Asus A7V266-E, is dat wel zo'n topper?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het onderstaande systeem. Op 100 Mhz bus loopt ie stabiel, maar ook met het goed instellen via jumpers, het bios etc. is het ding niet echt stabiel te krijgen op 133 Mhz bus. Ook de voeding van 350 W blijft stabiele voltages afgeven, dus ik weet niet waar het aan ligt.

Wat is wijsheid? Blijven klooien met het ding of gewoon door de leverancier laten oplossen door vervanging met een nieuw Asus mobo.

Of kun je beter kiezen voor een Epox 8KHA+, Gigabyte of Soyo Dragon Plus bord?

Graag verneem ik jullie ervaringen en eerlijke meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt het systeem niet te heet op 133mhz ?
want misschien is een warmte probleem de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 16:30

wdv

Soundblaster kan het probleem zijn. Ik heb ook een A7V266-E Raid en heb er veel problemen mee gehad. Plaatsing van alle PCI kaartjes is van cruciaal belang voor een stabiel systeem. Welk bios draai je? Al met 1 reepje memory geprobeerd? Op http://www.a7vtroubleshooting.com/troubleshoot/ts_crashes/index.htm heb ik veel goede tips gevonden.
Suc6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook die Asus, en (nog) een AMD 1100 met dus 100Mhz FSB, en hij loopt stabiel op 8,5x141, dus 1198Mhz... Ik denk dat je een minder moederbord... Terug gaan duzzz.... anders vat ik het ook niet... misschien is je geheugen trouwens klote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb dit bordje ook en ik ben er eigenlijk alleen maar vol lof over.
Jij hebt het over revisie 1.07. Kun je dat zien op een chip ofzo?
Hier draait het iig stabiel en zonder problemen. Zelfs met hoge fsb speeds enzo.

Suc6 verder.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hij bevalt mij ook super ik heb met me Terratec DMX-Fire nergens last meer van eerst kraakte het geluid maar pci slot verwisselt en klaar :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 10:54
Ik hem 'm juist niet gekocht omdat 'ie met Glide & Direct3D tests niet zo best uit de bus kwam, de Epox waar je 't over hebt wel :)

En de Soltek SL75DRV2 (die ik dus besteld heb) nog beter :)

't Ligt 'r maar aan wat je er mee wilt gaan doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Revisie kun je gewoon op het bord zelf zien. In het midden ongeveer van het bord in de buurt bij de PCI sloten.

CPU wordt wel 59 graden stressed (Spire koeler en Asus Probe software).

Ik heb al 3 biossen (1004B, 1004B_E en 1005_015) geprobeerd en ook een installatie met maar 1 reepje (Dane-Elec DDR Ram) en geen geluidskaart geprobeerd. Nog steeds veel problemos.

Dus gewoon voor een Epox of Soltek bordje gaan of het systeem door mijn leverancier maar goed laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik heb even die Asus gehad, echt super instabiel!! :r

Nou heb ik de Gigabyte GA-7VTXH met de rest hetzelfde en heb nog geen vastlopers of andere problemen gehad!! *D *D

Heeft ook nog onboard LAN, scheelt weer een PCI!

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 20:59
Heb zelf ook de A7V266-E. Prima bord. Loopt als een train met mijn XP1800+. De temperatuur heeft met een mediaan van 64 graden geen invloed op de stabiliteit. Nooit een crash gehad en ik doe er toch veel mee (veel programma's tegelijkertijd, gamen etc).

Zeer stabiele en goede MB (wel jammer dat ie van mij 'optional' raid had :( )

Specs van pc

Pagina: 1