Laptop traag zonder netvoeding

Pagina: 1
Acties:

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48
Ik heb een laptop met Intel Celeron 1200MHz processor (Family 6, Model 11, Stepping 1)
Echter, zodra ik de laptop van de netspanning haal (dus de adapter eruit trek) schiet de performance omlaag en heeft 'ie al moeite met het afspelen van een divx'je.. In "my computer - properties" zie ik bij kloksnelheid steeds varieerende getallen, meestal varieerend tussen 150 en 300MHz. Het CPU gebruik dat ik meet tijdens idlen is zo rond de 15%, en bij de minste of geringste piekt dit al snel richting 100%...
Ik draai Windows XP op de laptop.

Nu kan ik me voorstellen dat dit misschien een soort veiligheid is die dient om de accu niet in bij wijze van spreke een kwartier leeg te slurpen, maar is er niet een bepaalde manier om deze vertraging uit te zetten of een minimale waarde aan te geven waar die beslist niet onder mag komen (bijv. 500MHz) ?..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, een search over GoT en een google-search wezen niets uit...

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

weet het niet maar maybe omdat hij op "het beste met energie omgaan' functie opstaat verander dat is naar normaal en kijk dan is :)

• Carny
Waar vind je dat terug?

Ik heb bij Advanced - Performance alle 3 settings gebrobeert (best performance, best on screen en let windows decide) zonder resultaat.

Power options handelt alleen over beeldscherm settings (wanneer blanken, wanneer standby, wanneer hybernate etc) dus daar zoek ik het ook niet tussen..

DatDus.DE --- DatDus!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08
Ooit van Speedstep processor gehoord?
Zodra de netspanning wegvalt knalt ie terug naar een lager CPU snelheid...Mijn PIII 650 laptop springt terug naar 500Mhz als de spanning wegvalt..

Dit kun je oa instellen in de bios van je laptop...

Pvouput live

• Carny
Ja, van speedstep heb ik wel gehoord, maar

a) volgens mij heeft mijn processor dat helemaal niet, het is geen mobile celeron maar een normale celeron (daarom zeul ik ook extra grote accupak in dat ding om.. maar het scheelt aanzienlijk in aanschafprijs..)
b) in de AMIbios (v1.30 hiflex) zie ik niets over cpu instellingen.. power management regelt ook niets daaromtrend, dat is alleen wat er gebeurt als je 'm dichtklapt en de fanmode enz..

DatDus.DE --- DatDus!

• bogaards
  • Niet online
welk merk/type laptop is het?

Ik vermoed inderdaad net als eerder is gezegd dat er een powersaving functie wordt geactiveerd zodra de laptop op accu werkt, of dat deze functie standaard aanstaat. Weet je zeker dat er nergens in je Bios iets staat dat hiermee te maken kan hebben?

Als je trouwens wat langer met je accu wilt doen en ook nog een wat koelere processor/laptop wilt hebben dan moet je het programma Vcool eens downloaden. Werkt perfect!

Succes

• Carny
Tis een gericom webgine (zegt je natuurlijk niks, maar tis een fleptop die bij mediamarkt voor 3000,- gulden word (werd?) aangeboden..

kzal dat vcool proggie eens zoeken kijken of het nuttig blijkt ;]

DatDus.DE --- DatDus!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
a) volgens mij heeft mijn processor dat helemaal niet, het is geen mobile celeron maar een normale celeron (daarom zeul ik ook extra grote accupak in dat ding om.. maar het scheelt aanzienlijk in aanschafprijs..)
Misschien heb je zonder het te weten wel een mobile :) :) . Maaruh waarom zou je voor een laptop een normale kopen, das toch zwaar klote?!? Die gericom dingen zijn trouwens loodzwaar!!

|Specs|

• Carny
yup zit wel aardig gewicht aan.. maarja als je kijkt naar wat je aan mogelijkheden hebt tegen welke prijs, dan is het helemaal niet erg meer... vind ik dan iig...

DatDus.DE --- DatDus!

• bogaards
  • Niet online
toevallig al op http://www.gericom.de gekeken?

'k heb even snel rondgekeken, maar jij weet precies het modelnummer van je laptopje :)

• Carny
mja daar staat de exacte config niet tussen..

DatDus.DE --- DatDus!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Dan stuur je toch een mailtje naar het support adres? je zult vast niet de eerste zijn met deze vraag...

• Carny
dat zou idd kunnen, maar ik hoopte dat het hier wel bekend zou zijn hoe zoiets aan te passen.. scheelt weer gedoe met zo'n support, hou daar niet echt van, meestal brouwen ze er namelijk weinig van en halen ze hun antwoorden alleen maar uit een database... :\

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1