Heb op m'n PC zowel Windows 2000 als Windows 98 draaien met een goed werkende Soundcard. Alleen nu ik laatst m'n TV kaart heb geinstalleerd (die het overigens perfect doet) heb ik geen geluid bij het opstarten van beide besturingsystemen. Krijg ook foutmelding over Could not load SB16.... Tips?
Dat lijkt mij een IRQ conflict.
De sblive start in de autoexec iets op van soundblaster, kijk of dat goed geladen word tijdens het opstarten.
Ik heb dezelfde combinatie wel werken.
Ik zou eens goed kijken naar irq's or try een ander slot voor 1 van de kaarten.
De sblive start in de autoexec iets op van soundblaster, kijk of dat goed geladen word tijdens het opstarten.
Ik heb dezelfde combinatie wel werken.
Ik zou eens goed kijken naar irq's or try een ander slot voor 1 van de kaarten.
Dat lijkt me inderdaad een IRQ conflict. Heb je de drivers op beide mass storage geinstalleerd??
Verwijderd
De Miro PCTV Pro werkt niet samen met de SB Live! Waarom niet, daar hebben beide fabrikanten nog geen antwoord op gegeven.
Ik kreeg ook problemen met m'n Miro PCTV Pro kaart icm Vortex 2 kaartje. Na een hoop testen bleek dat er idd een IRQ probleem te zijn, dat was verholpen toen ik IRQ 5 en 11 in de bios op Legacy ISA zette... Toen liep alles perfect...
Verwijderd
da's kant-en-klare lulkoek!!De Miro PCTV Pro werkt niet samen met de SB Live! Waarom niet, daar hebben beide fabrikanten nog geen antwoord op gegeven.
bij mij werkt 't perfect.....
In windhoows kan je bij apparaat beheer bij Overige Creative apparaten en dan SB 16 emulatie bij de eigenschappen het vakje Allow lpt IRQ sharing aanvinken en al weer klaar
Dat van Sblive en PCtv-Pro en niet samen werken is dus idd niet zo..
Ik heb een Live 1024 gehad en heb nu een Sblive platinum en die werken allebei met PC-tv pro..
Ik heb een Live 1024 gehad en heb nu een Sblive platinum en die werken allebei met PC-tv pro..
Verwijderd
Ik voeg mij bij _-= Erikje =-_ bovendien kun je trouwens ook die hele soundblaster 16 emulatie uitschakelen als je toch geen DOS spellen speelt...
Pagina: 1