geforce 2 mx in PII 333?

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Is dat geen overkill? en trekt die computer dat (250W). AGP is beschikbaar. Of ondersteunt het moederboard het niet?

Kan ik deze kaart bestellen of beter een TNT2 ofzo.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Voeding is goed genoeg, heb hier een AMD 450 MHz en 250 watt voeding. Is denk ik geen overkill, maar meer zeker niet

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
TNT 2 zal net zo presteren als de geforce 2 mx.

(anders probeer je et uit door ergens van iemand een geforce 2 mx te lenen he :D)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

ik heb ook een geforce 2mx op mijn 333mhz maschientje
Moet zeggen dat er toch wel een wereld voor me open ging.
(van een standaard 4mb kaartje naar geforce)

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Ik heb zelf een p2-350 met gainward geforce 2mx , het is misschien wel een beetje overkill maar als imo als je dan bijvoorbeeld een nieuwe cpu+moederbord koopt dan hoef je niet direkt een nieuwe videokaart erbij te halen.
2d vond ik beter eruit zien op een riva nvidia tnt2 (die had ik hiervoor, draait nu nog alleen console in linux na een heatsink-related-accident ;( )

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

mag ik die P2 proc van je kopen?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Helaas die proc is niet van mij, dus daar kan ik niet over beslissen, ik denk ook dat hij hem niet kwijt wil.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
maar moet ik dan een mx200 of 400 of gewoon nemen?

Er zit nu trouwens een intel 740 vid. kaart in

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

mijn buurman heeft een p2-350mhz met 320 mb ram
van compaq hij een gf2mx-200 gehaald voor UT maar hij haald de zelfde fps als met zijn standaard s3trio agp kaartje
(10/19fps)

is dit overkill of comsuck???

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

dat komt door de mx200 Hij kon beter een mx400 nemen. Die presteert veel beter

De kick van Electric!

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
hmmm, true maar een GF2MX200 hoort veeeeeel beter te presteren als een s3trio, misschien is de cpu wel de bottleneck...

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

staat hij dan op software render of op d3d/open gl??

De kick van Electric!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 12:11 schreef zandpaddo het volgende:
Is dat geen overkill? en trekt die computer dat (250W). AGP is beschikbaar. Of ondersteunt het moederboard het niet?

Nee is geen overkill,maar goede tnt2 kaart(GEEN m64!!) zal ongeveer net zo snel zijn, 250w is ZAT (heb zelf maar 235 watt, met een volledig met kaarten volgepropte kast en een p3-1000 en een GF3)

Verwijderd

heb je toevallig een SKY pc van dixons ofzo (vendex iig ;)). Die had ik namelijk een tijdje terug ook ;). Dat mobo (biostar ding) kan GEEN Geforces aan, want hij levert niet genoeg stroom voor de AGP. Heb je een mobo met de 440 LX, dan kan je het wel schudden ;). Overigens is een GF2 mx ongeveer net zo snel als een TNT2'tje met een p2.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 12:22 schreef answer_man het volgende:
TNT 2 zal net zo presteren als de geforce 2 mx.

(anders probeer je et uit door ergens van iemand een geforce 2 mx te lenen he :D)
Ik dacht het dus niet he! Hou wel ff in de gaten dat die geforce T&L heeft.. en dat geeft (helemaal zo'n redelijk oud systeem) een enorme boost met spellen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Keb nog een TNT2 liggen; kopen >:) ;) 25 Euro

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 12:11 schreef zandpaddo het volgende:

Mogelijk ondersteunt het moederbord inderdaad de Geforce 2MX niet, hangt onder andere van de chipset af. Van de LX-chipset weet ik het zeker dat ie het niet ondersteunt; die zal sponntane reboots en dergelijke geven. De BX-chipset zal hem echter wel gewoon ondersteunen.
Ook hangt het af welk AGP-slot je hebt en het voltage ervan. Als het goed is MOET je voor een Geforce 2MX AGP v2.0 hebben en dat heeft de LX-chipset bijvoorbeeld ook NIET.

Verwijderd

Als hij het al doet , heb je alleen maar voordeel met hardware transform and lighting.
Verder heb je misschien maximaal 5 tot 10 fps extra , echte performance boost moet je niet op rekenen vergeleken met je oude kaartje.

• RmanX
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Ik zag dus echt wel verschil tussen mijn Voodoo2 sli en een geforce 2Mx (200 nog wel) op mijn computertje. En ik heb een LX bord en alles werkt gewoon, het is echter wel zo dat op sommige Lx borden hij niet goed werkt maar ik zou je niet kunnen zeggen welke. Ik heb zelf een AsusP2L97 bord.
Dus het is zeker geen overkill :)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 17:12

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Das toch net zo als de nieuwe VOODOO in een PII 233 mhz :?
Zware overkill, maar des te leuker !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 00:12 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

Mogelijk ondersteunt het moederbord inderdaad de Geforce 2MX niet, hangt onder andere van de chipset af. Van de LX-chipset weet ik het zeker dat ie het niet ondersteunt; die zal sponntane reboots en dergelijke geven. De BX-chipset zal hem echter wel gewoon ondersteunen.
Ook hangt het af welk AGP-slot je hebt en het voltage ervan. Als het goed is MOET je voor een Geforce 2MX AGP v2.0 hebben en dat heeft de LX-chipset bijvoorbeeld ook NIET.
Shit, ik weet de chipset niet maar heb hem al besteld kan ik hem er zonder gevaar inzetten of is er kans op .....?

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:24
Op zaterdag 05 januari 2002 00:12 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

Van de LX-chipset weet ik het zeker dat ie het niet ondersteunt; die zal sponntane reboots en dergelijke geven.
Wat een onzin, ik heb een PII-266 met LX-chipset met een Radion 32 MB SDR en geen spontane reboots en een GeForce 2 MX is backwards compatible, dus ondersteund ook AGP 1x.

• SoLeDiOn
Volgens mij kan je dat ding er gewoon inzetten. Meestal krijg je een doos bij je videokaart (duh!). Daar staan de minimale systeem eisen op. Als er bijv. PII-333 (of lager zoals PII-233) staat met 1x AGP zit je goed.

i740? Die dingen willen wel eens on-board zijn, maar als je zegt dat hij een AGP-poort heeft zal dat wel niet zo zijn.

En dan over UT; welke *** gebruikt UT als benchmark voor zijn VIDEOKAART. UT gebruikt vooral de CPU en amper je Videokaart. Bij een GeForce III of TNT2 met dezelfde CPU, merk je het veel minder(understatement) als bij Quake III.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Op vrijdag 04 januari 2002 21:52 schreef ByMeS_Dy het volgende:
Heb je een mobo met de 440 LX, dan kan je het wel schudden ;).
Waarom? kheb hier een half jaar een LXmobo+Gf2pro gehad en no problemo (235watt voeding).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de geforce 3 is veel minder cpu gevoelig
ik denk dat een ti200 beter presteert dat tnt2 of andere meuk =)

Tweakers Discord

• SoLeDiOn
Op zondag 06 januari 2002 15:36 schreef tweakduke het volgende:
de geforce 3 is veel minder cpu gevoelig
ik denk dat een ti200 beter presteert dat tnt2 of andere meuk =)
Als dit slaat op mijn stukje over UT als benchmark, dan heb je het mis. Als een spel (vooral UT) veel van je CPU vraagt en heel weinig van je videokaart maakt het bar weinig uit of die videokaart voor dat kleine beetje rekenwerk (wat het dan moet doen) de cpu belast.

en anders : ja dus? We hebben het hier over een GeForce 2 MX.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
het was dus een BX mobo en alles werkt prima, nu heb ik alleen een intel 740 agp 8 mb kaartje over :) maarja is dat nu nog wat of levert het geen knaak meer op?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
ik heb er kort geleden nog eentje verkocht voor 31 gulden(en verzendkosten voor koper), op Ebay
dus dat moet nog wel lukken voor meer dan een knaak

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1