Toon posts:

pioneer DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet erg veel van DVD-drives af dus had ik gevraagd aan de tweakers welke DVD-speler (intern) ik zou moeten aanschaffen voor niet zoveel geld.

Blijkbaar zijn de tweakers erg tevreden over pioneer, dus heb ik in de pricewatch gekeken en ik kwam dit model tegen:
Pioneer DVD-105S 16XDVD-40XCD ATAPI SLOT-IN OEM fl 369

Nu drie vragen:
1) Is dit iets?
2) En een hele domme vraag waarschijnlijk maar waar staat Atapi Slot-In OEM voor?
3) 16* dit zal toch niet 16*150k zijn zoals bij cd's? Hoeveel K is 16 speed bij DVD?

Verwijderd

Slot-in betekent dacht ik dat ie geen lade heeft maar een sleuf in het frontpaneel waarin je de discs naarbinnen schuift. Schijnt betrouwbaarder te werken dan een lade. Ik heb deze speler ook sinds vrijdag, maar nog geen dvd's gespeeld. 16x40 betekent dat-ie in principe 16x versneld dvd-rom schijfjes kan draaien en 40x versneld cd-roms. Maar een dvd-film en audio-cd wordt gewoon op enkelvoudige snelheid afgespeeld. Die versnelling wordt alleen gebruikt bij lezen van data, dacht ik. Atapi zegt geloof ik dat het een 'IDE' apparaat is en geen SCSI.

Verwijderd

Volgens reviews is dit een goed apparaat. Een nadeel is dat dit type (105s) regio-geblokkeerd is voor dvd-films. Voor veel dvd-spelers bestaan hiervoor zgn. 'regio-hacks', ook voor Pioneer, maar helaas (nog) niet voor deze nieuwe 105s. OEM wil zeggen dat het apparaat geleverd wordt zonder de fraaie verpakking en accessoires, zoals software (dvd-playersoftware, spellen, demo's), maar wel de drivers enzo om de boel te installeren. Die afspeelsoftware moet je ergens zien te downloaden/kopen/kopieren. De RETAIL (lees WINKEL)versie heeft dit meestal wel en is daardoor wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Cookie!

Ik ga hem denk ik wel aanschaffen, die regio hacks zullen toch nog wel komen he?
Ik heb al goede DVD software, dat komt omdat ik de dvd speler van een vriend er al in had gezet omdat mijn comp sneller DVD's kon rippen.

Verwijderd

Topicstarter
Is f369,- trouwens een goede prijs

Verwijderd

Check pricewatch op tweakers.net en kies een zaak die goed bekend staat (thumbs-up icoon). En bel ze of ze hem op voorraad hebben en wat de levertijd en evt. verzendkosten zijn.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:31

GeeBee

Oddball

Ik heb ook een Pioneer 105 en afspelen van DVD-filmpjes gaat tot nu toe (1 geprobeerd, The Wall :) ) goed.
Echter wel problemen met:
- rippen van DVD -> unable to authenticate drive, wat dat dan ook is
- rippen van audio -> ASPI error met ATA33-HD en speedproblems op een ATA66 drive. Gaat waarschijnlijk dus te snel...

Iemand hulp??

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Slot-in werkt echt hartstikke mooi, geen krassen op je CD's en er komt zo ook nauwelijks stof in je CD-drive.

Ik heb een 36-speed CDROM-speler van Pioneer (SCSI) en denk sterk aan een Pioneer DVD speler (SCSI of IDE weet ik nog niet precies).

Verwijderd

Topicstarter
Geebee welke rip proggies gebruik je dan?

Verwijderd

Topicstarter
deze dvd speler wordt het trouwens
bedankt allemaal

• GeeBee

GeeBee

Oddball

funksngrooves:
Voor rippen van audio: Audiocatalyst, dat gaat inmiddels redelijk goed: met enkele CD's nog problemen. Alternatieven zijn welkom: voor al rippers waar je de DAE-snelheid wél kunt regelen.
Voor rippen van video diversen geprobeerd: DeCSS, CladDVD, VOBDec. Niets werkt goed. Tenminste met The Wall, binnenkort hoop ik The Matrix ook te kunnen proberen.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Topicstarter
Voor audio gebruik ik audiograbber, nooit problemen! En voor DVD DVD-speedripper, maar dat is weer enige tijd geleden ik heb intussen wel al bijna 40 dvd's geript!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Met DVD rippen ben ik nu (as we speak) bezig.
Het bleek dat ik even een DVDspeler moest gebruiken om de DVD te unlocken (1 sec. afspelen was genoeg?). Daarna kon ik met CladDVD de zaak zó op m'n HDtje rippen.

Weet je misschien een Audioripper waarmee ik de DAE-snelheid wel in kan stellen. Ook al zet ik bij AC de snelheid op 1×, gaat-ie toch ruim boven de 10× uit...

Pagina: 1