w2k adv.server met terminal services in application mode.
met citrix metaframe 1.8; AD domain in mixed mode.
Deze server is domain controller gemaakt
door een voorganger vanwege licensing.
Terminal services licensing moet op een domain controller draaien. Nou heeft deze server het erg moeilijk (overbelast) en uitbreiding laat nog minimaal 4 maanden op zich wachten.
Door overbelasting raakt de active directory database regelmatig corrupt. Dan moet ik weer booten en met ntdsutil acties uitvoeren.
Genoeg redenen om de licensing te verplaatsen en hierna weer member server te maken.
Dat verplaatsen van de licensing server kan ik weinig over vinden. Ik denk dat ik hiervoor contact met MS moet hebben voor activering.
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik denk zelf aan de volgende procedure:
- andere domain controller TS licensing server maken
- 1e license server disablen
- activeren nieuwe license server
- registry aanpassen van terminal server, zodat naar de juiste server wordt gekeken voor licensing.
NB: gewone licensing draait al op de andere machine
met citrix metaframe 1.8; AD domain in mixed mode.
Deze server is domain controller gemaakt
Terminal services licensing moet op een domain controller draaien. Nou heeft deze server het erg moeilijk (overbelast) en uitbreiding laat nog minimaal 4 maanden op zich wachten.
Door overbelasting raakt de active directory database regelmatig corrupt. Dan moet ik weer booten en met ntdsutil acties uitvoeren.
Genoeg redenen om de licensing te verplaatsen en hierna weer member server te maken.
Dat verplaatsen van de licensing server kan ik weinig over vinden. Ik denk dat ik hiervoor contact met MS moet hebben voor activering.
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik denk zelf aan de volgende procedure:
- andere domain controller TS licensing server maken
- 1e license server disablen
- activeren nieuwe license server
- registry aanpassen van terminal server, zodat naar de juiste server wordt gekeken voor licensing.
NB: gewone licensing draait al op de andere machine
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|