Toon posts:

DVD writer(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet hoe het zit met het branden van 9.4Gb, wordt dit gedaan op een DVD-ROM met op elke kant 4.7Gb of zijn er ook DVD-ROM's die 9.4Gb op één kant hebben?

Eigelijk is mijn vraag of het dus al mogelijk is om DVD films te huren en dus te branden?

Alvast bedankt,

Jeroen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik dacht altijd al dat DVD films 5,2G waren op 1 kant van de schijf. Ik snap dus ook niet waarom Philips en Pioneer ETC 4,7G branders maken! Thereotisch bestaan er eigenlijk al 17G DVD's (op twee lagen en aan twee kanten), maar die zul je dus voorlopig nog niet kunnen branden!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 20:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
De schijfjes die te verkrijgen zijn zijn volgens mij alleen nog maar 3.95 en 4.7GB.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb zelf sinds gisteren de sony cdu-110 (dvd-burner :) ) en er zit een dvd 4.7 gb schijfje bij.

Toch van mijn werk gekregen dus boeie...

weet je waarom je er geen moet kopen....

nu komt het...

je heb er geen flikker aan!!!

Heb de DvD beveiliging natuurlijk al gekraakt dmv een mooi software progje...

De gemiddelde VIDEO-DVD hebben twee lagen en zijn dus bijna allemaal groter dan 4.7 GB....

2 schijfjes zijn echt wel duurder als een nieuwe dvd bij de mediamarkt ;)

alleen wat oudere films of series als friends zijn dus makkelijk te kopiëren (denk niet dat dat de bedoeling is?)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

DVD-brander is wel handig voor videobewerkers onder ons, en natuurlijk een stuk voordeliger in cd-rekken :)

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

naar mijn info kan je zelf geen dvd's branden groten dan 4.7 GB.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

als je dan toch een thuiskopie wil hebben kan je er beter even een SVCD van maken lijkt me.. dan past een DVD makkelijk op 3 cdtjes van een gulden. Op http://www.doom9.net/ staat wel hoe je dat moet doen..

Verwijderd

by the way.. schatting:
DVD brander kost laten we zeggen 1750 gulden.. DVD-R schijfjes 42,50 gulden.. Huren bij videotheek 7.50 gulden.

Aan de andere kant:
Nieuwe DVD film 60 gulden..

Dat wil dus zeggen dat je je investering er pas na 175 keer uit hebt ;) tegen die tijd is de DVD-burner alweer versleten en kan je opnieuw beginnen

edit: s vergeten

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Puur voor data opslag is het wel handig vind ik...
Je kan gewoon veel meer kwijt...

En 42,50 voor een DVD-R??

ik zou € 7,61 moeten betalen voor een lege DVD-R en € 15,59 voor een DVD-RW...

Dat zijn wel groothandelsprijzen, maar ik denk niet dat het verschil meer dan 25 piek is... ;)

edit:

Excl. BTW dus...

Verwijderd

hij heeft er toch 2 nodig voor een 9 GB dubbellayer DVD.. 40/42.50 was even makkelijk voor de schatting

€ 7,61 + 19% btw = 20 gulden

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heeft trouwens iemand een idee wanneer er dvd-burners op de markt komen die wel 9gb kunnen schrijven...?

dan wordt het namelijk pas echt leuk...

tuurlijk zijn de huidige 4.7 media leuk voor een back-up of een video-dvd te maken... dat ontken ik ook niet.

Waarom denk je anders dat ik hem heb?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1