wat vind jij van de Labtec speakersets?

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
Ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset voor m'n PC met Terratec Xlerate Pro geluidskaart (met 2 stereo-uitgangen)

Ik overweeg deze speakers:

- Labtec Arena 530 (4.surround)
- Labtec APX-4620 F/X Performance (2.surround)
- Labtec Pulse 424 (2.surround)
- Creative FPS1600 4.surround) (buitenbeentje)

Wat vinden jullie van deze speakers?

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
de APX-4620 zou ik jou aanraden, aangezien je 2 uitgangen hebt. Ik heb zelf de Pulse-424, welke ook prima is, maar ik vind zelf de middentonen niet goed genoeg eruit komen (ivm mn stereo + Magnat speakers waar de pc vroeger op zat)

De subwoofer is daarentegen prima, krachtig, maar niet te.

Met de andere sets heb ik geen ervaring, dus kan ik je daar niet over adviseren ;)

Verwijderd

1- Labtec Arena 530 (4.surround)
2- Labtec APX-4620 F/X Performance (2.surround)
3- Labtec Pulse 424 (2.surround)
4- Creative FPS1600 4.surround) (buitenbeentje)
1. Is dat de LCS-2514? In ieder geval is het grootste nadeel hiervan dat je het volume voor vóór en achter apart moet regelen (regelaar op 1 van de voorste schuttles). Uit een review bleek dat zeer irritant te zijn
2. Sorry, nog nooit van gehoord ;)
3. Tsja, woofer + 2 shuttles, beetje zonde dus (geen FPS)
4. Buitenbeetje? Heb hier een FPS 1500 en bevalt me prima. Zeer goede kwaliteit, en dreunt over het algemeen lekker :)

• Canard
Op vrijdag 04 januari 2002 13:05 schreef [KGB]Beria het volgende:
aangezien je 2 uitgangen hebt
zit er op deze 2.surround set dan toch 2 pluggen, ik dacht maar 1?
Is dat de LCS-2514?
Nee ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Stereo uitgang. Ik ben helemaal weg van de APX4620. 2.1 subwooferset.

Das de kwalitatief en kwantitatief meest hoogwaardige set uit de hele Labtec collectie. + je kunt hem voor F200,- Incl. verzendkosten krijgen. (check maar op t.net pricewatch)
4. Buitenbeetje? Heb hier een FPS 1500 en bevalt me prima. Zeer goede kwaliteit, en dreunt over het algemeen lekker
Ja, jij kent dus duidelijk de APX4620 niet. Die woofer is theoretisch en praktisch superieur aan bijna alle Creative subwoofertjes.

Apart regelen lijkt mij trouwens vet relax, bij mijn ADA885 (te duur voor topicstarter maargoed) staan de rear's meestal de zacht (fronts staan veel dichter bij me). Zou wel erg handig zijn als ik het rear volume zo kon regelen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Op vrijdag 04 januari 2002 13:08 schreef Frohike het volgende:

[..]

1. Is dat de LCS-2514? In ieder geval is het grootste nadeel hiervan dat je het volume voor vóór en achter apart moet regelen (regelaar op 1 van de voorste schuttles). Uit een review bleek dat zeer irritant te zijn
ik heb die set ook, waarom zeer irritant? Ik vinnet juist errug makkelijk.

Is trouwens een uitermate lekker geluid wat eruitkomt :9~

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op de LCS 2514 zitten twee pluggen om in je geluidskaart te steken, front & rear.

Verwijderd

Ik heb zelf de Labtec APX 4620, en ik moet zeggen als je bass zoekt, deze heeft het wel, ik mag em niet te hard zetten want dan trilt hier alles keyhard, en ook de buren >:) . Voor de rest vind ik het toppie boxen, ik heb ze bij Mr.computer besteld

• LosserNL
  • Laatst online: 20:27
Op vrijdag 04 januari 2002 13:13 schreef Canard het volgende:

[..]

zit er op deze 2.surround set dan toch 2 pluggen, ik dacht maar 1?
[..]
Idd. sorry. 1 ingang. Als je veel muziek afspeelt, en surround je weinig zegt (mij ook niet omdat ik alleen muziek afspeel en wat stevige games (RTCW, Q3A)), is deze APX-4620 de beste keuze.

Verwijderd

vriend van me heeft volgens mij de APX4620 en moet zeggen dat er inderdaad een lekker geluid uit komt voor dat geld.

• Yokozuna
De APX4620 klinkt gewoon geweldig! misschien niet voor klassieke muziek volgens Jag's test. Maar voor trance, techno (alle electronische muziek) en alle soorten metal met een flinke laag midrange klinkt deze set prima.

Hij is zijn prijs 2x waard. En de woofer ziet er gewoon stoer uit :)

• Canard
Op vrijdag 04 januari 2002 13:15 schreef Yokozuna het volgende:
Apart regelen lijkt mij trouwens vet relax, bij mijn ADA885 (te duur voor topicstarter maargoed) staan de rear's meestal de zacht (fronts staan veel dichter bij me). Zou wel erg handig zijn als ik het rear volume zo kon regelen.
Dit kan toch ook in software... dit is voor mij voldoende.

• Canard
heeft iemand een review van de Labtec Arena 530 kunnen vinden?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 13:16 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ik heb die set ook, waarom zeer irritant? Ik vinnet juist errug makkelijk.

Is trouwens een uitermate lekker geluid wat eruitkomt :9~
Nou, ik heb 'm dus niet zelf, maar dat bleek uit die review. Het ging erom dat het moeilijk was een goede verhouding tussen voor en achter te krijgen

• JvS
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 januari 2002 13:52 schreef Canard het volgende:
heeft iemand een review van de Labtec Arena 530 kunnen vinden?
Nee, maar die heb ik wel gehoord :). Er zit een kanjer van een subblazer bij, waar echt ziek veel laag uit komt voor het formaat, niet zo mooi en veel als uit de 4620 echter. Alleen de sattelieten zijn van transistorradio kwaliteit.. In geen verhouding tot de APX4620, die tenminste rustig en warm klinkt (en ok, ook plastic, maar damn kost ook maar 300 piek ofzo). Een van de betere goedkope PC speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
en ok, ook plastic, maar damn kost ook maar 300 piek ofzo
De sattelites zijn van kunststof, echter maakt dat niet uit gezien de sattelites geen laag hoeven te produceren. Hout biedt alleen zijn voordeel bij bass. De subwoofer van de APX4620 is veelal gewoon MDF.

En hij kost trouwens ongeveer F185,- Niet F300,-!!!
Wat mij betreft 100% beste koop voor onder de F200,-

• Canard
ik denk dat ik ga voor de APX-4620 vanwege het vermogen.
Van mij hoeft het geen 4-speaker systeem te zijn, ik heb dan liever een 2-speaker systeem met meer vermogen.
De Pulse 424 vind ik dan toch te klein...
de Arena 530 heeft te kleine speakers en 2 vind ik genoeg...

bedankt!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21
Op vrijdag 04 januari 2002 14:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee, maar die heb ik wel gehoord :). Er zit een kanjer van een subblazer bij, waar echt ziek veel laag uit komt voor het formaat, niet zo mooi en veel als uit de 4620 echter. Alleen de sattelieten zijn van transistorradio kwaliteit.. In geen verhouding tot de APX4620, die tenminste rustig en warm klinkt (en ok, ook plastic, maar damn kost ook maar 300 piek ofzo). Een van de betere goedkope PC speakers.
Volgens de doos (ja die heb ik nog :) ) zijn de satelieten niet van plastic. Oke d'r zit plastic van buiten, maar daaronder schijnt hout te zitten.
Ik heb dit niet zelf gechecked, maar de doos liegt vast niet.
Verder ben ik trouwens heel erg tevreden over dit setje. Vooral de subwoofer is super! Ziet er indrukwekkend uit en zo klinkt ie ook. Creative heeft bij de goedkopere FPS setjes in elk geval niet begrepen dat je een sub niet van plastic moet maken :+

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 13:58

Mad_Demon

de dokter

De Labtec APX-4620 is ook de enige set uit het rijtje met een tweeter.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Yokozuna
Van mij hoeft het geen 4-speaker systeem te zijn, ik heb dan liever een 2-speaker systeem met meer vermogen.
HAHAHAHAHAHAHA. Sry, VASTGEROEST PRINCIEPE!!! En ik ga dit niet afzeiken, want ik ben het wel eens met de keuze voor de APX4620 :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 13:58

Mad_Demon

de dokter

Ik heb de APX-4620 aan m'n (nieuwe) SB Live! 5.1 geprikt.
:9~ :9~ :9~ :9~
mooi geluidje

[nuchtere hollander modus]
Maar het kan altijd mooier :)
[/nuchtere hollander modus]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 15:51 schreef Canard het volgende:
De Pulse 424 vind ik dan toch te klein...
de Arena 530 heeft te kleine speakers en 2 vind ik genoeg...

bedankt!
Good choice >:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij blaast hard!
alles trilt!
ik dreun helemaal weg!
zouden voor mij alleen maar redenen zijn om hem niet te kopen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb een Labtec APX 4620 set (SUB+2 sat's). Het hoog is niet super maar dat is te verhelpen door van de sat's de frontjes te verwijderen. Scheelt een stuk!

Gekocht op de HCC voor fl 175,--

• Canard
ik heb ze nu hier voor me staan... mijn eerste indruk is iig goed!
ik heb ze nog niet echt uit kunnen proberen, 's avonds is dat niet echt sociaal voor de buren :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 11:17
* Robino weet dat dit topic oud is :+
Op zaterdag 05 januari 2002 21:51 schreef KHdV het volgende:
Ik heb een Labtec APX 4620 set (SUB+2 sat's). Het hoog is niet super maar dat is te verhelpen door van de sat's de frontjes te verwijderen. Scheelt een stuk!

Gekocht op de HCC voor fl 175,--
Hoe heb jij die frontjes van de satellieten afgehaald? Deze zitten naar mijn mening toch vast om er niet af te halen of niet soms :?
Op vrijdag 04 januari 2002 18:49 schreef InZane het volgende:

[..]

Volgens de doos (ja die heb ik nog :) ) zijn de satelieten niet van plastic. Oke d'r zit plastic van buiten, maar daaronder schijnt hout te zitten.
Ik heb dit niet zelf gechecked, maar de doos liegt vast niet.
[..]
Heb net zelf door de gaten achterop gekeken en ik kon 1-2-3 geen hout ontdekken, iemand anders ondertussen wel :?

Verwijderd

Ook hier een Labtec APX 4620 setje... zeker het geld waard (ik heb 'm toen hij net uitkwam voor 350 piek gekocht en daar was ik al tevreden mee). Die subwoofer kan idd belachelijk hard, meestal heb ik het bass knopje maar op een kwart staan ongeveer :D

Het hoog is zoals al eerder gezegd iets minder... op hogere volumes komt dat wel weer wat naar voren, maar op normaal volume is het wat te zacht. Verder vind ik het ook wel gewoon mooi geluid... een tijdje geleden was er op de frontpage een review van tweakers over een aantal 2.1 setjes waaronder deze labtec waar ze 'm wel redelijk de grond in boorden omdat ze zo verschrikkelijk plastic-achtig zouden klinken en een piano niet eens meer op een piano lijkt. Maar ik moet zeggen dat me dat niet zo is opgevallen... nu kan het ook een beetje aan de muziekkeus liggen (klassiek of elektronische muziek zoals DnB in mijn geval). Maar als je je computer echt wilt gaan gebruiken als stereo zou ik zowiezo wel wat beters nemen als een setje van pakweg 100 euro (doe ik zelf binnenkort ook), maar voor zo afentoe een mp3tje en spelletjes is dit setje perfect. En 4.1 geluid mis ik persoonlijk totaal niet, kheb liever twee kwalitatief wat betere speakertjes dan 4 prutspeakertjes.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 11:29 schreef Rave17 het volgende:
Heb net zelf door de gaten achterop gekeken en ik kon 1-2-3 geen hout ontdekken, iemand anders ondertussen wel :?
Eh dat ding is gewoon veel te zwaar voor plastic, klop er maar eens op.. Dat is zekers hout...

[ontopic]
Op gebied van betaalbare computer audio zetjes ruled Labtec iig.. Neem alleen de APX 4620 als je in een groot genoege kamer zit en je ruimte hebt voor zo'n enorme subwoofer...

De kleinere variant (2414/pulse dinges) heb ik ook gehad en dat is een heel goed 2.1 zetje voor weinig geld maar niet zo krachtig als de apx 4620 natuurlijk.

Ook de Labtec Headsets rulen. Echt een geweldig geluidje komt daar uit (ik spreek hier dus over goedkope dingen en niet over proffessionele dj headsets..) Ben een trotse bezitten van een Axis 502 headset todat de vriend van me zus em vernielde :(

Conclusie > Neem een labtec.. :D
[/ontopic]

• Robino
Op zondag 14 juli 2002 20:12 schreef Guanoape het volgende:

[..]

Eh dat ding is gewoon veel te zwaar voor plastic, klop er maar eens op.. Dat is zekers hout...

[ontopic]
Op gebied van betaalbare computer audio zetjes ruled Labtec iig.. Neem alleen de APX 4620 als je in een groot genoege kamer zit en je ruimte hebt voor zo'n enorme subwoofer...

De kleinere variant (2414/pulse dinges) heb ik ook gehad en dat is een heel goed 2.1 zetje voor weinig geld maar niet zo krachtig als de apx 4620 natuurlijk.

Ook de Labtec Headsets rulen. Echt een geweldig geluidje komt daar uit (ik spreek hier dus over goedkope dingen en niet over proffessionele dj headsets..) Ben een trotse bezitten van een Axis 502 headset todat de vriend van me zus em vernielde :(

Conclusie > Neem een labtec.. :D
[/ontopic]
Jammer dat er geen foto's zijn van de Labtec boxen (APX-4620 >:)) terwijl ze open staan/in elkaar worden gezet :)

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

uVo494

................

Die Arena 530 zuigt echt zwaar :r , heb ze een dag gehad en meteen weg geflikkerd, me wekkerradio geeft beter geluid!
Heb nu een Sony HT-BE1 set (subwoofer met ingebouwde AC3 en Dolby Prologic II decoder :9 )

Verwijderd

brak, da vind ik van die labtec zooi

Verwijderd

1 keer een setje gekocht en was na 2 weken kapot, dikke kraak geluiden :r

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik wete ffies het numme rniet, (ik verdiep me niet meer in pc geluidjes) maar ik heb de luxte labtec, volgens mij het door yokazuka genoemde type. 2.1 en de grootste labtec sub die er is.

Ook heb ik een labtec headset, en in bijde gevallen is het geluid wel ok.

Alleen als ik iets nieuws moest kopen, zou ik wat meer investeren, en dna heb je ook weer wat meer, maar labtec bied naar mijn mening geen slechte prijs/kwaliteit verhouding, hoewel ik mijn labtec 2.1 setje nog voor 400,- heb gekocht.

• JvS
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

een tijdje geleden was er op de frontpage een review van tweakers over een aantal 2.1 setjes waaronder deze labtec waar ze 'm wel redelijk de grond in boorden omdat ze zo verschrikkelijk plastic-achtig zouden klinken en een piano niet eens meer op een piano lijkt
Weet je wat het leuke is? De set die gereviewd is, was van mijn huisgenoot, die hij op mijn aanraden gekocht heeft en waar-ie erg tevreden mee is (dat is zijn 'hifi' :P). Op zijn kamer en met zijn muziek (beetje hiphop en wat relaxte pop) vind ik het altijd lekker klinken, maar als je het naast wat andere (veel helderdere) setjes luistert, zijn die toch veel helderder en ruimtelijker. Piano klonk inderdaad vrij 'kasterig' met die speakers, iets wat andere PC speakers niet hadden. Ik heb dus meegedaan aan die review :)

Neemt niet weg, dat het voor PC speakers erg leuke speakers zijn, zeker voor het geld :). Alleen zijn ze volgens mij niet meer te koop.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Robino
Valt mij trouwens op dat niemand de duurdere versie heeft dan de APX-4620. De ATX-5820 kost op dit moment 125 euro en heeft een Virtual Dolby Surround licensie maar niemand schijnt die te hebben.

BTW. beschikt de APX-4620 nu per box over 1 tweeter en 2 mid-range of maar 1 mid-range en tweeter. De ene keer lees ik het ene en de andere keer het andere. Je kan het ook helemaal niet zien aan de boxen :P
Pagina: 1