Monster Sound MX300

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:13

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik krijg telkens de error " error #6 sound blaster emulator....nogwat" tijdens het opstarten. nu doe ik tijdens de install van de mx300 toch echt de SB emulator niet aanklikken maar hij instald hem toch. Dan wis ik hem uit de hardware en dan bij de volgende reboot staat hij er weer. Dan staat er bij de instal dat als ik iets niet aanklik en hij is al geinstaleerd dat hij hij hem dan wist, Mooi niet hij staat er weer. Uitzetten helpt ook niet dan krijg ik een mooi blauw scherm en kan ik Windhoos rebooten waarna hij er weer mooi staat.

Ik krijg hem met geen mogelijkheid weg.
Iemand enig idee.

Verwijderd

uitzetten in de device manager van windows, niet weghalen dus! daarna in de file autoexec.bat de betreffende regel weg remmen
(door er "REM " voor te tikken), dan zou je uit de problemen moetten komen.
het heeft geen zin die regel weg te halen uit de autoexec, want dan wordt hij opnieuw neergezet en begint het van voor af aan

suc7

edit:
meestal betekent die crash dat er onvoldoende vrije irq's zijn om de soundblaster-emulatie te starten.

IRQ's vrijmaken kan, door in je bios alle apparaten (lees com1 en 2, lpt1, usb) die je niet gebruikt uit te zetten.

Ook kan je proberen of het helpt de kaart in een ander slot te prikken

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:13

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik zeg toch dat uitzetten niet helpt aangezien ik dan een mooi blauw scherm krijg.