winamp veroorzaakt "kraak" door muziek! (?)

Pagina: 1
Acties:

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
als ik MP3 beluister via winamp krijg ik vaak zo'n vage 'kraak' door het geluid heen. Ik dacht dat eht aan mijn boxen lag, maar nee. Als ik het afspeel met windows media player kijg ik wel goed geluid! Pas geleden las ik iets over een foute mpeg decoder van winamp.. maar ja weet iemand wat er mis is en wat ik er aan kan doen?!

UPDATE: met windows media player doet ie het ook!! en eht gebeurt als ik mijn SCROLLMUIS gebruik!!!!

Verwijderd

Ik heb ook regelmatig last van gekraak in winamp. Alsof er ergens door de straat een opgevoerd en niet ontstoord brommertje rondrijdt. Maar volgens mij gebeurt dit vooral als ik tegelijkertijd op het internet zit. Zal wel een of andere storing zijn tussen componenten.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Had ik ook bij gebruik van mijn scrollmuis. Toevallig was mijn HD weer toe aan een formatje waarna het over was. Waardoor het kwam weet ik dus niet maar Win opnieuw erop hielp wel bij mij. Maar daar heb je waarschijnlijk niet veel zin in!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Bij mij conflicteerde de geluidskaart met mijn videokaart wat ik ook scrolde er ontstond meteen een verschrikkelijke keet in winamp :)

Probeer ff met je irq te spelen..

Greetz Jur.

Verwijderd

Yep, probleem is al langer bekend. Staat zelfs op de winamp site:
"Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do."
Heb er zelf ook last van gehad onder win95 maar bij 98 heb ik geen probleem. Probeer de nieuwste drivers of zet opties als 'smooth scrolling' uit.