ben ik een mierenneuker?? [cpucooler]

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
Afbeeldingslocatie: http://www.ocshoot.com/coolers/spirecu.jpg

dat is mijn cooler, ik heb hem gratis bij mijn processor gekregen, en ik vind hem maar nix, hij maak veels te veel lawaai, en mijn proc wordt zon 41 granden celcius, dat vind ik wat veel (het is een 1.4 AMD @ 1.4) maar nu lees ik hier: http://www.ocshoot.com/spirecopper.htm dat dat ding 32 dB produceerd, is dat dan veel of weinig eigenlijk, ik vind het wat veel, maar ik ben nog geen cooler tegen gekomen die minder dan 20 db produceerd, en de stilste in hun test ( http://www.ocshoot.com/coolers/tbird.htm ) is 27 dB

ook zijn ze wel tevreden over de prestaties dacht ik te lezen.

Ik wilde eigenlijk een nieuwe cooler kopen, lijkt jullie dat verstandig na dit te lezen??

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Prestatie is niet slecht, 41 stressed is best netjes. Rond de 20 dB moet je een zalman hebben, heb ik ook en die hoor je dus gewoon niet (wel in silent mode, maar dat is denk ik te weinig voor een TB1400. Dan kom je aan 60 graden stressed)
Ik zou geen nieuwe koeler kopen, wat je nu hebt is goed genoeg. Tenzij je echt stilte wilt. En die 32 dB is nog best stil hoewel hij waarschijnlijk eerder 35 dB of meer maakt, die specificaties kloppen bijna nooit.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
search ... faq .... lees die eerst eens door ...
Daarna vragen stellen ...

Maarja, advies ...
Als je 40C al te hoog vindt, wat denk je wat er gebeurd als je een fan met minder DBa aansluit.

Minder herrie = langzamer lopen = minder koeling ...
En 40C is ECHT niet hoog, zeker niet voor een 1.4Ghz Thunderbird ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

ja je bent een mieren neuker de temp van je proc is meer dan perfect dus weet niet wat je loopt te zeiken ok hij zal echt niet stil zijn maar das geeen een fan meer tegenwoordig

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 04 januari 2002 12:07 schreef Tijn_3d het volgende:
ja je bent een mieren neuker de temp van je proc is meer dan perfect dus weet niet wat je loopt te zeiken ok hij zal echt niet stil zijn maar das geeen een fan meer tegenwoordig
wachtmijnleestekensdoenhetnogslechteralsdievanjouduskomter
helemaaleennuttelozereactieuitikzoujewillenadviserenomeens
watmeerpuntenenkommastegebruiken

edit: oops, layout naar de maan :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

40 C is netjes, om minder herrie te krijgen zou je een stillere fan kunnen nemen, je huidige fan kunnen smeren, of je fan vervangen door een waterkoeling.

Verwijderd

40 graden is netjus !

Wat je kan doen is zelf een converter maken voor een 80 mm fan.... ( dus een 80 mm fan i.p.v. die oude fan erop ).

Een 80 mm fan is namelijk wel wat stiller.... ( koop wel een goeie fan he ! )

Verwijderd

Dus gewoon een beetje creatiev zijn ( als je het doet )

Hier een paar draadjes :

[topic=134282/1/50]
[topic=165378/1/50]
[topic=230358/1/50]

Good Luck !

Verwijderd

als je een echt stille koeler wil: papst of zalman

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 01:21

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

haha, die had ik ook :( (spire)! 41 graden haalde ik daar niet mee, eerder 55....
de herrie komt vooral doordat de 60mm fan 5 a 6 duizend rondjes/min maakt.
nu heb ik een alpha pal8045 met een papst@7V en dat is een hele opluchting

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik zou best mijn cpu op 40 graden willen hebben man!
Mijn TB 1200 @ 1330 wordt 65 graden stressed.
Ik ga hem nog wel modden met een hoop koeling erbij en dan isoleren tegen de sound die hap, maar jij hebt het goed voor elkaar hoor.

<Off topic> Tijn_3D is een miereneuker, sorry voor het taalgebruik. </Off topic>

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
ik zou geen nieuwe cooler nemen, probeer er eens een andere fan (Delta zou ik zeggen, maar dat ding maakt veel herrie) dat minifannetje wat er nu op zit is niets.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

en de silverado :? Maakt die niet minder herrie en koelt even goed of beter :?

ps. ik lees net dat de Silverado 38dB produceert... dus jij bent een mierenneuker, of er zit iets heel goed mis met je koeler, waardoor hij veel meer herrie maakt dan normaal. Check anders eens een pc van iemand anders met een bekende koeler of die dan dus ook meer herrie maakt of niet :?

Verwijderd

Je moet niet zo zeuren :)
Zet gewoon de muziek wat harder en dan hoor je het al niet meer!!!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 00:29
'k vindt niet dat je een mierenneuker bent... minder geluid + lagere temp is altijd beter toch? ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 04 januari 2002 14:23 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
en de silverado :? Maakt die niet minder herrie en koelt even goed of beter :?

ps. ik lees net dat de Silverado 38dB produceert... dus jij bent een mierenneuker, of er zit iets heel goed mis met je koeler, waardoor hij veel meer herrie maakt dan normaal. Check anders eens een pc van iemand anders met een bekende koeler of die dan dus ook meer herrie maakt of niet :?
Silverado doet is in silent mode (fans op 6v) ook bijna niet hoorbaar. Toch blijft voor stilte de beste optie een zalman of een alpha 8045 met een papst fan die 12 dB produceert (of een andere grote sink die standaard een 80mm fan heeft, swiftech ofzo). Echter zal je dan geen 40 graden stressed halen.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op vrijdag 04 januari 2002 14:48 schreef tezzjuh het volgende:
Je moet niet zo zeuren :)
Zet gewoon de muziek wat harder en dan hoor je het al niet meer!!!
percies doe ik ook altijd :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Volgens mij moet jij gewoon een 80mm of misschien nog wel groter, een 92 of 120mm op 7 volt op je koelblokje laten blazen, dan hoor je er niks van en word hij waarschijnlijk onder de 40 graden. Dan kun je nog leuk gaan overclokken ook als het een beetje meezit!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 22:17
Nou ik heb dus dezelfde koeler en dan ding maakt dus eigenlijk best wel een plurresherrie, maar houd me xp1700 wel netjes onder de 45graden (stressed).Het zal vast wel komen doordat ie op 6000 rpm draait, en dan komt er nog bij dat ik ook nog een hq45 kast heb die ook best wel veel lawaai maakt. :(

Als ik de koeler nou op 7volt zet dan zal het toerental naar beneden gaan maar me cpu temp stijgen, right? :?
En tot hoevr mag de temp. van die AMD eigenlijk stijgen???

• Maverick
em die 40 graden is niet stressed!
er zit wel koelpasta tussen misschien dat dat scheelt!

opzich heb ik alleen maar last van het geluid als het nacht is, dan kun je hem buiten mijn kamer horen, en omdat het dan zo stil hoor je hem in mijn kamer heel erg, daar zijn mijn ouders niet blij mee, of ik iig want als ze hem horen moet ie uit *D

ik was vorige week op een lan, en die gasten vonden dat hij niet zoveel herrie maakte (die van hun wel vond ik *D )

zou het ook kunnen dat het geluid komt doordat er veel in de weg hangt, en het geluid ertegenaan "botst" ? zou het dan bijv. helpen om mijn kabels te rounden??

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 14:55 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

percies doe ik ook altijd :)
Zolang hij goed koelt en er muziek is is er niks aan de hand ;)

Verwijderd

Alpha PAL8045T met Papst 80mm NGL-fan.

12dB(A) en lekker koel.

Krijg ik over twee weken binnen :9~

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Je moet natuurlijk wel bedenken dat ieder verschil van 3dB een verdubbeling van het lawaai is. Dus een koeler van 27dB is twee keer zo stil als een koeler die 30dB produceert!!!

|Specs|

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

jij hebt je pc zeker buiten staan ofzo. Een tb 1,4 op 41 graden krijgen met zo`n koeler lijkt me vrij apart. Ik heb een dr.orb @ 7volt en 4 x 80mm fans nodig om mijn systeem idle beneden de 50 graden te houden! Omgevingstemp 22c, vraag me dus echt af of je dat wel goed hebt...

I'm not as think as you stoned I am

• Maverick
heb net ff gekeken hij's nu 46 graden, maar als ik bijv een dicx ga kijken blijft hij ook gewoon 46, hij wordt niet warmer ofzo, ik dacht dat divx er voor zorgde dat je proc wel stressed werd!?

misschien dat het door de koelpasta komt ofzo?? (zit btw ook nog een casefan in, dat helpt wellicht ook nog een beetje

Verwijderd

Vreemd, ziet er goed uit !

• sharkzor
  • Laatst online: 15-05 09:17
Op vrijdag 04 januari 2002 19:02 schreef dave_hagenaars het volgende:
heb net ff gekeken hij's nu 46 graden, maar als ik bijv een dicx ga kijken blijft hij ook gewoon 46, hij wordt niet warmer ofzo, ik dacht dat divx er voor zorgde dat je proc wel stressed werd!?

misschien dat het door de koelpasta komt ofzo?? (zit btw ook nog een casefan in, dat helpt wellicht ook nog een beetje
een divx is voor een 1,4ghz niks. dowload anders }:O of ga ffe een divx coderen (ben ik nu aan t doen. 51 graaden met vulcano2)

• Maverick
Op vrijdag 04 januari 2002 19:09 schreef weareborg het volgende:

[..]

een divx is voor een 1,4ghz niks. dowload anders }:O of ga ffe een divx coderen (ben ik nu aan t doen. 51 graaden met vulcano2)
bedoel je met bijv virtuadub een filmpje copmpresseren tot divx??

nam aan dat je dat bedoelde, dus ff laten lopen, 49 graden wordt ie dan, das al weer wat hoger, maar om nu te zeggen zow wat wordt ie heet ...

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 20:50
Nog makkelijker:

Zet winamp open, en ff Fullschreen Max Res Max Detail dat grafische gebeuren afspelen, geloof maar dat ie dan stressed is. Moet je niet Beta 3 van Winamp hebben, want daar is het een beetje "opgelost" die trekt minder van je proc.

Verwijderd

Mijn 1,4 tb is als ik een beetje aan het netten ben en mp3 aan het luisteren ben tussen de 40 en 42 graden

Maar hij moet nog kouder
Er zitten wel
3 80 mm fans in 4 e is op komst
3 Hd coolers
en 1 coolermaster cpu cooler op

mijn coolermaster gaat er ook uit maar ik weet alleen nog niet wat ik erop moet gooien

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

DJT

Probeer anders http://www.almico.com/speedfan.php eens. Met dit programma kun je de snelheid van je fans regelen. Natuurlijk loopt je temperatuur wel op als je je fans langzamer laat draaien. Zodra je temp dan boven een bepaalde (door jou ingestelde waarde) komt gaat hij wat harder draaien... VOLAUTOMATISCH dus!

:7
Pagina: 1