Toon posts:

kwaliteit "mindere merken" zienderogen beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op, dat de laatste tijd veel B-merken sterke verbeteringen laten zien. Denk hierbij aan SiS, Soyo en andere merken, die de "echte" tweaker tot voor kort (een jaar ongeveer?) links liet liggen. De SiS645, SiS745, Soyo Dragon Plus en de lijst loopt nog een eind door met merken als Epox, Soltek, Gigabyte etc.

Disclaimer: voordat ik helemaal weggeflamed wordt door trotse IWill, ECS, weetikveelwat-bezitters; er zijn er ongetwijfeld nog een heleboel, die deze opmerkelijke verbeteringen laten zien. :)

Maar ik vond het toch wel opvallend, dat al deze merken over de hele linie qua kwaliteit omhoogschieten (een enkele uitzondering daargelaten uiteraard)... Nog even en we hebben alleen nog maar A-merken ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Zal wel wat te maken hebben met chipset-reference designs.. (de producent van de chipset zegt hoe ze het bordje in elkaar moeten steken!).. Dan gaat het meer afhangen van de extra features die zo'n bordje heeft..

Aan de andere kant denk ik dat heel veel A-merken juist wat minder in kwaliteit zijn geworden.. Vroeger was bijv. Asus toch wel zo ongeveer een van de top-merken.. Tegenwoordig is het ongeveer hetzelfde als Abit, msi enzo..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:16 schreef Twynn het volgende:
Aan de andere kant denk ik dat heel veel A-merken juist wat minder in kwaliteit zijn geworden.. Vroeger was bijv. Asus toch wel zo ongeveer een van de top-merken.. Tegenwoordig is het ongeveer hetzelfde als Abit, msi enzo..
Ja klopt! Ze lijken een beetje naar elkaar toe te groeien. Saaie situatie wordt dat :)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 20:44
Als je het topic leest zou je ook kunnen zeggen dat asus nog steeds een topmerk is, maar msi en abit nu (bijna) ook...

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

totdat je dus ineens support nodig hebt
dan weet je waarom je MSI, ABit of Asus hebt gekocht.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
'k Heb nu ook een Soltek mobo gekocht i.pv. de Asus die ik eerst wou kopen :)

Kende 't merk eik niet maar kwam toch goed uit de tests en ik d8 waarom ook niet he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:26 schreef Mad-Cow het volgende:
totdat je dus ineens support nodig hebt
dan weet je waarom je MSI, ABit of Asus hebt gekocht.
Dat had ik ook in mijn achterhoofd toen ik deze thread begon. Maar dat probleem kun je al minimaliseren door gewoon bij de betere computershop in te kopen, zodat je die kunt inschakelen bij evt problemen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 januari 2002 12:28 schreef f0r.c3d het volgende:
Maar dat probleem kun je al minimaliseren door gewoon bij de betere computershop in te kopen, zodat je die kunt inschakelen bij evt problemen.
Een echte tweaker heeft meer vertrouwen in zichzelf dan in de computershop ;) Wat kunnen zij beginnen zonder support van de fabrikant? Net zo weinig als jij... Als een fabrikant geen BIOS/drivers uitbrengt dan kan niemand veel technische problemen verhelpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 23:23 schreef Exirion het volgende:
Een echte tweaker heeft meer vertrouwen in zichzelf dan in de computershop ;) Wat kunnen zij beginnen zonder support van de fabrikant?
Je moet die verkopers gewoon heeel lief aankijken en dan krijg je wel een plaatsvervangend mobotje mee, terwijl zij zich druk kunnen maken over de fabrikant :+

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Maar even ontopic:

Ten tijde van de PI's waren er maar een paar goede merken: Asus, Aopen uhm?

Merken zoals: Abit, Epox, Elitegroup etc. zag je wel maar echt super weinig, Abit stond toen nou niet echt bekend als de stabielste.

Dus ja ik nam gewoon weinig risico en kocht een Asus :)

Maar het is inderdaad leuk omte zien dat bijna elk merk (die je vroeger niet eens bekeek) goede tot zeer goede planken maakt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 05 januari 2002 14:51 schreef Redje het volgende:
Maar even ontopic:

Ten tijde van de PI's waren er maar een paar goede merken: Asus, Aopen uhm?

Merken zoals: Abit, Epox, Elitegroup etc. zag je wel maar echt super weinig, Abit stond toen nou niet echt bekend als de stabielste.

Dus ja ik nam gewoon weinig risico en kocht een Asus :)

Maar het is inderdaad leuk omte zien dat bijna elk merk (die je vroeger niet eens bekeek) goede tot zeer goede planken maakt...
Ach, merken komen en merken gaan. De enige 3 die onder eigen merk lange tijd bekend zijn, zijn Intel, Asus en MS(I)- (de I kwam er pas in 1996 ofzo bij). Toch is ook Elitegroup/ECS/PC-Chips even lang actief en groot, alleen deden ze vroeger niets onder eigen naam en had je soms 6of meer verschillende C-merken met dezelfde mobo (van PC-Chips) eronder.

Als ik PC's uit 1995-1998 opentrek zie ik opvallend vaak Legend/QDI, Chaintech en Soyo plankjes. Ik heb het idee dat het marktaandeel van die beesten gedaald is (al is m.n. Soyo nu terug aan het komen)

Grote verandering is dat de mobofabrikanten meer naamsbekendheid verwerven; vroeger was het uitzondering dat een mobo zelfs een etiket van de fabrikant had, nu zie je zelfs hologrammen enzo. Ik denk dat dit een gunstige gevolg is van het grootschalig klonen van topmerkmobos in China. Briefgeld was ook een stuk eenvoudiger voor de fotokopieerapparaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1