Toon posts:

sony setje computer ..... KRAAK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuw setje gekocht:
Sony MHC-W555 .. best mooi eigenlijk.. midisetje, twee componenten die even hoog zijn , met RDS-tuner, 3 cd-wissleraar en best lekkere boxjes.. (5 weg..) maar het probleem licht zo:
Ik heb twee line-ins. eentje achterin, en eentje voorin achter het frontpaneel. Als ik m'n PC (met SB128) op line in aansluit en ook de coaxkabel bromt íe in de boxen. Haal ik coaxkabel eruit .. over. coaxkabel erin en line-in eruit: no probs. De coaxkabel is 100% in orde. Sluit ik nu m'n PC aan op line-in 2 , dan is er geen probleem..

Heeft iemand ook dit setje / heeft iemand ideeen / andere suggesties en offtopic-opmerkingen ... Ik ben een en al oog ...

Verwijderd

grounding loop? je mag eigenlijk geen combinaties van niet-geaard en geaard hebben....

Verwijderd

er is toch geen aarde ?
mantel coax is toch gewoon -zeg maar- min
verders dus cinch bussen + en - .
setje is (uiteraard) niet geaard

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Sommige apparaten hebben intern geen scheiding tussen twee inputs zitten, het kan zijn dat ie ze allebei tegelijkertijd wil verwerken. Als dat zo is staat het vast in de handleiding.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

Topicstarter
maar die coax is geen input. dat is gewoon voor de (UPC jajaj..) kabel voor de tuner.
maar leg ff die grounding loop uit pleazze.
klinkt ergens toch wel aannemelijk..

CU

Verwijderd

Topicstarter
stel ik echt zo'n moeilijke vraag ??
silacoid .. leg ff uit .. thanx.

Verwijderd

tssszz.....ff rustig joh :(

lees dit maar ff ofzo http://www.hut.fi/Misc/Electronics/docs/groundloop/index.html

Verwijderd

Topicstarter
yo ..

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Wat is nou eigenlijk het probleem, als er toch geluid uit komt?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat als ik EN de kabel aansluit en m'n ingang van de pc dat er een constante brom in zit, en het is errug irri om als je ff wil switchen van tuner nar winamp je achter je setje moet duiken.

op site kwam ik het volgende tegen:
A ground loop in your AV system caused by antenna connection or TV cable is very common if you have your computer connected to the same system
probleem is alleen om het op te lossen . Er zijn dus van die antenne isolators in de handel zegt die gast, maar ik moet ze hier nog vinden. Wel fijn is dat ik het probleem nu weet.

momenteel opgelost door PC in een ongeaard stopcontact te steken, maar dit wil ik niet zo laten eigenlijks.

thanx voor de site silacoid. misschien moet ik er zelf maar een bouwen, zo'n isolator.
Pagina: 1