MOGGELIJKE OPLOSSING:
Als de video-kaart en de geluidskaart op de pci bus zitten, en de drivers van 1 van de 2 zijn niet zo klien geprogd, of je mobo is niet echt lekker, dan kan het voorkomen dat de ene kaart bandbreedte van de andere steelt.
Okay, dit kan de oorzaak zijn, nu de oplossing: (ik doe dit uit geheugen dus ik garandeer geen resultaat..)
In je bios zijn instellingen voor je pci-bus (chipset configuration) pak je mobo-manual erbij, er is een instelling die aangeeft of een kaart net zolang mag schrijven naar de bus tot hij klaar is, of zolang het mag proberen totdat het gelukt is. UITSCHAKKELEN.
als je het niet kan vinden of het niet helpt, er is ook nog een windows tool, waarmee je per kaart kan aangeven hoeveel bandreebte hij mag gebruiken. helaas weet ik niet meer hoe het heet. maar is behoorlijk bekend, en als je gaat zoeken naar tweaking, windows, pci op metacrawler ofzo, is de kans groot dat je hem aantreft. Ik heb zelf geen ervaring met die tool.
Ik had ook een hoop gezeik met mijn PCI128 van creative (revisie 2, maar ik geloof dat ze er wel 4 hebben (zecht een hoop over de kaart)) en op een gegeven moment werd ik het zat..
ISA-netwerkkaart en PCI geluidskaart met huisgenoot geruild voor een PCI-Netwerk en een ISA-Geluidskaart.(heb maar 1 ISA-slot)
En geen gezeik meer..
Succes.
BTW: PCI+IRQ-sharing SUCKT
Het geeft bij een hoop mensen een hoop gezeik.