DVD speler die (audio) cd's op 16x kan lezen

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met search even gezocht maar niet echt gevonden wat ik wil weten:

Welke DVD speler is geschikt in combinatie met mijn 16x10x40 plextor brander? Hij moet dus ook audio cd's met 16x kunnen rippen, goede kwaliteit uiteraard.

Hij moet mijn SCSI plextor 40x gaan vervangen dus kwaliteit is wel geboden. (Plextor tray gaat niet goed dicht = stuk) DVD zie ik, als filmliefhebber, als extra.

Kan iemand mij adviseren? Ik heb geen idee welke speler hiervoor ook echt geschikt is.

mvg.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Dat kan elke CD/DVD speler hoor...

Rippen is iets anders dan branden/kopieren trouwens.
Wat jij (denk ik) wil is on the fly een CD kopieren. Dan is het dus nodig dat je minimaal een 16x DVD/CD speler hebt. Er zijn er volgens mij nieteens meer te koop die langzamer dan 32x zijn :) Daarbij is het vaak mogelijk om eerst de CD te kopieren naar een image bestand op je HD en daarna pas te branden.

Als je wil rippen maakt het niet uit hoe snel je brander is want die gebruik je dan dus helemaal niet :P

• Q

Q

Topicstarter
Inderdaad wil ik gewoon 1-op-1 on the fly op 16x zowel audio als data cd's kunnen kopieren. Misschien suggestie voor bepaald merk? Ik wil dus absoluut niet eerst een image naar hd trekken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kenwood 72X (echt 72X) :P

ff bij Kenwood kieke

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Q

Q

Topicstarter
Beste Shove_IT

Als je op een topic reageert wil je asjeblieft deze dan eerst lezen? Lief dat je een poging waagt maar ik vroeg om een DVD!!! speler.

iemand een suggestie?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 20:57
De Plextor 40x SCSI is echt een bruut wat DAE betreft, er zijn maar weinig dvd's die daar aan kunnen tippen (alhoewel ik wel geloof dat elke 16x DVD op minstens 20x audio moet kunnen rippen)

ik zou gewoon een standaard dvd-speler halen

je kunt ook een SCSI DVD pakken maar daar heb je maar
weinig keus in

De toshiba SD-M1401 is een optie

SCSI Half-Height
DVD-ROM DRIVE 10X/40X
SD-M1401
The SD-M1401 with SCSI-2 interface clearly exemplifies Toshiba's commitment to delivering the right DVD product to meet their customers' demands. Traditional SCSI markets, such as workstation and servers, require peripherals that will provide stability in the marketplace while meeting their high-end computing demands. The SD-M1401 rises to the occasion with all of the computing power and benefits provided by DVD, including increased storage capacities and heightened video and audio playback, for SCSI users.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Q

Q

Topicstarter
Hmm, nee ik wil geen scsi meer, dat moet uit mijn systeem want het heeft geen meerwaarde (alleen voor plextor).

Een ide DVD speler dus die geschikt is om op 16x een audio backup te maken.

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je per sé zo snel wilt rippen?
Hoe sneller ie DAE't, hoe vaker ie de foutcontrole moet gebruiken, wat lijdt tot mogelijke verandering van het originele signaal.
CD-Audio beschikt nl. niet over eigen foutcontrole, data daarentegen wel.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Liteon 16x DVD speler is een beest met DAE.

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=daeresults.php3
[edit]
OH ja, DAE is Digitale Audio Extractie en dat is dus de snelheid waarmee een audio cd kan worden gelezen.

Reviews:
http://www.tweakers.net/nieuws/17806?highlight=LTD163
http://www.tweakers.net/nieuws/17657?highlight=LTD163

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 03:00 schreef Shove_it999 het volgende:
Kenwood 72X (echt 72X) :P

ff bij Kenwood kieke
Zonder typefouten een stuk trager ;)

De LiteON 16x DVD is inderdaad een echt DAO beest... 32 speed extractie op zeer goede kwaliteit. En een gunstige prijs. Bovendien (nu ook eindelijk) regiovrij te maken.

• Q

Q

Topicstarter
HJS: Precies wat ik zoek: Erg bedankt!

Dit gaat m denk ik wel worden.

bedankt voor de reacties allemaal
Pagina: 1