Toon posts:

Printer benaderen via Sygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus de volgende situatie. Voor velen zal dit wel bekend voorkomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
               Switch
                /   \
               /     \
              PC1    PC2 (met HP Laserjet 2200D)
              /
             /
             Laptop

Om de verbinding tussen PC1 en de laptop te maken gebruik ik Sygate. Dit heb ik voornamelijk om ook te kunnen internetten op die laptop. Hetgeen ik nu dus wil is het volgende:

Ik wil graag vanaf de laptop printen op PC2. Echter ik kan niet die laserjet zien in netwerkomgeving. Hij is volledig geshared en al. Ik kwam nog wel een optie binnen Sygate tegen genaamd Resources. Hier heb ik de printer ook al naar het rechtervakje gebracht. Wie weet hier een oplossing op?? De Laserjet zit trouwens aangesloten op PC2 mbv parallelle kabel. Op PC1 en PC2 staat win2k en op de laptop staat WinXP Home Edition.

Thanks in advance!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel bijgeschaafd

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zet/Staat in je netwerkomgeving file and printer sharing ook aan...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik kan namelijk vanaf PC1 wel printen op de Laserjet. Alleen het probleem is dus dat ik de printer niet kan toevoegen op de laptop. En dus niet kan printen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niet opgelost. Kan iemand mij zggen hoe ik het wel moet doen?? Misschien Winroute installeren ofzo??

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
misschien printer op PC1 zetten?

En waarom zit de laptop niet gewoon aan de switch?? dit zou het al een stuk makkelijker maken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 11:51 schreef Racemol het volgende:
misschien printer op PC1 zetten?
Zou een oplossing kunnen zijn, als de printer niet op pc2 moet aangesloten blijven. 8-)
En waarom zit de laptop niet gewoon aan de switch?? dit zou het al een stuk makkelijker maken
Ik denk inderdaad dat ik dat nu maar ga doen. Het probleem is namelijk dat ik de UTP netjes weggewerkt wil hebben en dus die kabel in de muur hebt verwerkt in zo'n PVC buisje. Hier gaat al mijn CAI-kabel doorheen (met vaste kern, shielded, en geschikt voor Digital TV 8-) ). Dus of er nog plaats is voor een tweede UTP kabel door dat buisje weet ik niet. Maar kan natuurlijk wel proberen via de buis waar mijn telefoon binnenkomt. Dat zijn nooit van die dikke kabels natuurlijk!!!

Ik ga denk ik maar eens na mijn tentamenweek klussen. In ieder geval bedankt om mijn gedachten aan het werk te zetten Racemol. De makkelijkste oplossingen zijn meestal niet makkelijk te vinden!!!
Pagina: 1