2 Videokaarten in 1 systeem...

Pagina: 1
Acties:

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ik was van plan, als dat mogelijk is, 2 videokaarten in 1 systeem te plaatsen, en wanneer mogelijk dan ook 2 verschillende schermen eraan te hangen. Op het ene scherm mag dan bv. mijn mail openstaan, en op de andere tegelijk bv. RTCW

Alleen nu denkik, dat als ik een simpel 4 mb pci-kaartje erbij zet ( als dat uberhaupt al kan :+) , of dan niet mijn spellen ( die via AGP op een GF2mx draaien ) niet heel erg vertraagd worden...

Ik heb helaas geen Dual Display kaart gekocht toen :( |:(

Verwijderd

Dat zal op zich best te doen zijn. Spellen zullen wel net zo snel zijn.

Ik weet alleen niet of je 2e display iets doet terwijl de 1e een game toont.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb een SiS 6326 4MB PCI over en daar zou dat mee moeten kunnen, wil ik ook nog 's een keer gaan uitzoeken...

Specs

• J-rom
Aha.. maar daar zal dan wel een programma voor moeten worden geinstalleerd neem ik aan, om 2 gescheiden desktops te hebben toch?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Werkt perfect hoor, maar je kan niet met de muis naar het 2e beeldscherm gaan als je RTCW speelt. Uiteraard kan op dit beeldscherm wel je mail open blijven staan. Vertraging van die 4mb kaart heeft ie niet echt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Wil prima, games worden in mijn ervaring niet (merkbaar) vertraagd. Ik speel niet vaak games, maar sommige willen niet draaien voordat ik de 2e screen disable. Zal wellicht te verhelpen zijn, maar heb me er vooralsnog niet in verdiept.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• J-rom
maar hoe heb jij dan 2 schermen opstaan, dan moeten ze toch beide hetzelfde weergeven? ....

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 09:23 schreef J-rom het volgende:
Aha.. maar daar zal dan wel een programma voor moeten worden geinstalleerd neem ik aan, om 2 gescheiden desktops te hebben toch?
Nee hoor, vanaf win98 gaat dit gewoon automatisch. Wel is het handig om ultramon te installeren. Hiermee kan je bijvoorbeeld met 1 clic een proggie van beeldscherm laten veranderen.

Heb je trouwens nog nooit een multimonitor setup gezien ofzo(geen flame, gewoon een vraag)?

• J-rom
Wel een multimonitorsetup, maar dan alleen met van die Dual kaartjes, en niet 2 verschillende, met wel heel erg verschillende prestaties...

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 09:24 schreef abbadon het volgende:
Wil prima, games worden in mijn ervaring niet (merkbaar) vertraagd. Ik speel niet vaak games, maar sommige willen niet draaien voordat ik de 2e screen disable. Zal wellicht te verhelpen zijn, maar heb me er vooralsnog niet in verdiept.
In win2k had ik hier alleen last van onder opengl. In winxp maakt het niet meer uit em hoef ik ook het 2e beeldscherm niet meer uit te zetten.

• J-rom
Op vrijdag 04 januari 2002 09:26 schreef wcduck het volgende:

[..]

Nee hoor, vanaf win98 gaat dit gewoon automatisch. Wel is het handig om ultramon te installeren. Hiermee kan je bijvoorbeeld met 1 clic een proggie van beeldscherm laten veranderen.

Heb je trouwens nog nooit een multimonitor setup gezien ofzo(geen flame, gewoon een vraag)?
Erg he, dat sommigen dat vaak direct als een flame opvatten , moet je je daar eerst helemaal voor verontschuldigen, terwijl we mekaar hier aan het helpen zijn .... :(

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dus als je 1 monitor op je 4MB PCI kaartje doet en 1 op je main kan je met die 4MB je windows bekijken en met ja andere gamen?
En dan is er toch ook wel software waarmee je af en toe kan switchen? Anders heb je 'r toch geen fuck aan?

edit: sorry, veel te laat, was ff naar de plee geweest zonder te refreshen, topic gaat veel sneller dan ik denk :)

Specs

• J-rom
hierboven zij iemand van Ultramon, een stukje software, heeft iemand een linkje??

• wcduck
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 09:31 schreef J-rom het volgende:
hierboven zij iemand van Ultramon, een stukje software, heeft iemand een linkje??
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

• J-rom
Zo! bedankt, dan kunnen we weer gaan knutselen :+, wat mij betreft is dit topic gesloten
Pagina: 1