Toon posts:

Soundblaster PCI128 prob! (read inside)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vanaf het beig dat ik mijn pc kocht problemen van mijn geluid het lijkt wel te storen of zoiets als ik grafisch bezig ben in een spelletje dus en zelfs als ik mijn internet browser of winamp list naar beneden scroll (met muis scroll en pijltjes) ik heb van alles geprobeert nieuwe drivers bios update maar ik kom er niet vanaf :( wie helpt mij.

thx :)

mijn systeem :
p3 450
128 mb
mobo = msi 6163va (via apollo pro plus chipset)
viper 550
intelli explorer mouse
4point surround 1000 setje
17" monitortje

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je geluidskaart dichtbij je grafische kaart/ T.V. kaart zit, probeer de geluidskaart dan eens in een ander PCI slot verder van grafische kaarten vandaan.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeert maar werkt niet

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

Eej, tijdens het scrollen? Vaag, heb ik ook (Voodoo3 2000 PCI, Terratec XLerate Pro & Genius Netmouse Pro). Met mijn SoundBlaster AWE 64 Value had ik er ook al last van en ik heb vaker van dit probleem gehoord. Oplossing nog niet gevonden...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
leuk he al die hardware die elkaar tegen zit :( nou als iemand wel een oplossing weet heel graag want af&toe wordt ik er gek van

Verwijderd

Topicstarter
ik zelf zat er aan te denken dat het door het moederbord kom want ik heb een andere video kaart en sounkaart erin gehad geen prob en mijne in een andere pc waar er geen prob was en ik kreeg ook geen prob

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
IK HEB HETZELFDE!!!!!

Onze computers zijn vrijwel hetzelfde zie ik, alleen dan dat ik een PIII450 heb op een ASUS mobo...

Ook ik heb klotegeluid.
Zo had ik bij Need for Speed 5 een hele irritante kraak in het geluid..
heel irrirant dus.

Na het installeren van nieuwe drivers en DirectX 7 krijg ik nu steeds de errors dat ik een versie DX5 of hoger moet hebben om de 3D-test te doen enzo..

Ik kan nu dus ook geen gebruik meer maken van de tweede boxen-set
en wanneer ik via de DirectSound plugin muziek afspeel in Winamp, kraakt het ook als een gek... (ook als ik verder NIETS anders doe)
Niet fijn dus..
DX heb ik al opnieuw erop gegooid, zonder resultaat en met de allerlaatste drivers precies hetzelfde...

help ons!

Verwijderd

Eventuele onboard geluid-shit uitgeschakeld in de BIOS ?

VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit soort onzin heb ik in Windows dus ook...in linux nergens last van. Er bekruipt mij een vermoeden...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Chillout
  • Laatst online: 03-09-2025
Jotti, ik had het kunnen weten.... ;) :D

Verwijderd

draai je soms "cooling software" rain of cpuiddleof zo want dan denk ik dat je het daarin moet zoeken .
ik had ook lang hetzelfde tot ik iddle uitgezet heb en sindsdien heb ik er geen last meer van

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kaal windows erop heb en mijn geluidskaart geinstalleerd dan als ik scroll in explorer dan heb ik het ook

Verwijderd

MOGGELIJKE OPLOSSING:
Als de video-kaart en de geluidskaart op de pci bus zitten, en de drivers van 1 van de 2 zijn niet zo klien geprogd, of je mobo is niet echt lekker, dan kan het voorkomen dat de ene kaart bandbreedte van de andere steelt.

Okay, dit kan de oorzaak zijn, nu de oplossing: (ik doe dit uit geheugen dus ik garandeer geen resultaat..)

In je bios zijn instellingen voor je pci-bus (chipset configuration) pak je mobo-manual erbij, er is een instelling die aangeeft of een kaart net zolang mag schrijven naar de bus tot hij klaar is, of zolang het mag proberen totdat het gelukt is. UITSCHAKKELEN.

als je het niet kan vinden of het niet helpt, er is ook nog een windows tool, waarmee je per kaart kan aangeven hoeveel bandreebte hij mag gebruiken. helaas weet ik niet meer hoe het heet. maar is behoorlijk bekend, en als je gaat zoeken naar tweaking, windows, pci op metacrawler ofzo, is de kans groot dat je hem aantreft. Ik heb zelf geen ervaring met die tool.

Ik had ook een hoop gezeik met mijn PCI128 van creative (revisie 2, maar ik geloof dat ze er wel 4 hebben (zecht een hoop over de kaart)) en op een gegeven moment werd ik het zat..

ISA-netwerkkaart en PCI geluidskaart met huisgenoot geruild voor een PCI-Netwerk en een ISA-Geluidskaart.(heb maar 1 ISA-slot)
En geen gezeik meer..

Succes.

BTW: PCI+IRQ-sharing SUCKT :r
Het geeft bij een hoop mensen een hoop gezeik.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

ja hier nog een met hetzelfde probleem. :(
Heb dezelfde mobo, geheugen, Viper V770 en ook een PIII450(@558). Ik heb ook al van alles geprobeerd, geluidskaart in ander slot, andere geluidskaart (SB LIVE! 1024), fan videokaart uitgezet, andere drivers maar niks helpt. Zal eerst ff proberen of de oplossing van Kabwla werkt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan sbpci128 want ik heb ook een ander pci kaart erin gehad

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Tja heb het zelfde gehad asus p2b + 128 pci nieuwe videokaart en het probleem was weg......... :)

Greetz Jur

Verwijderd

Topicstarter
mmm das mooi dat ik niet de enige ben en het is niet mooi want nu zitten meer mensen met een prob

maar das wel weer mooi want ik ga over 2 weken de asus v6800deluxe halen en dan maar hopen dat het over is en anders pleur ik een ander mobo erin want min soundkaart en gfx kaart op een ander mobo (een met intel chip) werkte wel goed

Verwijderd

Ik heb ook zoiets met die SB 128
Maar als je 'm dan op WaveOut zet ipv op DirectSound, dan klinkt 't meestal al wat beter...

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Mijn gezeik met de Live! was voorbij toen ik het microfoon-kanaal dichtzette...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• sampoo
  • Niet online
De "Line" en inderdaad de "Microfoon" muten wil wel helpen.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
Ik weet niet of je dit al hebt gedaan maar je kunt het beste het eerste pci-slot onder je agp-slot vrijlaten. dit scheelt alweer een heleboel toestanden. verder eens proberen de nieuwste drivers voor beeld-en geluidskaart te installen. Had soms in games met mijn sb-live ook probs dat geluid haperde, toen ik eax 2.0 installde waren deze problemen weg. Ook met voodoo-kaarten nogal eens probs als deze naast de geluidskaart zit.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
ooit gedacht aan het kabeltje van de cd-rom naar je geluidskaart? vaak zijn het baggerdingen en die pikken wel es wat storing op. (ik heb nu een goeie, maar hij loopt onder het mobo door (ik wil geen kabeltjes voor m'n raam in mn pc hebben), en die stoort ook als ik het geluid hard zet (zonder geluid dus).

je kunt proberen waar de storing vandaan komt door een voor een in de mixer alles dicht te zetten.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Okee, nu mijn ervaringen:
Ik heb een SB PCI64 ding. Onder Windows ME met de standaard WDM drivers heb ik ook gekraak. Dit gebeurt alleen als er harddisk-activiteit is. Alles speelt goed af totdat ik bv bestanden ga kopieren.
Ik dus die WinME drivers uninstallen en de Win98 drivers installeren. WinME zeuren dat die dingen niet compatible zijn, ik dat negeren. Toen werkte alles weer prima!

MAAR... Toen speelde films (DivX etc) dus schokkerig af. Blijkt dat door de incompatible sounddrivers te komen :(

Nu heb ik dus weer hetzelfde gezeik!
En die drivers van Creative zijn ook kut. Zijn .exe bestanden, die installeren dus niet als er al een nieuwe versie is geinstalleerd...

Computers...

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb ook hetzelfde gehad met SBPCI64, teruggegaan naar winkel, nieuwe kaart erin nieuwere software probleem voorbij. t'is meestal gewoon de combinatie mobo/soundplank waarom? zeg het maar

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
zozo das een tijd geleden dat dze msg begonnen is maar ik ben er achter gekomen dat ik in win2k er haast geen last van heb nu maar w8ten op de volgende windows die nt/2k is en 9x shit ondersteunt

al vind ik het erg raar ik heb nu een geforce 2 gts en het is veel minder maar ik heb er nog heel af&toe last van (nietmeer in games gelukkig :))

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Meestal is 't een driver-probleem van de VGA-kaart. Diamond is daar blijkbaar goed in!
Meestal is 't probleem opgelost als je bij Diamond de nieuwste drivers dl. & installeerd (evt. met nieuw BIOS voor je VGA-kaart)

...With a touch of magic¿

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ja, gewoon enkele instellingen muten, of gewoon net als mij die onboard k#t kaart uitschakelen (jammer dat ik 'm niet weg kan d#nderen) en een andere erin...

20*350ZO45°

Pagina: 1