Toon posts:

[mandrake 8] NVidia-kernel en GLX installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst Mandrake 8 geinstalleerd en wilde gelijk ook maar even de nieuwste NVidia Linux drivers installeren om wat mooiere beelden uit mijn GForce2 MX400 te slepen. Echter na het downloaden type ik:
code:
1
rpm -Uvh /tmp/NVIDIA_kernel-1.0-2313.mdk80up.i386.rpm

en dan krijg ik de volgende melding:

ERROR: failed dependecies.
kernel=2.4.3-20mdk is needed by NVIDIA_kernel

Maar bij Mandrake 8 zit kernel 2.4.4.x, dus daar ligt het denk ik niet aan. Ik heb de documentatie doorgelezen, maar dit probleem staat er niet in. Misschien een beetje een newbie-probleem, maar ik ben nog een beetje aan het experimenteren met Linux, wat me overigens wel goed bevalt op dit kleine euvel na.

Bij voorbaat dank!

-flo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 04 januari 2002 01:22 schreef nightlight het volgende:

en dan krijg ik de volgende melding:

ERROR: failed dependecies.
kernel=2.4.3-20mdk is needed by NVIDIA_kernel

Maar bij Mandrake 8 zit kernel 2.4.4.x, dus daar ligt het denk ik niet aan.
De Nvidia driver die je daar hebt is specifiek voor de standaard MDK 8.0 kernel, en dat is inderdaad 2.4.3-20mdk.

Als je een andere kenel draait (2.4.16 in mijn geval) kun je het beste src RPMs zoeken (als ze er nu zijn) of van source tarballs compilen voor je eigen kernel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik had hetzelfde met een SuSE systeem failed dependencies maar ik heb em gewoon geinstalleerd met de toevoeging

rpm -ihv blablabla.rpm --force --nodeps en toen deed ie het... :+ ben ook een n00b maar dit werkte :) (btw op SuSE zeurde die dat de upgrade optie (van rpm) weg is dus ik moest eerst de zooi erasen..

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor jullie replies, ik ga het direct proberen.