Toon posts:

[W9x] Gf2MX schokkerig in games/directx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuw sys gebouwd met Leadtek GF2MX-400/64. In directx-apps, b.v. Unreal Tournament (gepatched naar 4.36), of Q3A is het beeld schokkerig. Rare is dat in de games, b.v. het UT-tellertje toch netjes 90-100 fps aangeeft, veel meer dan de 35 fps in mijn ouwe setup dus (Cellie@500 met TNT2), maar ik ZIE schokken. Maar ondanks lagere performance liep in mijn ouwe sys het beeld dus wel vloeiend. Zelfde in 3dmark2000: haal OKeeje score rond 4800 maar kleine schokjes in de demo's. Ik heb al diverse oude topics gelezen hierover maar geen goeie oplossingen. Wie is er verder gekomen ?

geinstalleerd / geprobeerd:
- na 4.33 en 4.36 uiteindelijk nieuwste 4.37 via 4-in-1
- directx 7/8/8.1
- enekele detonators, uiteindelijk 21.83 (vanwege slechte berichten over nieuwere)

- AGP 1/2/4x aan/uit gehad
- fast writes aan/uit gehad
- memory hole aan/uit gehad
- ja, vsync is uit

- heb al alles uit kast gehad behalve vidkaart, heb hem (in zijn eentje!) op twee verschillende irq's gehad...ik ben intussen dus wel vrij zeker dat het aan de 2MX ligt ;(

Het is dus een clean systeem waar verder nog geen enkele progs op staan, of in memory meedraaien, en aan de overige specs ligt het ook niet: goeie AMD XP met 512 mb DDR erin.

Sorry voor hele verhaal maar anders weet ik al wat de eerste tien reacties zijn :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
op wat voor reso/kleur draair je ut dan :?

draaien er programma's in achtergrond ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit, het is in iedere resolutie/bitdepth.
En programma's in de achtergrond: zie laatste regels van van mijn post.

Verwijderd

staat de AGP apenture size wel op 64MB of 128MB in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt laat maar verder ....
ik heb er genoeg van en heb hem omgeruild met de vidkaart uit mijn ouwe sys. Gaan ze er allebei op vooruit :)
CLOSED wat mij betreft

Verwijderd

wil niet lullig klinken, maar zet vsync maar eens aan...
vsync is ervoor om rare strepen en schokken te voorkomen. kost wel fps maar is niet boeiend met jouw systeem. 100 fps of 98 wat is nou het verschil...
Pagina: 1