Toon posts:

Lan party server , wat voor proc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier voor onze pas opgestartte mini lan organisatie een Abit KT7a + 384 mb sdram...hier op ga ik windows XP prof draaien nu is alleen de vraag, wat voor proc moet hier in als je voor iets van 20 man een game wil hosten...?

Ik kan er voor kiezen om een Athlon XP voor mijn huidige mobo te kopen en dan mijn ouwe TB 1000@1100 in die bak te zetten, maar is dat niet een beetje overkill?

Alvast bedankt!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
20 man tetrinet server :?
of
20 man RTCW of iets in die aard :?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

die proc is wel goed ... het geheugen bij een server speelt een grotere rol

ligt er aan wat voor doel de server heb ... file server / gameserver / etc ... voor 20 man zou ik er wel wat meer geheugen in stoppen (minimaal 512 Mb en liefst meer)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:15 schreef mad_maxz het volgende:
die proc is wel goed ... het geheugen bij een server speelt een grotere rol

ligt er aan wat voor doel de server heb ... file server / gameserver / etc ... voor 20 man zou ik er wel wat meer geheugen in stoppen (minimaal 512 Mb en liefst meer)
Een game server!

Dus , een duron ofzo, en jah, het gaat om wolfenstein, Counter-Strike en andere fps games!

Dus een p3 450 met 512 ram zou ook goed werken?

En voor dat ding dat ik nu heb, zou een duron 700 genoeg zijn?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Onder Linux zeker wel. Onder WinXP zul je wel zwaardere hardware nodig hebben.

Verwijderd

hmm, ik zou een 800 mhz minimaal nemen, duron ofzo, kost toch geen geld meer ;), en 512 mb ram = wel weinig voor 20 man RTCW, 768 + is aan te raden.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
je kan je duron ook nog overclocken :+

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:19 schreef PASware het volgende:
je kan je duron ook nog overclocken :+
Uiteraard, ik verwacht dat ik toch minstens de 900 haal met luchtkoeling!

Verwijderd

met een server heb je nix aan overclocken, maar ga maar voor die duron

Verwijderd

Topicstarter
Een mate van me gaat een p3 450 van zn pa overkopen met 512 mb ram, daar doen we gewoon zoveel mogelijk van bij elkaar :P...Bedankt voor de info,

Wordt dus...een geocde Duron 700@900 met 768 mb ram :Y)!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

willen jullie die jongen in de goot hebben of zo ?

als je in wolfenstein commandline +set com_hunkmegs naar 32 doet scheelt dat je alweer 24 mb die je moet kopen.
verder kan je echt wel makkelijk 15 man rtcw hosten op 512meg hoor !
ze spelen toch nooit allemaal tegelijk
kan je zelfs nog een xtra game als q2 of hl erbij gooien.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een keer voor 6 man een UTserver gedraaid op een cel 466 met 64MB. Ging hartstikke goed, dus op zich is er geen extreem hoge processor capaciteit nodig.

Verwijderd

Topicstarter
wij spelen wel allemaal tegelijk :)!

Ik ga fftjes eten guys :P! Later..

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb hier een duron 750 staan met 640mb ram...

daar draait een cs server q3 server rtcw server en nog wat zut en dat gaat prima!@ zelfs als ze vol zitten! dus zo veel geheugen heb je voor een kleine lan nie nodig

blup

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Een 800 zou ik toch vr gaan als gameserver...
Als je een 1 gig of zo hebt, en genoeg ram, dan kan je er nog wel een extra servertje bijdraaien

Die 450 is misschien iets als fileserver, of als gameserver, als je er niet een al te zware game op draait

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:27 schreef Werkeend het volgende:
kheb hier een duron 750 staan met 640mb ram...

daar draait een cs server q3 server rtcw server en nog wat zut en dat gaat prima!@ zelfs als ze vol zitten! dus zo veel geheugen heb je voor een kleine lan nie nodig
Hoeveel man?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik weet niet wat je precies nodig hebt, maar een maat van mij heeft een dual celleron 450 met 512mb sdram en die doet het prima met CS 16 man. RTCW 20 man, maar met UT heeft hij grote problemen. 10 man maximaal. Die bak draait op linux en alle servers zijn dedicated servers. Daarna heb ik maar een UT server gestart en zelf meegespeeld uiteraard. Zie sig voor system specs.......

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1