Hoi cybers,Ik heb een Packard BEll PC,en daar zit een GVC mobo in.Nu de bijgeleverde techn. info komt niet overeen met het werkelijke mobo dat in deze PC zit.En bij Packard Bell sta ik ook met men rug tegen de muur."U pc werkt goed,als je deze wilt upgraden is dat u probleem".Ik wil namelijk de originele cpu(AMD k6,2/450 mhz)vervangen door een AMD k6,3/450 mhz.En zonder duidelijke info kan je daar niet aan beginnen.En die site van GVC is in het Chinees of zo,dus daar geraak ik ook geen moer verder.Als er iemand is,op het net,dat chinees kent of zo.Wie kan me helpen om aan de juiste jumperinstellingen te geraken ,om deze andere cpu aan zijn juiste (2,4 v)voltage te komen.Groeten en bedankt.
tis een packard bell... die moet je ge(mis)bruiken en nooit veranderen... als je wilt veranderen/upgraden/tweaken dan moet je geen kant en klare merk compjoeter kopen...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Als je het type van het mobo weet, typ dat eens in bij verschillende zoekmachines. GVC is voor mij een onbekend merk, en zulke onbekende merken maken vaak moederborden die ook door vele andere (onbekende) merken worden gemaakt, exact hetzelfde, maar dan met een andere naam op de doos.
Als je het type aan een zoekmachine op internet geeft, krijg je misschien andere fabrikanten die hetzelfde moederbord bouwen, die hun instellingen online beschikbaar stellen. Kijk eerst wel goed of het wel echt hetzelfde moederbord is!
Trouwes, als je die GVC in het Engels mailt om de Engelse instructies, dan kunnen ze die toch ook wel geven?? Die chinezen spreken vast ook wel Engels.
Als je het type aan een zoekmachine op internet geeft, krijg je misschien andere fabrikanten die hetzelfde moederbord bouwen, die hun instellingen online beschikbaar stellen. Kijk eerst wel goed of het wel echt hetzelfde moederbord is!
Trouwes, als je die GVC in het Engels mailt om de Engelse instructies, dan kunnen ze die toch ook wel geven?? Die chinezen spreken vast ook wel Engels.
Dit merk komt me zeer bekend voor me oude Packardhell had hetzelfde mobo. Me broertje heeft nu me oude pc. Ik heb wel eens in het grijs verleden hun website gevonden, maar het stelde niet veel voor en ik kan me herinneren dat er niks nuttigs tussen zat.
Powered by KPN
http://www.gvc.com , op die site lijkt het erop dat het of een ander bedrijf is of ze geen mobo's meer maken. Heeft je mobo geen nummer gekregen van Packard Hell zelf dan (zoals FR550)? Ook geen boekje? En meestal staat op het mobo zelf ook nog veel gegevens.
Powered by KPN
Verwijderd
Kijk eens op : http://www.motherboards.org/manufacturerd/GVC/b/50.html of : http://www.bcmcom.com/
Het is de Packard Bell 'Miami' oftewel de GVC-FR520. De officiele PB specs missen idd een en ander, maar ik kan op m'n werk de engineering specs opzoeken- Vermeulen, geef deze topic een schop op maandagochtend (en als dat niet lukt zondagavond ook goed).
Oslik blyat! Oslik!
Hoi,op dit GVC mobo staat de volgende s/n:GV FR93441089,
daaronder staat:9k803301785 ver C06.Ik hoop dat jullie nu iets slimmer geworden bent.Bedankt voor jullie reacties en hopelijk kunnen jullie me op de goede weg helpen.Groeten.
daaronder staat:9k803301785 ver C06.Ik hoop dat jullie nu iets slimmer geworden bent.Bedankt voor jullie reacties en hopelijk kunnen jullie me op de goede weg helpen.Groeten.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Ok,maar deze info heb ik ook al drie keer, maar die klopt niet met men mobo dat in men P.B. pc zit.Ik zou de juiste info moeten hebben.Groeten en bedankt voor de reactie.
Sisoft Sandra gebruiken die vindt vast wel je mobo versie. Gewoon op zoeken 'Sisoft Sandra' bij download.com
Powered by KPN
Juist, dat is dus de standaard PB info. Maar in de engineering spul staat meer- moest het een keer voor een collega opzoeken. Je hebt een stuk of 6 Vcore mogelijkheden van 2.2V tot 3.3V. Maandag post ik ze.Op zaterdag 05 januari 2002 18:15 schreef scorpionv het volgende:
Google zoeken op packard bell miami GVC FR520
Geeft mij: First hit!.
Oslik blyat! Oslik!
Beste dion,prachtig man.
Ik ben al weken op zoek,en ik zat werkelijk vast.
Als jij me deze info me wilt doorspelen is dit fantastich.Je kan dit hier op deze site misschien doen of rechtstreeks naar men e-mail adres.
wim.roelants@pandora.be
Nog de beste groeten,en bedankt voor de moeite.
Ik ben al weken op zoek,en ik zat werkelijk vast.
Als jij me deze info me wilt doorspelen is dit fantastich.Je kan dit hier op deze site misschien doen of rechtstreeks naar men e-mail adres.
wim.roelants@pandora.be
Nog de beste groeten,en bedankt voor de moeite.
Beste DION,Ik hoop dat ik nog op tijd ben,maar met dat "Sandra systeen"ben ik aan het juiste serienummer geraakt van dat GVC mobo.Hier volgd het S/N 52-0724-001259-00101111-071595-sis-530.Nog bedankt en ik hoop dat ik nu op de goede weg zit.Groeten
Dankje, maar was niet nodig geweest. Het is een FR520 (er zijn maar 2 GVC mobo's door PB gebruikt, en dit is duidelijk niet de FR500). Morgen meer info.Op zondag 06 januari 2002 19:10 schreef VERMEULEN het volgende:
Beste DION,Ik hoop dat ik nog op tijd ben,maar met dat "Sandra systeen"ben ik aan het juiste serienummer geraakt van dat GVC mobo.Hier volgd het S/N 52-0724-001259-00101111-071595-sis-530.Nog bedankt en ik hoop dat ik nu op de goede weg zit.Groeten
Oslik blyat! Oslik!
heb ik fff gegoogled... kom je ook al een eind...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Zoals beloofd de info, maar het is niet goed- juist 2.4V zit er niet tussen:
CPU CORE VOLTAGE SELECTION
Vcore 1.8V 2.1V 2.2V 2.8V 2.9V 3.1V 3.2V
JP11 OFF ON OFF OFF ON ON OFF
JP12 ON OFF ON OFF OFF ON OFF
JP13 OFF OFF OFF OFF OFF OFF ON
JP14 ON OFF OFF ON ON ON ON
JP15 ON OFF OFF OFF OFF OFF OFF
Ik zie 3 mogelijkheden:
- underclock en hoop op 2.2V
- zorg voor GOEDE koeling
- doe een voltage mod
Dat laatste gaat niet makkelijk zijn omdat dit niet echt een die-hard tweakers plank is.
Misschien ook handig: de volledige lijst met FSB opties:
CPU CLK
MHz JP5 JP6 JP7 JP8 CPU
66 OFF ON ON ON Pentium 233 MMX
75 OFF ON ON OFF MII 300
83 OFF ON OFF ON MII 333
90 ON ON ON ON MII 350
95 OFF ON OFF OFF K6-2
100 OFF OFF ON ON
en multipliers:
CPU Clock Ratio
JP2 JP3 JP4 CPU TYPE
X1.5/X3.5 OFF OFF OFF Pentium 233 MMX
X2/6.0 ON OFF OFF
X2.5 ON ON OFF
X3 OFF ON OFF MII
X4 ON OFF ON K6-2 380
X4.5 ON ON ON
X5 OFF ON ON
X5.5 OFF OFF ON
Eh, maar nogmaals sorry dat ik je in de waan liet dat er 2.4V op kon. Die collega van me had een K6-3+, die 1.8V vreet.
CPU CORE VOLTAGE SELECTION
Vcore 1.8V 2.1V 2.2V 2.8V 2.9V 3.1V 3.2V
JP11 OFF ON OFF OFF ON ON OFF
JP12 ON OFF ON OFF OFF ON OFF
JP13 OFF OFF OFF OFF OFF OFF ON
JP14 ON OFF OFF ON ON ON ON
JP15 ON OFF OFF OFF OFF OFF OFF
Ik zie 3 mogelijkheden:
- underclock en hoop op 2.2V
- zorg voor GOEDE koeling
- doe een voltage mod
Dat laatste gaat niet makkelijk zijn omdat dit niet echt een die-hard tweakers plank is.
Misschien ook handig: de volledige lijst met FSB opties:
CPU CLK
MHz JP5 JP6 JP7 JP8 CPU
66 OFF ON ON ON Pentium 233 MMX
75 OFF ON ON OFF MII 300
83 OFF ON OFF ON MII 333
90 ON ON ON ON MII 350
95 OFF ON OFF OFF K6-2
100 OFF OFF ON ON
en multipliers:
CPU Clock Ratio
JP2 JP3 JP4 CPU TYPE
X1.5/X3.5 OFF OFF OFF Pentium 233 MMX
X2/6.0 ON OFF OFF
X2.5 ON ON OFF
X3 OFF ON OFF MII
X4 ON OFF ON K6-2 380
X4.5 ON ON ON
X5 OFF ON ON
X5.5 OFF OFF ON
Eh, maar nogmaals sorry dat ik je in de waan liet dat er 2.4V op kon. Die collega van me had een K6-3+, die 1.8V vreet.
Oslik blyat! Oslik!
2.2V is toch genoeg me AMD k6-2 400MHz loopt op 2.2V dus die zou in je mobo kunnen.
Powered by KPN
Is het niet beter een nieuw moederbord erin te zetten. Hoeveel winst zul je halen van een K6-2 450 naar een K6-3 450?
Er is verschil tussen K6-2 400 en K6-3 450. 2.4 is de specified Vcore, maar **misschien** gaat hij het@2.2 doen.Op maandag 07 januari 2002 10:40 schreef Packardhell het volgende:
2.2V is toch genoeg me AMD k6-2 400MHz loopt op 2.2V dus die zou in je mobo kunnen.
Hangt af van de apps, maar als je een snellere CPU hebt liggen is het zonde hem niet te gebruiken. Moet je hem nog kopen dan is het advies simpel: NIET DOEN, voor minder heb je een Duron nieuw (D800 kost een € of 50, mobo ervoor €100 (PC-Chips M810LMR, K7S5A kost nog minder €79, maar dan moet je nog VGA erbij kopen).Is het niet beter een nieuw moederbord erin te zetten. Hoeveel winst zul je halen van een K6-2 450 naar een K6-3 450?
Oslik blyat! Oslik!
Hoi cybers,Het blijkt niet makelijk om van een relatief bekend mobo-merk(GVC)de juiste Vcore(jumper)instellingen te vinden.Die instellingen die ik van "dion" te lezen krijg zijn degene die ik in men electroniche bibliotheek heb,en die je overal op het net vindt.Als er nu iemand die site van GVC kon ontcijferen,wie weet staan daar de juiste instellingen van men mobo die in men pc zit.Maar ja Chinese/Nederlandstalige cybers zijn niet dik gezaaid.Bedankt voor jullie reacties.
Da's meer dan op de officiele PB site...Op maandag 07 januari 2002 20:35 schreef VERMEULEN het volgende:
Hoi cybers,Het blijkt niet makelijk om van een relatief bekend mobo-merk(GVC)de juiste Vcore(jumper)instellingen te vinden.Die instellingen die ik van "dion" te lezen krijg zijn degene die ik in men electroniche bibliotheek heb,en die je overal op het net vindt.Als er nu iemand die site van GVC kon ontcijferen,wie weet staan daar de juiste instellingen van men mobo die in men pc zit.Maar ja Chinese/Nederlandstalige cybers zijn niet dik gezaaid.Bedankt voor jullie reacties.
Maar je ziet het verkeerd als je GVC als meer enigszins relatief bekend noemt. Het is een C-merk die om duidelijke kwaliteitsredenen gestop is met mobo's bakken. Niet zo gek dat er niet zoveel info over te vinden is.
Bij multiplier en FSB zou ik aanraden op goed geluk iets uit te proberen, maar bij Vcore ligt dat lastiger- als je BIOS niet in kan, is er geen manier om te zien wat je hebt. En per ogeluk 3.1V door een K6-3 te sturen is een erg snelle eenrichtingskaartje eeuwige jachtvelden.
Oslik blyat! Oslik!
gezocht en gevonden
Ik nou dus ook zon packerbell, met alleen een k6-2/550 3 d now processor
En naar mijn idee wel het bovenstaande mobo met dit nummer S/N 52-0724-001259-00101111-071595-sis-530
Nou heeft ie beetje kuren
alsi k opstart kreeg ik een foutmelding op het bureaublad over fout in aux
Moet ik oke klikken en dan is de pc uit
Na 3 keer dit te doen dan deed ie het weer
Nu dacht ik, weg met die packerbell troep op me hd, ff geformat en hup xp erop ( heb 90 mb intern.
Maar nu krijg ik bij het installen als ie opnieuw opgestart heeft een vage fout melding en dat ik de pc moet uitzetten.
ik heb dit nu dus wel tig keer geprobeerd, en ik krijg windows er dus niet meer op.
Ook heb ik alle hardware er af gegooit, geheugen geprobeerd vanme andere pc, maar ok dat werkt niet
Iemand hier ervaring mee, die zoiets ook heeft gehad ??, of iemand die mij kan vertellen of ik beter een ander mobo kan kopen hiervoor?, of dat het wellicht aan de processor ligt ?
Zelf gaat mijn vermoeden na het lezen over gvc, dat ik beter een ander mobo erop kan gooien, maar ja, wat voor mobo dan.
Iemand ?????
En naar mijn idee wel het bovenstaande mobo met dit nummer S/N 52-0724-001259-00101111-071595-sis-530
Nu dacht ik, weg met die packerbell troep op me hd, ff geformat en hup xp erop ( heb 90 mb intern.
Maar nu krijg ik bij het installen als ie opnieuw opgestart heeft een vage fout melding en dat ik de pc moet uitzetten.
ik heb dit nu dus wel tig keer geprobeerd, en ik krijg windows er dus niet meer op.
Ook heb ik alle hardware er af gegooit, geheugen geprobeerd vanme andere pc, maar ok dat werkt niet
Iemand hier ervaring mee, die zoiets ook heeft gehad ??, of iemand die mij kan vertellen of ik beter een ander mobo kan kopen hiervoor?, of dat het wellicht aan de processor ligt ?
Zelf gaat mijn vermoeden na het lezen over gvc, dat ik beter een ander mobo erop kan gooien, maar ja, wat voor mobo dan.
Iemand ?????
Dit klinkt als GVCtaz10 schreef op 17 November 2002 @ 12:01:
gezocht en gevonden
Typische probleem met de GVC 520 is dat door een DOMME fout in de BIOS powermanagement de CMOS batterij erg snel leeg raakt- met de eerste BIOS versie haalt het als het meezit drie weken, een BIOS update verbetert dat, maar na verloop van tijd (maanden, soms jaren) is het ook om zeep
Je wil niet weten hoeveel ellende deze blunder de PB helpdesks gekost heeft- vandaar dat alle samenwerking met GVC ook verbroken is na deze mobo
Maar goed, dit is makkelijk zat te testen- ergens een nieuwe knoopcel batterij halen en vervangen die hap. Sowieso zal WinXP niet zomaar gaan- die verlangt bepaalde ACPI ondersteuning die door deze mobo niet geleverd wordt. Dus als je WinXP installeert, doe dat dan met ACPI ondersteuning uit
Win98 zou gewoon moeten werken zonder verdere gekloot.
Tja, als blijkt dat het aan de batterij lag, dan is het simpel, zo niet: test voor de zekerheid de CPU (op een ander mobo), maar 10 tegen 1 dat het de mobo is.Zelf gaat mijn vermoeden na het lezen over gvc, dat ik beter een ander mobo erop kan gooien, maar ja, wat voor mobo dan.
Iemand ?????
Welke andere mobo geschikt zou zijn
Ieder mobo met een chipset en BIOS die de K6-2 ondersteunt en 100MHz FSB kan trekken (trager mag ook, maar is wel zonde
- ALi Aladdin V
- Via MVP3
- SiS 5590
of met geintegreerde VGA (af te raden):
- ALi Aladdin 7
- Via MVP4
- SiS 530/540
Aanstaand weekend is het weer HCC, dus grabbel maar wat in die tonnen
Op de PC-Dump van een maand terug was er een kraam die meestal ook op de HCC aanwezig is die stapels Jamicon 566-AT mobo's verkocht voor EUR 5,-. Dit is een baby-AT mobo met Aladdin V chipset, en de mijne doet het iig perfect. Wel zal het niet in de PB kast passen, omdat die op Micro-ATX ontworpen is, niet Baby-AT. Maar op de HCC is anders zat te vinden
Oslik blyat! Oslik!
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/22273"]Duron 1200 @ 43 Euro[/url]dion_b schreef op 07 January 2002 @ 13:26:
[...]
Hangt af van de apps, maar als je een snellere CPU hebt liggen is het zonde hem niet te gebruiken. Moet je hem nog kopen dan is het advies simpel: NIET DOEN, voor minder heb je een Duron nieuw (D800 kost een € of 50, mobo ervoor €100 (PC-Chips M810LMR, K7S5A kost nog minder €79, maar dan moet je nog VGA erbij kopen).
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/19530"]K7S5A @ 55 Euro[/url]
Vermeulen, ik weet niet waar je die chinese info vandaan hebt, maar trek het eens door [url="http://world.altavista.com"]de Babbelvis[/url].
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Let ff op de datum van die postW3ird_N3rd schreef op 17 november 2002 @ 18:47:
[...]
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/22273"]Duron 1200 @ 43 Euro[/url]
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/19530"]K7S5A @ 55 Euro[/url]
Vermeulen, ik weet niet waar je die chinese info vandaan hebt, maar trek het eens door [url="http://world.altavista.com"]de Babbelvis[/url].
Oslik blyat! Oslik!
Nou hartstikke bedankt voor je reactie dion_b
Daar gaan we ff mee aan de gang
Hopelijk lukt het zo
Daar gaan we ff mee aan de gang
Hopelijk lukt het zo
Wist ik veel dat dit topic na 11 maanden nog eens door iemand omhoog geschopt was
Ik vond het al vreemd dat je een Duron 800 nam en daarbij nog een te hoge prijs gezet had ook...
Sja, ik zie dit topic ergens bovenin de topiclijst, dan check ik meestal niet de datum van de startpost/reacties... Hmmmz, sjorrie
Ik geloof wel dat die K7S5A en Duron 800 destijds wel die prijs hadden...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1