drivers voor opti 82c930 in windows 2000??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb een opti 82c930 geluidskaartje , maaar ik kan geen geluid krijgen in windows 2000 , weet iemand wat ik hieraan kan doen zonder een nieuwe geluidskaart te kopen ????

( ik heb opti al ge emaild maar ik kreeg geen antwoord ) ik zou blij zijn als een van jullie mij kan helpen .

alvast bedankt

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

OPTi is gewoon een heeeeeel goedkoop merk waarvan je op support gebied weinig hoeft te verwachten. Hun producten worden op de markt gekwakt met matige drivers, die bijna nooit ge-update worden.

Het is een zuiver schijtmerk, Opti (Opti? lol NOT!)

Je zou bij www.windrivers.com kunnen kijken welke fabrikanten er kaartjes met zo'n chipset gemaakt hebben misschien dat die een driver hebben, maar ik denk dat er weinig hoop is als opti zelf al niks heeft.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Effe een correctie, Opti maakt alleen de chips, en geen kaarten or what ever.

En als je effe op www.driverguide.com en als login: drivers & all.

Bij
Enter any keyword (such as company name, model #, driver name, fccid #, etc.
effe 82c930 invult, krijg je een hele lijst met verwijzingen.
Ook voor NT, maar weet niet als ze ook bij W2k werken.

Veel mzzl bij het zoeken, gebruik die site ook vaak voor oude kaarten, en is een top site.

Mocht je hulp nodig hebben, laat het effe weten via ICQ of Tarwemeel >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Opti, dat brengt opeens m'n nekharen omhoog. Heb ooit een zo'n soundkaart gekocht op een beurs, heeft nooit gewerkt (3x op en neer naar de verkoper). Ook niets over te vinden op internet.

Is al wel een paar jaartjes geleden (4 of 5 ofzo, was nog in mijn DX/2 66 tijd :))

Mijn tip, koop gezoon een SB Live. Dat spul is altijd goed. Ik heb zelfs nog een pII met een isa SB AWE draaien onder win2k, dat spul blijft gesupport. Dus zo'n live kun je de komende TIEN jaar gebruiken.

Verwijderd

ik heb ook een SB 32 PNP, maar kan nergens drivers vinden, niet op google ook winfiles en bovengenoemde links leverden nix op. Ik draai win2000 prof nl, weet iemand welke wel werken, of waar ze te halen zijn