Toon posts:

Sitecom Firewire probleem met andere PCI kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Vorige week een Sitecom Firewire kaart gekocht voor mn Panasonic DV camera. In eerste instantie kreeg ik hem onder windows-ME al niet aan de praat (werd niet gedetecteerd), maar na wat aanpassingen van IRQŽs (mbv Award Bion 4.51pg) en het verwijderen van alle andere PCI kaarten (tv, netwerk en voodoo-kaarten) werkt het.
Maar als ik maar een van de 3 PCI kaarten terug durf te zetten krijg ik de firewire kaart niet meer goed aan de praat.
Iemand iedeeen waar dit aan kan liggen en/of wat ik nog zou kunnen proberen.

Groeten,
L.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

Als je de Firewire in een ander slot zet, werkt dat?

Verwijderd

Je kunt de Firewire kaart het beste in het 1 na dichtsbijzijnde PCI slot naast de AGP kaart drukken.

ff tekening
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
123456 7
||||||
|||||| |
||

7 = AGP kaart
6 = Leeg PCI slot
5 = Firewire
4 = Geluidskaart
3 = NIC

etc

Hierdoor deel je geen IRQ, en krijgt de Firewire kaart de hoogste prioriteit na de AGP kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen hem in 5 te schuiven. Op dit moment zit hij in 3 (heb er maar 4) en shared hij een IRQ met USB wat dus wel werkt als alle andere PCI sloten leeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Net de firewire kaart in slot 5 gestopt en de rest van de PCI sloten leeg gelaten, de firewire kaart krijgt nu IRQ 5 (niet geshared): werkt perfect.
Nu steek ik m'n voodoo kaart er in slot 4 erbij (deze gebuikt geen interrupt) en begint het capturen weer te haperen (stopt na ong 1sec.) ook als ik in de bios zet dat er geen PnP OS installed is.

3456 7
||||
|||| |

7 = AGP kaart
6 = Leeg PCI slot
5 = Firewire
4 = Voodoo
3 = Leeg PCI slot

Verwijderd

Topicstarter
Bios geflashed en alles werkt weer...

Verwijderd