Toon posts:

fan maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een klein probleempje
het volgende is gebeurd
ik heb een oude pentium 200MHz kast van compaq.
deze heb ik gisteren schoon gemaakt. Na ongeveer drie jaar lang de kast niet schoon te hebben gemaakt lag er nog wel een laagje stof in, maar dat terzijde. toen ik klaar was het het schoonmaken deed ik de pc weer aan en ik hoorde een vreemd geluidje wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. meteen de pc uitgedaan en de klep open gehaald en de pc weer aangedaan. het bleekt de koeling van m'n processor te zijn. ik heb effe gekeken of de koeling misschien de verkeerde kant op draaide maar volgens mij ligt het er niet aan. als dit de zijaanzicht van de 'proppellers' \
dan draait de \ (fan)naar links zodat er lucht naar de heatsink wordt geblazen. dit lijkt me allemaal oke. windows start ook gewoon op en ik heb een hem een tijdje aan laten staan en de processor begeeft het ook niet. maar wat kan ik aan dat vervelende geluidje doen ???

Alvast bedankt

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Grote kans dat je fan het gaat begeven, het veiligste is het om de fan op tijd te vervangen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Druppeltje olie? :7

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 09:03 schreef igg het volgende:
Grote kans dat je fan het gaat begeven, het veiligste is het om de fan op tijd te vervangen.
weet je misschien ook waar ik die dingen kan kopen

Verwijderd

In een computerwinkel misschien?
/me noemt maar iets geks...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop ipv een fan een grote heatsink :) Op een 200Mhz kan
dat wel, en het is veeeel stiller.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Op vrijdag 04 januari 2002 09:05 schreef Merely het volgende:
Druppeltje olie? :7
gaan we weer.... dit is al us eerder geweest, geloof mij maar in un electrische fan wil jij geen olie gooien want dan gaat ie eerder kapot als dat ie d'r beter van wordt aangezien je dan olie tussen electr(on)ische onderdelen gooit en dan heeft geen zin :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 16:27 schreef jotheman het volgende:

[..]

gaan we weer.... dit is al us eerder geweest, geloof mij maar in un electrische fan wil jij geen olie gooien want dan gaat ie eerder kapot als dat ie d'r beter van wordt aangezien je dan olie tussen electr(on)ische onderdelen gooit en dan heeft geen zin :)
Oke ik heb dus de eerste discussie hierover gemist dus don't shoot ! ... maar olie geleid geen stroom dus what's the problemó :?

Verwijderd

nee maar electriciteit produceert warmte door wrijving, en tegen warmte kan olie niet zo goed.... letterlijk een 'flame' dus |:(
Pagina: 1