Beste manier om geluidskaart te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Nou op mijn vorige topic had niemand gereageerd. Daar stond in over mijn probs met mijn geluidskaart. Wat is de beste manier om softwarematig je geluidskaart te verwijderen? Dus ook alle drivers etc. Kom a.u.b. niet aan met een nieuwe install van Windows 98SE, want dat heb ik gisteren al gedaan. Toen heb ik die SB eruit geslingerd, en die Avance SL4000 standaard geluidskaart erin gedaan. Alleen nu heb ik geen geluid bij spellen. :(

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

in apparaatbeheer het verwijderen

• ND863

ND863

Topicstarter
Zijn dan ook alle drivers weg, zodat er geen driver-conflicten kunnen optreden?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Zit er niet gewooon een uninstaller bij voor de software en pakt die niet gelijk de drivers mee?

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Schroefje loshalen en dan trekken das het makkelijkst denk ik :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op vrijdag 04 januari 2002 11:36 schreef DJ_Michiel het volgende:
Schroefje loshalen en dan trekken das het makkelijkst denk ik :+
Ja maar dat is niet echt softwarematig ;)

Ik zou de kaart verwijderen uit 't apparaatbeheer.
Vervolgens de drivers uninstallen. Lijkt me stug dat die optie er niet is.
Je kunt ook zelf wat in je registry gaan kloten, maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent.

• ND863

ND863

Topicstarter
Nou ik heb hem uit apparaatbeheer verwijderd, en weer opnieuw geinstalleerd. (Die Avance SL4000 zit er nu in)Als ik Direct Sound wil testen in DXDIAG met hardwareversnelling, dan krijg ik deze fout :

DirectSound-testresultaten: Fout bij stap 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x80004005 (Algemene fout)

:?
Als ik hem volledig softwarematig test, dan doet hij het wel. En hoe moest je dan die SB1024 verwijderen? Ik heb hem uit apparaatbeheer verwijderd, en alle software.

Verwijderd

Misschien niet echt een goeie manier (ben maar een amateur en misschien heb ik gewoon veel geluk gehad dat het niet mis is gelopen) is Regcleaner even loslaten op je registry. Daarmee kan je de files verwijderen die verwijzen naar je geluidskaart. Nogmaals, bij mij heeft dit een conflict opgelost (was beetje gaan knoeien met twee geluidskaarten en Win98SE weigerde op te starten), maar het kan natuurlijk de zaak nog verergeren als je iets te grondig te werk gaat (jaja, sommige dll's zijn nog nuttig, dus je hoeft ze er niet allemaal uit te zwieren ;)).

• ND863

ND863

Topicstarter
Ik ga toch maar weer ff mijn PC formateren.

Pagina: 1