Toon posts:

Guillemot Maxi Studio Isis HELP !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders misschien ook het probleem dat de Isis alleen op een BX moederbord probleemloos werkt en niet op een VIA-chipset maar ook niet op de 815-chipset van Intel ?

Het probleem dat zich voordoet is dat de kaart soms wel maar meestal niet herkend wordt. Dat is ..nog voordat windows wordt opgestart staat de kaart dan niet eens in de PCI listing van de BIOS die je bij booten ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik schop deze oude topic,nog maar eens omhoog.
Omdat hier toch geen bevredigend antwoord op gegeven was. ;)
En in zo'n lange tijd kan er natuurlijk een hoop gebeuren.

Ik zit in grote lijnen met hetzelfde bovenstaande probleem.

Op zowel mijn BX-moederbord als op mijn Abit KT-7,wordt de kaart de ene keer wel en de andere keer niet herkent,en ook hetzelfde verhaal,ene keer wel in de PCI-listing en de ander keer niet. (dit heeft volgens mij sterk met elkaar te maken!! ;) >:) )

Heeft iemand hier een oplossing voor?
B.v. bij de PCI-instellingen in het Bios zelf ofzo.
Of is eventueel mogelijk de spanning voor de PCI-slots iets te verhogen?

Het is in iedergeval géén IRQ-probleem,maar zuiver dus de herkenning v/d kaart zelf.

En mensen die de kaart wél goed hebben draaien,op welk moederbord is dit dan wel?

Ik wordt er in iedergeval knap wanhopig van. |:(

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik schop em nog een keer omhoog..want ik heb dit ding in men oude celly 466 gegooid..en werkt perfect.. maar nu wil ik em in me nieuwe athlon 1,4 zetten en me pc komt niet verder dan fans aan !! en thats it

(ik heb een abit, kg7-raid)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*klein schopje*
tis een vraag van meerdere :P en ik ben er nog niet uit..ik wil em graag bij de lan morgen (vandaag ) gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

kaart weggooien....
dan ben je in 1 klap gelukkig en van al je problemen verlost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De isis is een enorme crappy kaart die op bijna geen enkel moederboord en geen enkel os werkt, je moet er eigenlijk speciaal een pc voor inrichten.. en niet hem in een pc zetten en die toevallig ook eens met de isis gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Ik heb er net eentje geinstalleerd op een Asus Cusl2.
Da's een Intel 815E chipset.
Alles gaat prima zolang je maar 1 voor 1 je apparaten instaleerd. (Overigens staat de IO voltage standaard op 3,4 op die Asus. Weet niet of dat wat heeft uitgemaakt.)
Ik heb eerst de Vidkaart gedaan. Toen de netwerkkaart. Toen de Scsi-zooi. Daarna pas de Isis (en dan niet vanaf de cd-rom maar via nieuwe hardware en toen op de cd-rom de drivers gekozen.
Werkt nu als een zonnetje.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tnx.. jah..dit is een athlon..dus geen Intel chipsets.. ikw et dat ie et namelijk emestal wel doen.. ik richt dan men celly wer opnieuw in.maar hij is maar 466 mhz... en heb liever een 1,4 ghz.. anders koop ik zometeen gewoon een p4 en dan is allewel ok (maar moet weer geld hebben dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

IK heb het nu zo op gelost: (8>
Ben erachter gekomen dat de Isis bij "koude" start wel gezien wordt.

Doe je nu vanuit Windows zoiets als "opnieuw opstarten"...
Dan ziet hij hem bij mij weer niet. :?
En gaat 'ie klagen dat de Isis niet goed is geinstalled enz... :r

MAAR, nu komt het.....als ik dan snel ff de restknop indrukt vóórdat 'ie opnieuw opstart,dan ziet 'ie hem gewoon wél. :? *D

Dus je moet dan a.h.w. die "biospiep" horen ware het dat het net is dat 'ie een koude start maakt.
(mooie zin... :Z )

p.s. heb nog steeds niet met de kaart gewerkt wegens chronisch tijdgebrek,maar is die software die erbij zit nog wat of... :r

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind em toch best wel degelijk hoor..die kaart.. dus als ie geen beeld geeft..gewoon een reset klnop indrukken dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 10:19 schreef apestaartje het volgende:
p.s. heb nog steeds niet met de kaart gewerkt wegens chronisch tijdgebrek,maar is die software die erbij zit nog wat of... :r
Dat valt vies tegen. Ik heb zelf de kaart al 3 jaar ofzo, eerst met een celeron 400 (mobo weet ik niet), en nu met een athlon 1000. Ik had volgens mij geen problemen met de herkenning, maar het installeren verliep zeker niet soepel.
Over de software, ik had Logic audio en cool edit pro special edition erbij zitten. Dit zijn wel aardige programma's, maar CuBase is veel beter dan deze Logic versie en Cool edit heeft niet alle mogelijkheden (soort demo). Ook zit er nog software bij om van samples instrumenten en "banks"(ofzo) voor gebruik met MIDI te maken. Dit is echt niks. Het kost veel te veel werk en tijd om ook maar 1 instument een beetje normaal te laten klinken.
Je hebt ook nog het Gamer FX gedeelte waarmee je voor een spel het geluid kan optimaliseren. Het is wel grappig maar echt beter gaat het niet klinken. Als je hier niets instelt klinkt het nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mwha..op mijn celly 466 werkt ie nu perfect..jah..ik heb de andere logic : platinum 4.7
daar weet ik tenminste heo je emerdere spoen kan Hd-recorden..
Ik moet echt ff boek van cubase halen..want ik ben er nog geen ster in...
(nadeel van profi programma's > zelf moeilijk uitzoeken,.. : photoshop/3dmax/cubase/log/pro tools :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

De reset-knop indrukken helpt volgens mij alleen als de kaart bij de eerste opstart al wel gezien is.
Dus zet ik de pc gewoon voor die dag de eerste keer aan,dan is er dus niks aan de hand.
Maar... geef ik dan vanuit Windows de opdracht "opnieuw opstarten".. dan gaat het mis.
Zou ik nu "afsluiten" hebben gedaan,en hem dus zelf weer helemaal opnieuw aan zou zetten dan gaat het weer wél goed.

(beetje vreemd,en ook niet lekker eigenlijk :P )

Die Logic Platinum klinkt niet als een demo-versie die toevallig van de logic site te halen valt? :?

Heb in het verleden wél eens met Cakewalk Pro 7 gewerkt,maar daar zit ook een gebruiksaanwijzing bij "van heb ik jou daar"... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 18 januari 2002 13:34 schreef gitaarwerk het volgende:
mwha..op mijn celly 466 werkt ie nu perfect..jah..ik heb de andere logic : platinum 4.7
daar weet ik tenminste heo je emerdere spoen kan Hd-recorden..
Ik moet echt ff boek van cubase halen..want ik ben er nog geen ster in...
(nadeel van profi programma's > zelf moeilijk uitzoeken,.. : photoshop/3dmax/cubase/log/pro tools :P )
Als je 'em nou gewoon officieel koopt, dan heb je er allemaal manuals bij. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:12
Ik heb hetzelfde "niet herken" probleem bij opnieuw opstarten. Enige manier waarop het bij mij werkt:
1. Schakelaar in het netsnoer van de compu.
2. In plaats van opnieuw opstarten kiezen voor afsluiten.
3. Na afsluiten, stroom eraf.
4. Aan- en uit-schakelaar van de compu indrukken (om spanning van de voedings elcos af te halen)
5. Spanning weer inschakelen.

erg omslachtig allemaal maar t werkt tenminste. Dit is overigens met een MSI KT7 turbo kt133a chipset en Athlon 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

athlon werkt dus idd niet samen met de isis (via chipset,..amd overigends dus ook niet)

bij mij is het een pre-beeeldcherm...
(niets dus..hij kom geneens zo ver dat ik beeld krijg)

officieel?? wie zegt dat ik het niet officieel heb (jah..kan moeilijk wat anders zeggen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem bij een koude start doet ie het prima maar bij een herstart niet !

heeft iemand al een oplossing ?

moederbord AOpen AK73 ProA
duron 1000 mhz
128 mb
Pagina: 1