Toon posts:

>>Linux versie 2.5

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen hoe ik linux instaleerd
heb iets horen vallen van een boot en root <<<wat is dit>>>

:9~

Verwijderd

:?

Lekker kort en krachtig die vraag

Dat zijn je opstart diskettes voor het opstarten, maa veel weet ik er ook nie van dus w8t maar ff op een echte Linux freak ;)

Verwijderd

Zou beginnen eens met de NOS FAQ te lezen en dan een stapeltje howto's.

Verwijderd

Euhm...

Speciaal voor jou: www.redhat.com / www.suse.de :P

Over boot en root images moet je je alleen zorgen maken wanneer je vanaf de diskette ofzo installeert...

Verwijderd

Linux 2.5 is een experimentele kernel. Daar kun je nog niet zoveel mee. De nieuwste versie is 2.4 en die zit vaak bij een heel pakket met op elkaar afgestemde progsels, genaamd distro. Bekende namen zijn RedHat, SuSE, Mandrake.
Lees de volgende draadjes eens door:
[topic=152316]
[topic=163843]
[topic=319439]

Succes. :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Linux installeren is heel makkelijk: stop de CD erin, en volg de wizzards. In ieder geval bij Suse en bij Red Hat is het mij, (linux-nul) zo gelukt. Daarna ga je maar uitzoeken wat alles is, of wat boeken lezen.

En oh, als je geen ervaring hebt met partitioneren zou ik eerst een backup maken van al je date etc. :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Of haal gewoon een distributie... Dan heb je de complete manuals hoe te installeren, etc. Suse is wat duurder als de meeste anderen, maar je hebt wel bijna een steekwagen nodig voor de hoeveelheid informatie die je er bij krijgt. :9 :z

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Linux 2.5 'installeer' je niet zomaar ff. Als ik je zo eens inschat zou ik een 'distro' uitkiezen die redelijk makkelijk is voor beginners. Een distro is een compleet pakket van alles wat je nodig hebt om linux te kunnen draaien - er bestaan er verschrikkelijk veel van.
Kijk eens naar RedHat Linux, Mandrake of SuSE ofzo.

Suc6!
edit:
Oeps, te laat zo een beetje af en toe...

offtopic:
Sow, je bent wel lekker bezig he chunky? Nu heb ik nog geen énkel topic van je gezien dat echt nuttig was cq. ergens over ging. Maar goed...

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

inderdaad,

licht er net aan wat je wilt. Denk dat je het beste ergens bij suse, redhat of mandrake een iso kunt downloaden, burnen en installeren.

Of als je meteen diep wilt gaan alles zelf compileren, Linux From Scratch is dan wel leuk.

Met Mandrake heb ik zelf zeer goede ervaring, bootable cd, installeert bij makkelijker als windhoos en ondersteunt een zeer groot asortiment hardware.

Dacht ff een link op te zoeken naar een iso bij mandrake, zag dat je je moet registreren om te kunnen downloaden. Beetje jammer. Valt af ff, dan maar suse of redhat. Of je moet het niet erg vinden om je naam weer in te tikken

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:59 schreef FendtVario het volgende:
Dacht ff een link op te zoeken naar een iso bij mandrake, zag dat je je moet registreren om te kunnen downloaden. Beetje jammer. Valt af ff, dan maar suse of redhat. Of je moet het niet erg vinden om je naam weer in te tikken
http://www.linuxiso.org/

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[topic=369746]

Doe maar geen moeite meer om te reageren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGGGHHHH
Heb je hem ook weer hoor |:( |:( |:(
Eerst wil hij C++ gaan downloaden (een taal downloaden?!) dan apps gaan porten met VB en nu 'ff' een korte uitleg over boot en root :(

* BezurK begint zich af te vragen waar het heen gaat met het niveau van dit forum... ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

ReadDoc("linux-voor-beginners");
GetClue();
if($vraag)
ComeBack();

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Op vrijdag 04 januari 2002 12:11 schreef BezurK het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGGGHHHH
Heb je hem ook weer hoor |:( |:( |:(
Eerst wil hij C++ gaan downloaden (een taal downloaden?!) dan apps gaan porten met VB en nu 'ff' een korte uitleg over boot en root :(

* BezurK begint zich af te vragen waar het heen gaat met het niveau van dit forum... ;)
Woeii! >:)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks everybody

PS:Er komen nog veel meer vragen :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zoland die vragen niet regelrecht uit de FAQ komen, niet met enig logisch nadenken kunnen worden opgelost en niet binnen de halve minuut op Google te vinden zijn is het best...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 13:38 schreef odysseus het volgende:
Zoland die vragen niet regelrecht uit de FAQ komen, niet met enig logisch nadenken kunnen worden opgelost en niet binnen de halve minuut op Google te vinden zijn is het best...
Amen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lees de FAQ, gebruik search, gebruik Google en/of lees een HOWTO voor het compilen van een kernel. Je mag best zelf wat moeite doen hoor ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.