Kun je als je 2 pc's in een netwerkje hebt (1 met cd rom, 1 zonder) Windows vanaf de ene pc (met cd rom) installeren naar de andere (geformatteerde) pc z'n harddisk ? Anders moet ik er een 2e cd rom bijhalen (die praktisch nooit gebruikt word).
In geval van een NT/2000/XP
Deel op de server de CD-rom en doe daar de CD in
boot van een tcp/ip bootdisk (www.bootdisk.com)
Maak met net use een driveletter die wijst naar de cdrom (net use \\server\cdrom)
Ga naar de I386 dir.
start WINNT.EXE en je ziet het verder wel
Maak met net use een driveletter die wijst naar de cdrom (net use \\server\cdrom)
Ga naar de I386 dir.
Is het niet slimmer om de [voorbeeld]i386[/voorbeeld] directory even te kopieren en dan lokaal een installatie te gaan doenOp vrijdag 04 januari 2002 01:57 schreef OProg het volgende:
Ga naar de I386 dir.
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
of je cd-rom tijdelijk aan de andere pc hangen
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Dat is een eenvoudige optie, maar dat vroeg hij nietOp vrijdag 04 januari 2002 02:38 schreef Bamibal het volgende:
of je cd-rom tijdelijk aan de andere pc hangen
tis wel de snelste manier
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Klopt. Maarja eens wat nieuwe dingetjes opsteken / uitproberen is ook niet slecht.Op vrijdag 04 januari 2002 02:40 schreef Bamibal het volgende:
tis wel de snelste manier
Ik was laatst ook met pen en papier bezig toen mijn printer op z'n gat lag maar dat was toch het laatste redmiddel. Haha.
Maar alle reacties zijn uiteraard welkom.
Om een i386-dir te kopieeren naar de harde schijf van de PC zonder cdrom, heb je wel een netwerkverbinding nodig! m.a.w. je hebt een bootdisk nodig, die een netwerkverbinding opzet en pas daarna kan je de i386-dir kopieeren
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Link naar bootdisk werkt helaas al sind gisterenavond niet.Op vrijdag 04 januari 2002 01:57 schreef OProg het volgende:
Ga naar de I386 dir.
installeer op die ene PC RIS. en dan kan je over het netwerk Windows 2000/XP installeren.
Beetje overkill voor 1 machine. Maar ja het werkt wel
PC RIS zegt me niet zo 1 2 3 iets. Kun je dit toelichten ?Op vrijdag 04 januari 2002 09:37 schreef bolke het volgende:
installeer op die ene PC RIS. en dan kan je over het netwerk Windows 2000/XP installeren.
Op een windows 2000 machine kan je RIS installeren.Op vrijdag 04 januari 2002 11:15 schreef linus-1 het volgende:
[..]
PC RIS zegt me niet zo 1 2 3 iets. Kun je dit toelichten ?
Zie microsoft voor meer info
Pagina: 1