Nieuwe switch en 3e PC maakt LAN Langzaam

Pagina: 1
Acties:

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ok ik heb m'n sitecom 10mbit 5 poorts hub vervangen door een Linkpro 10/100mbit 8 poorts switch.

Pc's:

Server: WinMe
Client1: WinXp
Client2: WinXp

Protcols: TCP/IP en Netbeui

Als alleen de server en Client1 aanstaan merk ik dat het kopieeren van bestanden van de server naar Client1 veel sneller gaat -> bestand 50mb in ca. 30 sec.

Maar nu komt het, ik zet Client2 aan (laat 'm voor de rest niks doen) Als ik nu hetzelfde bestand weer van Server naar Client1 wil kopieeren geest ie een estimated time van 32 minuten :r

Client2 staat bijna dag en nacht aan en dat maakt dit probleem behoorlijk irri. Met m'n hub had ik dit probleem nooit.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 12:48
Kijken eens bij de properties van je netwerkkaarten onder XP bij tabblad Authentication, of daar iets aanstaat..

Enable network access control using IEEE802.1X uitzetten; schijnt dat bepaalde switches hier niet zo goed tegen kunnen... bij ons op het werk MOET het uit anders gaan er een paar switches plat..

[edit]
Kan ook een Speed/Duplex mismatch zijn... stel alles eens vast in en niet op auto-negotiate..

Pvouput live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel-edit: "Vaag netwerk probleem" > "Nieuwe switch en 3e PC maakt LAN Langzaam"

Braaikamer - Smoke&BBQ

• htf99
Op vrijdag 04 januari 2002 10:46 schreef Krypt het volgende:
Kijken eens bij de properties van je netwerkkaarten onder XP bij tabblad Authentication, of daar iets aanstaat..

Enable network access control using IEEE802.1X uitzetten; schijnt dat bepaalde switches hier niet zo goed tegen kunnen... bij ons op het werk MOET het uit anders gaan er een paar switches plat..

[edit]
Kan ook een Speed/Duplex mismatch zijn... stel alles eens vast in en niet op auto-negotiate..
Gedaan zo als je zei maar ook dit helpt niet...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Al je netwerkkaarten op autospeed zetten en alleen de switch hard op 100mbit.

Heeft bij een kennis van mij de oplossing geboden.

Download my music on SoundCloud

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Op vrijdag 04 januari 2002 13:08 schreef bitprobe het volgende:

Hoe kun je een switch hard op 100 MBit zetten? :?

• htf99
Op vrijdag 04 januari 2002 13:08 schreef bitprobe het volgende:

M'n kaarten staan allen op autospeed maar hoe zet ik m'n switch dan hard op 100mb? Zitten geen knoppies op.

• htf99
trouwens van client1 naar server toe gaat ook als een speer :?

Verwijderd

dat kun je alleen bij manageble (lees duurdere) switches doen, als pc 2 niets doet en dus ook geen data verstuurd is hetgeen je schetst met een switch onmogenlijk daar hij de twee poorten niet connect, ik denk dat er iets met je switch aan de hand is, of is het toch een switched hub, deze doen wel vaker vreemd doordat de bridge slecht geimplementeerd is waardoor de segmenten met verschillende snelheden slecht met elkaar gaan communiceren.
Op vrijdag 04 januari 2002 14:58 schreef HTF99_PCP het volgende:
trouwens van client1 naar server toe gaat ook als een speer :?

• htf99
Lol als ik m'n kabel van client1 in een andere poort van de switch stop gaat ie ineens ook weer veel sneller hoe hoger het poort nummer des te sneller ie gaat...........
Pagina: 1