Toon posts:

PCI sloten zijn vol wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn 5 PCI sloten in gebruik te weten :
2x NIC
1x TVkaart
1x SBLive
1x SBLive optical ext.card

Heb ook nog een losse USB kaart liggen en zou graag nog een RAID kaart inpluggen, kan momenteel maar 2 harde schijven aansluiten (+1x CDRW +1x DVD) er moet er tenminste 1 bij.
Zijn er mogelijkheden om het aantal PCI sloten uit te breiden of een andere oplossing?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Nieuw mobo met onboard NIC en 6 PCI slots. Dan heb je er weer twee vrij.

Forza Mucca!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Kan je de 'SBLive optical ext.card' niet op een plek zetten dat hij niet een pci slot inneemt ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

nieuwe pc :D

[edit]
tis wel een erg lullige opmerking.. kzou zeggen neem een usb tvkaart maar dat es mij ooit gezegd dat het nie an te raden was..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 04 januari 2002 03:01 schreef VlasBaard het volgende:
Kan je de 'SBLive optical ext.card' niet op een plek zetten dat hij niet een pci slot inneemt ?
Idd. Verder een extreme maatregel: USB->Ethernet adapter aanschaffen, kan een NIC eruit. Of gewoon een losse router bouwen (een mediastation als router gebruiken is stom. Ik weet het want ik doe het voorlopig ook |:( )

Oslik blyat! Oslik!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik meen wel eens een uitbreiding(soort verdeelding) voor PCI-sloten te hebben gezien, die plug je erin en dan worden het er twee. Nadeel is dat het allemaal wel erg krapjes wordt en dt niet goed voor je koeling is

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 07:21 schreef aardbeix15 het volgende:
ik meen wel eens een uitbreiding(soort verdeelding) voor PCI-sloten te hebben gezien, die plug je erin en dan worden het er twee. Nadeel is dat het allemaal wel erg krapjes wordt en dt niet goed voor je koeling is
Dat lijkt me een IRQ hel

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op vrijdag 04 januari 2002 07:30 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat lijkt me een IRQ hel
ik begrijp het niet :?
leg eens uit, w2k duwt nu toch ook alle apparatten op 1 IRQ met ATAPI(o.i.d.)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je kunt er ook een dual-port NIC in zetten, heb je weer een slot vrij.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Gewoon een grafix kaart met TV in/uit dan kan die tv kaart weg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het aantal pci sloten is niet echt uit te breiden.
voor zover ik weet bestaat er wel de mogelijkheid om 1PCI slot uit te breiden met weer 3 of 4 nieuwe, maar als je deze al kunt vinden dan ligt de prijs op ongveer een volledig nieuw mobo.
Het beste kun je dan een USB hub gebruiken als je extra USB nodig hebt, de optische dingen van die SBlive is neem ik aan niet echt een kaart. Plaats deze dan ergens anders (lukt dat niet, dan modden).
dan heb je weer 2 sloten vrij.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 08:08 schreef Ev!L-c het volgende:
Gewoon een grafix kaart met TV in/uit dan kan die tv kaart weg.
ik denk dat hij een tvkaart heeft waarmee hij tv kan kijken op zijn pc

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik zou een nieuw moederbord nemen
Ik weet niet wat voor ding je nu hebt, maar neem er dan een waar je gewoon 4 IDE dingen hebt ipv 2..

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad. Heb toen ook de extra I/O kaartje van mijn SB live! op een andere plaats naar buiten gebracht, zodat hij geen PCI slot meer innam. Hij zit nu boven mijn videokaart waar wel een opening naar buiten zit, maar geen slot op mijn mobo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 04 januari 2002 11:59 schreef EnygmA het volgende:
Ik heb het zelfde probleem gehad. Heb toen ook de extra I/O kaartje van mijn SB live! op een andere plaats naar buiten gebracht, zodat hij geen PCI slot meer innam. Hij zit nu boven mijn videokaart waar wel een opening naar buiten zit, maar geen slot op mijn mobo.
Idd, ATX standaard heeft 7 externe slots- meestal AGP+6PCI (al dan niet 1 gedeeld met CNR), AMR, AGP+5PCI of AGP, AMR+5PCI of andere denkbare configs. Dus die I/O van de SBlive kan echt ergens anders als je case full-ATX is (wat bijna niet anders kan- in een microATX zou dit niet passen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1