten :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1