Toon posts:

Surround probs

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al een tijdje maar ja misschien dat het op deze manier opgelost kan worden.
Het zit namelijk zo:
Ik heb zelf een Pioneer VSX-405RDS MKII surround receiver.
Een half jaar geleden had ik de boel vrij hard aan staan (in surround mode).
En sindsdien doen met surround uitgangen het niet meer :(
Tja ze doen het wel maar dan heel zacht en als ik de volumeknop wat verder opendraai staat er fijntjes (overload) mooi kut dus.
Vreemde is dat de front speakers het wel gewoon doen.
Is hier iets tegen te doen?
Niet dat ik vaak surround gebruik (want zo geweldig is het niet) maar toch is het wel minder om het niet meer te "hebben".

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

tja je moet ook niet meteen in een uur antwoord verw8en :P

Ik heb de Pioneer VSX-407RDS, wel aardig, niet super. Tja misschien heb je dat ding wel gemold hoor...en anders kun je ff kijken naar het level van je surroundkanaal, misschien heb je 't per ongeluk erg laag staan......

Verwijderd

Topicstarter
Nee nix helpt ik heb andere speakers geprobeerd enz...
Als ik hem aan zet 1 kwart zeg maar dan slaat de relais aan.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je bedoelt dat de relais uitslaan..
maar goed...
dat je front speakers het wel doen is niet zo gek.. want die hebben ieder hun eigen eindtrap.
Je surround speaker hebben samen 1 eindtrap.
of je hebt de eindtrap opgeblazen van je surround speakers. maar wat me waarschijnlijker lijkt is of je hebt ze in tegenfase staan.. of je kabels zijn rot.. en veroorzaken kortsluiting.. 1 van deze 2 redenen zou genoeg zijn om de relais uit te laten gaan..

dus check je kabels(Hang er nieuwe kabels aan) en controleer of de + en - pool van beide speakers opdezelfde manier aangesloten zijn..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd maar zonder resultaat :(
Maar als de surround versterker kapot zou zijn dan zou ik toch helemaal geen geluid meer hebben??
Ik heb dus wel zacht geluid maar als je de vol knop wat verder opendraaid is het relais uit :) en "overload".

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 09:17

Halfkakkende

Vandring

Kijk of je misschien Mute aan hebt staan. (serieus).

Ik had het een tijdje geleden ook. Dan komt er nog wel geluid uit, maar heel zacht (ook surrounduitgangen.) ik druk zo fijn dat knopje in en ik werd zowat doof van de herrie die ik hoorde (ach ja Armageddon). Misschien dat je hier iets aan hebt

MUZIEK!

Verwijderd

Topicstarter
Nee das het helaas ook niet :(
Ik denk zelf dattie versterker (surround gedeelte) het nog wel doet.
Anders hoorde ik immers geen geluid?
Op de een of andere manier is de shit dus zo ingesteld dat de relais bij een lage output al actief wordt?
Naja ik heb dus geen zin om hem naar zo'n winkel te brengen (te duur).
Ik kijk morgen zelf wel ff en desnoods maar ff soldeerbout opwarmen.
Pagina: 1