theworldforizabel.la
Gewoon P4 met mooi asus bordje as usual
Serve The Humanity , Be Server
Wat wil je ermee gaan doen, wat voor geheugen (sd/ddr).Op vrijdag 04 januari 2002 11:50 schreef LandKrijgsman het volgende:
OK,
de titel zegt het al ik wil graag een upgrade doen voor ongeveer FL1300,- = € 590
IK wil van dat geld alleen een CPU, een mobo en geheugen hebben.
Want bevelen jullie mij aan ?
Het mag een P4 of Athlon XP zijn
En wat zijn de verdere eisen aan het mobo (bijv chipset).
Ik zelf zou gaan voor aan Athlon XP met 512DDR en een AMDmamaplank.
ok, welke type etc , etc?
theworldforizabel.la
Verwijderd
Ik zou voor de Athlon XP gaan. Daar heb je voor fl 1300,= al een leuke processor (1600+) met mobo (Asus a7v266) en 512mb DDR. Voor preciese prijzen moet je ff in de pricewatch kijken.
Het is voor spelletjes en voor het hosten van spelletjes
theworldforizabel.la
Verwijderd
Lijkt me een goeie optie. In plaats van een ASUS A7V266-E kun je ook een andere nemen met de VIA KT266A, maar dat is je eigen keus.Op vrijdag 04 januari 2002 11:53 schreef EnygmA het volgende:
Ik zou voor de Athlon XP gaan. Daar heb je voor fl 1300,= al een leuke processor (1600+) met mobo (Asus a7v266) en 512mb DDR. Voor preciese prijzen moet je ff in de pricewatch kijken.
En overweeg ook nog of je inderdaad wel 512 MB DDR wil hebben; de geheugenprijzen zijn namelijk weer flink aan het stijgen. Reken op zeker fl.400,-/190 euro voor 512 MB DDR.
Wat is het verschiltussen een ASUS a7v266 en a7v266-e en a7v266-e raid?
theworldforizabel.la
Verwijderd
Als je voor stabiliteit gaat zou ik een Intel nemen. AMD is een stuk sneller, maar een stuk minder stabiel. Ik zou persoonlijk voor de laatste gaan.
uhm... b*llshit. heb zelf dan wel geen athlon, maar weet uit ervaring dat athlons minstens net zo stabiel zijn als pentiums.Op vrijdag 04 januari 2002 13:38 schreef Cybertje het volgende:
Als je voor stabiliteit gaat zou ik een Intel nemen. AMD is een stuk sneller, maar een stuk minder stabiel. Ik zou persoonlijk voor de laatste gaan.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Over stabiliteit:
Die processor, die heeft echt geen bugs meer, tenminste, niet met stabiliteit ed. Zeker als je niet de snelste uit de serie pakt.
Dat maakt niet uit of het Intel of Amd is, die weten echt wel wat een processor is.
Maar je mobo, daar is wel te winnen op stabiliteit, kijk als je processor de helft qua prijs is, en je geeft daarna ook maar de helft uit aan een mobo, dan loop je wel wat risico.
Pak een goed mobo, van een gerenomeerd bedrijf, dan zit je soieso redelijk safe.
Qua chipset, een P3, P4, XP zijn allemaal ongeveer even stabiel met een VIA chipset, uitzonderingen daar gelaten, de Intel chipsets staan bekend om hun stabiliteit, Amd kan er ook wat van. Hoewel een Via chipset even stabiel kan zijn. Maar in het verleden hebben ze een paar keer een misstapje gemaakt, overigens Intel en Amd ook!
Wat je nog kunt overwegen is een goekoper bordje als je budget je in de steek laat, maar dan loop je meer risico, je verliest dan vaak wat aan performance en stabiliteit.
(Ben zelf redelijk fan van de sis735)
Daarnaast is het geheugen minder van belang, gewoon geld uittrekken voor een merkreepje, dan komt alles goed, no-name kan werken, maar wat doe je als het soms problemen geeft? Precies, dan erger je je nog maanden.
Die processor, die heeft echt geen bugs meer, tenminste, niet met stabiliteit ed. Zeker als je niet de snelste uit de serie pakt.
Dat maakt niet uit of het Intel of Amd is, die weten echt wel wat een processor is.
Maar je mobo, daar is wel te winnen op stabiliteit, kijk als je processor de helft qua prijs is, en je geeft daarna ook maar de helft uit aan een mobo, dan loop je wel wat risico.
Pak een goed mobo, van een gerenomeerd bedrijf, dan zit je soieso redelijk safe.
Qua chipset, een P3, P4, XP zijn allemaal ongeveer even stabiel met een VIA chipset, uitzonderingen daar gelaten, de Intel chipsets staan bekend om hun stabiliteit, Amd kan er ook wat van. Hoewel een Via chipset even stabiel kan zijn. Maar in het verleden hebben ze een paar keer een misstapje gemaakt, overigens Intel en Amd ook!
Wat je nog kunt overwegen is een goekoper bordje als je budget je in de steek laat, maar dan loop je meer risico, je verliest dan vaak wat aan performance en stabiliteit.
(Ben zelf redelijk fan van de sis735)
Daarnaast is het geheugen minder van belang, gewoon geld uittrekken voor een merkreepje, dan komt alles goed, no-name kan werken, maar wat doe je als het soms problemen geeft? Precies, dan erger je je nog maanden.
Verwijderd
Ja da's een zeer goede vraag.
Voor games kun je in 2 manieren denken,
Intel beschikt over sseII dat ideaal is voor de games, amd beschikt over 3dnow die iets minders schijnt te presteren.
Maar de amd is gewoon sneller als de intel op dit moment.
Als je het voor nu koopt wint de amd het gewoon omdat hij sneller is.
Maar als je naar de toekomst kijkt (denk een aantal maanden tot een half jaar) dan komen er denk ik meer spellen uit die op een bepaalde manier gecompiled zijn zodat zij beter kunnen werken op een P4.
Dus in het kort.
-Nu Amd is beter omdat hij sneller is
-Paar maanden: intel is beter omdat de spellen op een bepaalde manier gecompiled worden en omdat hij over SSEII beschikt.
Ehh ik zou dus voor de intel gaan, maar ik denk dat het bij mij meer een persoonlijke keus.
Voor games kun je in 2 manieren denken,
Intel beschikt over sseII dat ideaal is voor de games, amd beschikt over 3dnow die iets minders schijnt te presteren.
Maar de amd is gewoon sneller als de intel op dit moment.
Als je het voor nu koopt wint de amd het gewoon omdat hij sneller is.
Maar als je naar de toekomst kijkt (denk een aantal maanden tot een half jaar) dan komen er denk ik meer spellen uit die op een bepaalde manier gecompiled zijn zodat zij beter kunnen werken op een P4.
Dus in het kort.
-Nu Amd is beter omdat hij sneller is
-Paar maanden: intel is beter omdat de spellen op een bepaalde manier gecompiled worden en omdat hij over SSEII beschikt.
Ehh ik zou dus voor de intel gaan, maar ik denk dat het bij mij meer een persoonlijke keus.
Verwijderd
Ik heb het iig gehoord op dit forum dat Intel stabieler is.
Ik heb overigens alleen een DX2-50 MHZ en een 66 MHZ (?) gehad.
Ik heb overigens alleen een DX2-50 MHZ en een 66 MHZ (?) gehad.
Verwijderd
AMD 1800+ 550
MSI K7T266Pro2 RU 400
Geheugen 512 350
_______+
f1300 / 2.20731 = €589 euro's
MSI K7T266Pro2 RU 400
Geheugen 512 350
_______+
f1300 / 2.20731 = €589 euro's
Verwijderd
STOP laten we nou niet weer een flame-war ontketenen tussen Intel en AMD,
ga als je een klein prijsje wilt idd voor AMD
ga als je een klein prijsje wilt idd voor AMD
AMD XP 1900+
leuk mobo met KT266A chipset
256 / 512MB DDR geheugentjes
dan heb je al iets heel moois
(en ff terug op dat stabiliteit: je loopt achter
lang lang geleden had AMD problemen met de stabiliteit van hun processoren, maar das nu helemaal over
)
dan heb je al iets heel moois
(en ff terug op dat stabiliteit: je loopt achter
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Ik zou persoonlijk een XP1800+ nemen, 66 mhz minder, maar toch nog een aardig prijsverschil. Gebruik dat extra geld dan voor Of een Abit KR7A-RAID, 225 euro, of een epox 8kha +, als je niet zit te wachten op onboard raid, voor 150 euro. Verder zou ik goed nadenken of ik het extra geheugen ook nodig zou hebben, want de prijzen zijn op het moment heel duurOp vrijdag 04 januari 2002 21:09 schreef Scatman_II het volgende:
AMD XP 1900+
verder..
wat kan hij hier nou meeleuk mobo met KT266A chipset
Heb je nu echt al een upgrade nodig? Zijn er programma's die met je P3-800 traag lopen, ikzelf heb een athlon 1Ghz en ik heb er ook wel eens over nagedacht om te upgraden maar alles werkt nog supersnel dus ik heb mijn geld maar even op de bank laten staan.
Je kan beter voor dat geld een goede 19" monitor kopen i.p.v. de philips 17s die je nu hebt, geloof me daar zal je absoluut geen spijt van krijgen.
Je kan beter voor dat geld een goede 19" monitor kopen i.p.v. de philips 17s die je nu hebt, geloof me daar zal je absoluut geen spijt van krijgen.